اخبار داغ

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی:

دادرسی‌ها به صورت الکترونیک برگزار شود/ استفاده هدفمند از زندان‌ها

دادرسی‌ها به صورت الکترونیک برگزار شود/ استفاده هدفمند از زندان‌ها
حجت‌الاسلام حمیدی بر استفاده از ظرفیت دادرسی‌های الکترونیک تاکید کرد و گفت: برگزاری دادگاه‌های آنلاین برای کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری در شرایط شیوع ویروس کرونا مورد تاکید است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی صبح امروز در نشست فصلی رؤسای حوزه قضایی و دادستان‌های سراسر استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: مسئولیت کار قضایی مسئله‌ای مهم، با اهمیت و خطیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، ,

وی با بیان این‌که منصب قضا و قضاوت کردن در بین مردم بسیار مهم و با اهمیت است، افزود: قضاوت نیز کاری بسیار خطیر و سنگین است که بخشی حق الله و بخشی حق الناس است و باید این حق و حقوق استیفا شود.

,

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی بیان کرد: در جمهوری اسلامی ایران مردم همواره به اقدامات قوه قضاییه دل بسته و امیدوار هستند لذا اگر روزی عملکرد ما به گونه‌ای باشد که مردم از دستگاه قضایی که مجری عدالت است ناامید شوند و قطع امید کنند این گناه برای کسانی که در این بخش مسئولیت دارند بخشودنی نیست.

,

حمیدی گفت: با توجه به شرایط فعلی جامعه و شیوع ویروس منحوس کرونا در جامعه همه موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

,

وی تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار مهم و واجب است و امروز دستگاه قضا باید در کنترل ویروس کرونا به کمک سایر دستگاه‌ها برود.

,

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی افزود: از دادستان‌های شهرستان‌ها درخواست می‌شود برای همکاری و مطالبه پای کار بیایند تا این وضعیت را پشت سر بگذاریم.

,

دادرسی‌های الکترونیک/ برگزاری 11هزار و 500 دادگاه آنلاین

, دادرسی‌های الکترونیک/ برگزاری 11هزار و 500 دادگاه آنلاین, دادرسی‌های الکترونیک/ برگزاری 11هزار و 500 دادگاه آنلاین,

حمیدی بر استفاده از ظرفیت دادرسی‌های الکترونیک تاکید کرد و گفت: برگزاری دادگاه‌های آنلاین برای کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری در شرایط شیوع ویروس کرونا مورد تاکید است.

,

وی خاطرنشان کرد: در این راستا تاکنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ دادگاه آنلاین در استان برگزار شده و بررسی چند پرونده از خارج کشور نیز توسط دادگستری خراسان جنوبی انجام و طرفین در جلسه غیر حضوری شرکت کردند.

,

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی بیان کرد: ۹۵ درصد افرادی که در دادگاه‌های آنلاین شرکت کردند از نحوه برگزاری اعلام رضایت داشتند.

,

حمیدی عنوان کرد: بررسی پرونده‌های آنلاین از سیاست‌های هوشمند کردن قوه قضاییه است که در این راستا ۱۳ هزار و ۵۰۰ پرونده الکترونیک در دادگستری خراسان‌جنوبی تشکیل و بررسی شده است.

,

اولویت‌های قوه قضائیه در سال جاری

, اولویت‌های قوه قضائیه در سال جاری, اولویت‌های قوه قضائیه در سال جاری,

وی با بیان این‌که هوشمند سازی قوه قضائیه در بررسی پرونده‌ها از افتخارات این قوه است به اولویت‌های قوه قضائیه در سال جاری اشاره کرد و گفت: حفظ کرامت انسانی و رعایت کرامت ارباب رجوع در دستگاه قضا باید حفظ و با کمترین زمان و هزینه، کار مردم پیگیری شود.

,

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: مبارزه با فساد درون و برون قوه قضائیه و داشتن دستگاه قضایی سالم از دیگر اولویت‌های قوه قضاییه است که باید مورد توجه باشد.

,

حمیدی با بیان این‌که فساد درون قوه قضائیه قابل قبول نیست، تاکید کرد: باید در جامعه با هر فسادی که امنیت روانی، اقتصادی و اجتماعی مردم را تهدید می‌کند مبارزه شود و دادستان‌ها و قضات نیز نقش مهمی در این خصوص دارند.

,

وی بر برخورد با مخلان جامعه تاکید کرد و افزود: مردم در جامعه باید احساس امنیت و آرامش داشته باشند.

,

نقش قوه قضائیه در حمایت از تولید و اشتغال

, نقش قوه قضائیه در حمایت از تولید و اشتغال, نقش قوه قضائیه در حمایت از تولید و اشتغال,

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی به جهش تولید اشاره کرد و گفت: نقش قوه قضائیه در حمایت از تولید و اشتغال بسیار مهم است که باید مورد توجه همکاران باشد.

,

حمیدی تاکید کرد: نگاه دستگاه قضا به بحث تولید و اشتغال نباید نگاه سطحی و شعار گونه باشد بلکه باید با همکاری بین دستگاه‌ها به سمتی برویم که شاهد رونق تولید باشیم.

,

وی خاطرنشان کرد: نقش مردم در تحقق سیاست‌های قوه قضاییه بسیار مهم است و اگر مردم با دستگاه قضا همراهی نکنند نمی‌توانیم سیاست‌های قضایی را به درستی پیاده کنیم چراکه نظام جمهوری اسلامی، نظام مردم سالاری است.

,

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: رعایت قانون و قانون مداری، اطلاع رسانی در بحث آسیب‌های موجود در جامعه و ایجاد صلح و سازش در جامعه از جمله نقش‌های مردم در کمک به قوه قضائیه است.

,

کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها/ استفاده هدفمند از زندان

, کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها/ استفاده هدفمند از زندان, کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها/ استفاده هدفمند از زندان,

حمیدی تاکید کرد: توجه به سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها مسئله بسیار مهمی است.

,

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت زندان‌ها به صورت هدفمند استفاده کنیم و جمعیت کیفری زندان‌ها مدیریت شود.

,

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بحث آموزش مسئله مهمی است که باید در زندان‌ها مورد توجه باشد و اگر به آموزش و کاهش جمعیت کیفری زندانیان توجه نشود با این تعداد زندانی که در زندان‌ها داریم نمی‌توان کار مثبتی برای آنها انجام داد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه