اخبار داغ

ارمنستان مدعی شد 150 نظامی ارشد ترکیه در فرماندهی درگیری قره‌باغ نقش دارند

ارمنستان مدعی شد 150 نظامی ارشد ترکیه در فرماندهی درگیری قره‌باغ نقش دارند
نخست‌وزیر ارمنستان مدعی شد 150 نظامی ارشد ترکیه و نیروهای ویژه این کشور در آذربایجان حضور دارند و به این کشور در پیشبرد درگیری قره‌باغ کمک می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان روز شنبه گفت، فرماندهان ارتش ترکیه هماهنگی حملات جمهوری آذربایجان علیه کشورش را بر عهده دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پاشینیان در پیامی تلویزیونی مدعی شد: «تروریست‌ها و مزدوران سوری، نیروهای ویژه ترکیه و حدود ۱۵۰ پرسنل عالی رتبه نظامی [این کشور] فرماندهی عملیات‌های نظامی را از داخل پست‌های فرماندهی آذربایجان بر عهده دارند».
,
 
,
از سوی دیگر، «آرتسرون هوهانیسیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان با انتشار تصاویری در صفحه فیس بوک خود نوشت که ارتش جمهوری آذربایجان از راکت‌های حاوی بمب خوشه‌ای و لانچرهای ساخت رژیم صهیونیستی در جنگ قره‌باغ کوهستانی بهره می‌برد.
,
 
,
برخی کشورها از جمله روسیه و فرانسه و ارمنستان در روزهای گذشته مدعی ورود شبه‌نظامیان سوریه به خاک جمهوری آذربایجان به واسطه ترکیه شده‌اند. خبری که باکو آن را تکذیب کرده است. دیدبان حقوق بشر سوریه روز پنجشنبه مدعی ورود ۸۵۰ مزدور سوری به جمهوری آذربایجان شده و ادعا کرده بود که صدها مزدور دیگر نیز آماده اعزام به این کشور هستند.
,
 
,
«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان هم در ادامه ادعاها درباره مشارکت شبه‌نظامیان از منطقه غرب آسیا، گفته مدارکی دارد که ثابت می‌کند طرف ارمنستانی این شبه‌نظامیان را برای حضور در درگیری‌ها استخدام کرده است.
,
 
,
دور جدید درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد ششم مهر ماه آغاز شد.
,
 
,
 جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.
,
 
,
انتهای پیام/.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه