اخبار داغ

فرماندار جویبار:

نگران انتقال ویروس کرونا در مدارس حضوری هستیم

نگران انتقال ویروس کرونا در مدارس حضوری هستیم
علی اسد گفت: بخش اعظم مدارس به‌صورت غیرحضوری هستند و فقط مدارس کمتر از 50 دانش‌آموز به‌صورت حضوری فعالیت می‌کنند که تیم نظارتی با تشدید نظارت‌ها ضمن ارزیابی وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در صورت عدم رعایت نسبت به تعطیلی این بخش از مدارس اقدام خواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید علی اسد در گفت‌وگو با بلاغ،با اشاره به وضعیت کرونا در شهرستان جویبار اظهار کرد: در ایام محرم و صفر و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) مردم و هیئت‌های مذهبی حداکثر همکاری را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشتند و امیدواریم در روزهای اربعین نیز این همکاری ادامه داشته باشد.
 
وی بابیان اینکه نگرانی‌هایی در بخش مدارس داریم گفت: بخش اعظم مدارس به‌صورت غیرحضوری هستند و فقط مدارس کمتر از 50 دانش‌آموز به‌صورت حضوری فعالیت می‌کنند که تیم نظارتی با تشدید نظارت‌ها ضمن ارزیابی وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در صورت عدم رعایت نسبت به تعطیلی این بخش از مدارس اقدام خواهیم کرد.  
 
فرماندار جویبار با اشاره به شایعاتی مبنی بر ابتلا دانش‌آموزان جویباری به کرونا تأکید کرد: این شایعات تکذیب می‌شود و ابتلا یا هر موضوعی در این رابطه با نظر و تصمیم مرکز بهداشت و درمان شهرستان اعلام می‌شود و نقل و قول شفاهی سندیت ندارد و قابل‌اتکا نیست و جهت اطلاع خانواده‌های دانش‌آموزان باید بگویم در صورت ابتلا یک دانش‌آموز به کرونا کلاس آن مقطع تعطیل و در صورت ابتلا دو نفر کل مدرسه تعطیل خواهد شد.
 
اسد با اشاره به اینکه در صورت رعایت محدودیت‌ها، به سمت ممنوعیت‌ها نخواهیم رفت خاطرنشان کرد: هرچند معتقد به رونق کسب‌وکار مردم هستیم اما در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها و وخیم‌تر شدن اوضاع، محدودیت‌ها همانند دورهای گذشته تشدید خواهد شد زیرا اولویت ما حفظ سلامتی مردم است.
 
فرماندار جویبار بیان کرد: بر اساس آمار مرکز بهداشت، جویبار سیر نزولی ابتلا را به کرونا در دو روز گذشته پشت سر گذاشته و اکنون در وضعیت هشدار قرمز قرار داریم.
 
اسد با اشاره به استقرار دست‌فروشان در حاشیه مسیرهای ورودی شهر گفت: در مسیرهای برون‌شهری قرار شد اداره راهداری و درون‌شهری شهرداری با همکاری نیروی انتظامی جلوی این تجمعات گرفته شود و همچنین شهرداری جویبار باید مکان جایگزینی برای حضور این دست‌فروشان فراهم کند و طبق تصمیم ستاد، بازار میوه و تره‌بار برای حضور دست‌فروشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مشخص بودن مسیر ورود و خروج پیشنهادشده است که باید این موضوع از سوی شهرداری و نهادهای نظارتی و بهداشتی موردبررسی و ارزیابی قرار گیرد.
 
وی تصریح کرد: فقط فروشندگان بومی با ثبت‌نام در شهرداری و صدور کارت مشخص، می‌توانند از این مکان استفاده کنند.
 
فرماندار جویبار همچنین از تشدید نظارت‌ها در ادارات و مراکز خدماتی خبر داد و گفت: نظارت‌های بهداشتی از ادارات و نهادهای خدمت رسان تشدید و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه