اخبار داغ

بحران اقتصادی آل‌سعود؛

کسری بودجه عربستان از 79 میلیارد دلار عبور کرد/ رشد منفی اقتصاد سعودی‌ها در سال 2020

کسری بودجه عربستان از 79 میلیارد دلار عبور کرد/ رشد منفی اقتصاد سعودی‌ها در سال 2020
اقتصاد عربستان در سه ماهه اخیر، 7 درصد افت داشته و بودجه این کشور با کسری 79.5 میلیارد دلار کسری مواجه شده که چشم انداز ۲۰۳۰ سعودی‌ها برای اصلاح اقتصادی سرابی بیش نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عربستان سعودی در چند سال گذشته سعی کرده است با جنگ افروزی و کینه ورزی بتواند در منطقه خاورمیانه دست برتر را داشته باشد و در این راه هزینه‌های میلیاردی زیادی انجام داده که می‌توان به دخالت‌هایش و پرداخت هزینه‌های گروه داعش، جنگ یمن و... اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شبکه TRT ترکیه در گزارشی به اقتصاد بحران زده عربستان سعودی پرداخته است.

,

در این گزارش آمده است عربستان سعودی بزرگترین صادر کننده نفت جهان با کسری بودجه بی سابقه و روبه رشد مواجه شده است.

,

وزارت دارایی عربستان پیش بینی کرده است که بودجه 2020 این کشور 298 میلیارد ریال سعودی معادل 79.5 میلیارددلار کسری دارد.

,

براساس گزارش خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ، اقتصاد عربستان در سه ماه دوم 2020 میلادی 7 درصد افت داشته است.

,

میانگین بیکاری در عربستان در فاصله زمانی آوریل تا ژوئن 2020 به 15.4 درصد رسیده که بالاترین میزان بیکاری در دو دهه اخیر است.

,

عربستان برای تامین هزینه‌های خود بر درآمدهای نفتی تیکه دارد؛ اما این درآمدها به دلیل کاهش قیمت نفت و بحران کرونا آسیب زیادی دیده است.

,

این کشور تلاش کرده منابع مناسب و درآمدهایی با پایداری بیشتر ایجاد کند و از همین رو مالیات ارزش افزوده را به 3 برابر افزایش داده که به 15 درصد رسیده است؛ در این میان ریاض اعلام کرده پایبند  به چشم انداز 2030 برای اصلاح اقتصاد خود است.

,

کارشناسان آلمانی اعلام کردند وضعیت مالی نابسامان، نقش حقوق بشر  و کینه ورزی‌های خاندان پادشاهی باعث شده چشم انداز 2030 به یک سراب تبدیل شود.

,

طبق گزارش وزارت دارایی عربستان به رغم نابسامانی مالی، در سال 2016 میلادی 270 میلیارد دلار هزینه تسلیحات شده که معادل 20 درصد کل هزینه‌های این کشور است.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه