اخبار داغ

رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی کرج؛

عدم صدور فاکتور توسط مرغداران، بلای جان بازار تخم مرغ شد/ کمبود نهاده های دامی و دلالان؛ 2 عامل افزایش غیرقانونی قیمت ها

عدم صدور فاکتور توسط مرغداران، بلای جان بازار تخم مرغ شد/ کمبود نهاده های دامی و دلالان؛ 2 عامل افزایش غیرقانونی قیمت ها
کاظم حاجی محمدی گفت: نه مرغدار و نه عوامل پخش فاکتور صادر نمی کنند و این مسئله نابسامانی در بازار تخم مرغ را به همراه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی کرج درباره نوسان قیمت تخم مرغ طی روزهای اخیر در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: افزایش تقاضا و کاهش تولید تخم مرغ و کمبود نهاده های دامی از مهم ترین دلایل تورم این نهاده دامی است و متاسفانه شاهد افزایش قیمت 30 الی 40 درصدی آن بوده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
کاظم حاجی محمدی با اشاره به فعالیت قریب به 400 واحد عرضه مرغ و تخم مرغ در کرج، افزود: شانه تخم مرغی که پیش از این 25 هزار تومان به فروش می رسید در برخی از واحدهای صنفی به 35 هزار تومان و بیشتر رسیده است.
,
 
,
وی اظهار داشت: مشکل اصلی ما این است که نه مرغدار و نه عوامل پخش فاکتور صادر نمی کنند و این مسئله نابسامانی در بازار را به همراه دارد، البته این روند از سال های دور تا کنون جا نیفتاده و ما همچنان با این مشکل مواجه هستیم.
,
 
,
حاجی محمدی تصریح کرد: زمانی که فاکتور صادر نشود واحدهای عرضه تخم مرغ از قیمت دقیق این نهاده اطلاعی ندارند و پای واسطه ها به میان می آید، همچنین کنترل قیمت تخم مرغ در بازار با معضلاتی همراه می شود.
,
 
,
وی گفت: دلیل وضعیت کنونی بازار این است که یا مرغدار تخم مرغ را گران عرضه می کند یا مغازه دار آن را گران به فروش می رساند البته باید این مسئله را هم در نظر گرفت  که مغازه داران ما هم اگر بیشتر از 10 درصد قیمت ها را بالا ببرند مردم تخم مرغ نمی خرند.
,
 
,
حاجی محمدی افزود: در حال حاضر یا مرغدار قیمت ها را بالا برده اند یا اینکه واسطه ها بیشتر از حق قانونی قیمت را افزایش می دهند، در نتیجه بدون فاکتور این روند قابل کنترل نیست چرا که در قانون هم آمده است برای نهاده های دامی باید فاکتور صادر شود اما متاسفانه متولی با این تخلف ها برخورد نمی کند.
,
 
,
رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی کرج در خاتمه خاطرنشان داشت: بر اساس شنیده ها ستاد تنظیم بازار مصوبه ای داشته است که مرغداران را ملزم به صدور فاکتور کند اما عملا تا کنون اتفاقی نیفتاده است در حالی که این روند قانونی بوده و مطالبه ما هم هست. 
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه