اخبار داغ

ترامپ؛ مسئول 38 درصدِ اطلاع رسانی های غلط درباره کرونا

ترامپ؛ مسئول 38 درصدِ اطلاع رسانی های غلط درباره کرونا
ترامپ مسئول 38 درصد از اطلاع رسانی های نادرست در مورد کووید19 است که مانع واکنش بهداشت عمومی به این آفت و سردرگمی بسیاری از مردم آمریکا شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ دونالد ترامپ اولین رئیس جمهور آمریکا نیست که به یک بیماری همه گیر آلوده شده است. وی در حال حاضر پس از تشخیص ابتلا به کروناویروس در بیمارستان نظامی بستری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

یک همه گیری آمریکا را ویران کرد، جان هزاران نفر را گرفت و رئیس جمهور را آلوده کرد. نام او "وودرو ویلسون" بود و 1 قرن پیش در موقعیتی مشابه با شرایطی که اکنون ترامپ در آن است قرار داشت.

, ویلسون,

در آن زمان، بیماری ویلسون آنفلوانزای اسپانیایی نام داشت، نه کروناویروسی که دونالد ترامپ، ملانیا بانوی اول آمریکا و بیش از 7 میلیون آمریکایی دیگر را آلوده کرده است.

,

هنگامی که ویلسون در آوریل سال 1919 بیمار شد و پاریس در حال مذاکره بر سر خاتمه دادن به جنگ جهانی اول بود، همسرش اِدیث به سرعت وارد عمل شد تا اطمینان حاصل کند که افراد اندکی از بیماری ویلسون باخبر هستند.

,

"توماس شوارتز" استاد تاریخ در دانشگاه وندربیلت تنسی گفت: "همسر ویلسون توانست با ایجاد حباب در اطراف وی بیماری او را پنهان کند. آنها توضیح دادند که این بیماری ناشی از فشار کار زیاد است، زیرا مردم ویلسون را به عنوان فردی که معتاد کار کردن است می شناختند."

,

اِدیث همین کار را چند ماه بعد هنگامی که ویلسون دچار سکته مغزی شد انجام داد و به منظور کمک به اداره کشور در روزهای پایانی ریاست جمهوری همسرش وارد عمل شد.

,

از طرف دیگر، ترامپ اوایل روز جمعه از طریق توئیتر اعلام کرد که تست کروناویروسِ وی و بانوی اول کشور مثبت بوده و آنها در قرنطینه هستند.

,

بر اساس آمار اخیر رسانه ها، آنها در میان 300 هزار آمریکایی که طی هفته جاری به این ویروس آلوده شدند هستند.

,

 

,

, ,

پروفسور شوارتز گفت: "در آن زمان، محیط رسانه ای بسیار متفاوت بود."

,

وی گفت که اولین پخش رادیویی در آمریکا یک سال دیگر اتفاق نیفتاد و بیشتر آمریکایی ها اخبار خود را از روزنامه هایی دریافت می کردند که اقدامات رئیس جمهور را مانند امروز از نزدیک یا منتقدانه پوشش نمی دادند.

,

وقتی دولت فدرال و سایر مؤسسات مانند دانشگاه جان هاپکینز به طور روزانه گزارش می دادند که چه تعداد از مردم در آمریکا بر اثر کووید19 کشته شده اند (حدود 210 هزار کشته در میان 7.3 میلیون مورد تأیید شده)، اکثر آمریکایی ها به میزان کشندگی آنفلوانزای اسپانیایی ویلسون پی نبردند. در صورتی که این بیماری منجر به مرگ 675 هزار آمریکایی و 20 تا 40 میلیون نفر در سراسر جهان شد.

,

دکتر "هوارد کو" استاد دانشگاه هاروارد که دستیار وزیر بهداشت و خدمات انسانی در دولت باراک اوباما بود در ایمیلی گفت: "رئیس جمهور ویلسون در پشت صحنه جنگ جهانی اول به طور قابل توجهی همه گیری سال 1918 را که یک چهارم از آمریکایی ها را آلوده کرده بود را نادیده گرفت."

,

وی افزود: "یک قرن بعد، مرگبارترین همه گیری از همان زمان تاکنون گریبانگیر ترامپ شده است. متأسفانه، تظاهر به وجود نداشتن بیماری همه گیر چاره کار نیست."

,

ویلسون خود را از انتقادهای سخت ترامپ به دلیل پاسخ ناشیگرانه وی به کروناویروس مصون کرد تا صحبتی در مورد آنفلوانزای اسپانیایی به میان نیاورد.

,

 

,

, ,

"پاتریک مانی" استاد تاریخ کالج بوستون گفت: "وودرو ویلسون هرگز هیچ بیانیه عمومی درباره همه گیری مطرح نکرد. در نتیجه، این یکی از کمترین فجایع شناخته شده از هر نوع است."

,

"جان بَری" نویسنده کتاب "آنفلوانزای بزرگ؛ مرگبارترین شیوع تاریخ" گفت: "اگر کسی به ویلسون می گفت که بیشتر از جنگ بر روی همه گیری تمرکز کند، گوش نمی داد. دقیقا مانند ترامپ، او نیز انتقاد از دوست و دشمن را تحمل نمی کرد."

,

وی طی مصاحبه ای اظهار داشت: "تمام اینها باعث سکوت کامل ویلسون در مورد همه گیری شد و او هیچ اقدامی در راستای عدم تمرکز خود یا کشور بر تلاش های جنگ انجام نداد."

,

شوارتز تا حد زیادی موافق بود. وی گفت: "ویلسون به دلیل نحوه برخورد با بیماری همه گیر با انتقاداتی مواجه شد، اما نه به اندازه ترامپ. بخشی از آن به دلیل این است که جنگ جهانی اول به معنای واقعی بر همه گیری سایه افکند و تا حدودی از درجه انتقاد بر ویلسون کاست."

,

ترامپ که هرگز در ارتش خدمت نکرده با تشدید همه گیری خود را "رئیس جمهور زمان جنگ" نامید. اما او نیز بارها خطر کووید19 را نادیده گرفت و اقدامات احتیاطی ایمنی توصیه شده مانند استفاده از ماسک را تا همین اواخر با خودداری از رعایت آن در ملاء عام سیاسی جلوه داد.

,

نه تنها پایگاه ترامپ، بلکه خانواده وی نیز از زدن ماسک خودداری کرده اند. و حالا ترامپ نیز قربانی پیام های دروغین خود شده است.

,

به علاوه، دانشگاه تحقیقاتی کُرنِل نشان داد که ترامپ مسئول حداقل 38 درصد از اطلاع رسانی های نادرست در مورد کووید19 است که مانع واکنش بهداشت عمومی به این آفت و سردرگمی بسیاری از مردم آمریکا شده است.

,

 

,

, ,

ترامپ در این میان، درمان های معجزه آسای اثبات نشده ای را برای کروناویروس ترویج کرد و بدون هیچ شواهدی ادعا کرد که همه گیری "فریبکاری حزب دموکرات" است تا ریاست جمهوری وی را به خطر بیاندازد.

,

واکنش پر هرج و مرج به یک بحران آشکار در یک کشور باعث می شود تا بسیاری از مردم خطر آن را درک نکنند.

,

دکتر کو گفت: "این کشور به جای توجه به هشدارهای سال 1918 به دست کم گرفتن این ویروس ادامه داده است و ما نمی توانیم اجازه دهیم تا این وضعیت بیشتر ادامه یابد."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه