اخبار داغ

گزارشی از صف‌های بی پایان در جنوب شرق کشور؛

قاچاق بنزین در شهرهای سیستان و بلوچستان رژه می‌روند/پمپ های بنزین سراوان در تصرف مافیای سوخت

قاچاق بنزین در شهرهای سیستان و بلوچستان رژه می‌روند/پمپ های بنزین سراوان در تصرف مافیای سوخت
رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان گفت: عملکرد مسئولین در نظارت بر پمپ های بنزین و مقابله با صف های طولانی سوخت که حاصل اقدامات سودجویانه قاچاقچیانی است بسیار ضعیف بوده و اصلا قابل قبول نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، این روز ها شبکه های اجتماعی در برخی از شهرستان های استان سیستان و بلوچستان مملو از تصاویر و کلیپ هایی از صف های طولانی دریافت سوخت شده است.

صفوف طویل بنزین در برخی از فصول سال به سکانس تکراری و نافرجام برای این خطه از کشور تبدیل شده و گویا تدبیر دولت تدبیر و امید نتوانست مشکل این منطقه را مرتفع سازد.

برخی از شهروندان مهرستانی با ارسال کلیپ های متعدد به این پایگاه خبری از تخلفی آشکار توزیع سوخت در گالن ابراز گلایه و خواستار برخورد مسئولین و دستگاه های نظارتی با متخلفین شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,

 

,

, ,



گلایه شهروندان از صف های طولانی بنزین

به گفته حسینی یکی از شهروندان مهرستانی طول صف های سوخت گیری در تنها پمپ بنزین این شهرستان بسیار طولانی تر از صفوف سراوان شده است.

وی افزود: یکی از علل طولانی شدن صف های بنزین در سراوان، عرضه سوخت خارج از شبکه است که پمپ چی ها در قبال دریافت مبالغی اضافی اقدام به توزیع بنزین در گالن می کند.

سید زاده شهروند سراوانی نیز نسبت به طولانی شدن صف های سوخت در سراوان از هفته ی گذشته ابراز گلایه کرد و گفت: چند روز در صف دریافت بنزین بوده اما موفق به سوخت گیری نشده که مجبور شده است بنزین مورد نظر خود را از بازار آزاد تهیه کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بنزین در بازار آزاد به لیتری 10 هزار تومان رسیده است که انتظار می رود مسئولین مربوطه آشفته بازار ایجاد شده را سامان ببخشند.

این شهروند سراوانی اذعان کرد: طول صف ها به قدری طولانی است و روند سوخت گیری را برای شهروندان عادی با مشکل روبه رو ساخته اما این آشفته بازار سود های کلانی را برای دلالان و مافیای سوخت به همراه دارد چرا که هر گالن هفتاد لیتری با قیمت 550 هزار تومان خرید و فروش می شود.

سید زاده تصریح کرد: انتظار می رود دستگاه های نظارتی و فرمانداری شهرستان تدابیر لازم را جهت سر و سامان بخشیدن به اوضاع اتخاذ کنند.

,
,
, گلایه شهروندان از صف های طولانی بنزین,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,



نظارت در  پمپ بنزین ها ضعیف است 

در همین راستا ملک فاضلی رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان به خبرنگار ما گفت: طبق پیگیری های انجام شده سهمیه سوخت شهرستان سراوان به صورت مرتب وارد شهرستان می شود و در خصوص تامین سوخت مورد نیاز مشکلی وجود ندارد چرا که شرکت نفت استان همکاری فوق العاده ای را با سراوان دارد. 

وی افزود:  به دلیل نظارت بسیار ضعیف در جایگاه های سوخت شهرستان شاهد تشکیل صف ها هستیم که کمیته سوخت سراوان بسیار ضعیف عمل می کند و در مهرستان نیز باید فرماندار شهرستان تدابیر لازم را جهت افزایش ساعت کاری جایگاه سوخت را اندیشیده کند. 

رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان ادامه داد: هر کدام از شهرستان های حوزه انتخابیه سراوان چنانچه کمبود سهمیه دارند اطلاع دهند تا پیگیری های لازم را انجام دهم چرا که وظیفه نماینده پیگیری مشکلات است در غیر این صورت نظارت خود را در جایگاه ها بیشتر کنند. 

فاضلی با اشاره به اینکه از نظارت های انجام گرفته در سراوان به هیچ عنوان رضایت ندارد، خاطر نشان کرد: نظارت در جایگاه سوخت امام علی (ع) و طه باید بیشتر شود، در روستای دزک که سهمیه کمتری نسبت برخی دیگر از جایگاه ها دارد، توزیع بهتر انجام می شود. 

وی با توجه به اینکه صف های بنزین در شهرستان را به صورت روزانه بررسی می کند، بیان کرد: صف های بنزین در شنبه بسیار وحشتناک بود اما در روزهای اخیر از طول صف ها کاسته شده است. 

,
,
, نظارت در  پمپ بنزین ها ضعیف است ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,



ورود روزانه بیش از 600 هزار لیتر سوخت به سراوان 

نماینده مردم حوزه انتخابیه سراوان تصریح کرد:  روزانه بین 600 تا 700 هزار لیتر سوخت وارد شهرستان می شود اما با توجه به دلیل عدم نظارت دقیق در جایگاه های سوخت و توزیع بنزین در گالن شاهد طولانی شدن صف ها هستند. 

فاضلی با بیان اینکه وظیفه نماینده قانون گذاری است، گفت: در حال حاضر هم قانون گذاری می کنم، هم مجری و هم ناظر هستم اما هر زمانی که مشکلی به وجود می آید اولین فردی که فحش و نا سزا می شنود نماینده مجلس است. 

وی تصریح کرد: مسئولین شهرستان از پشت میزهای خود بیرون بیایند، در بین مردم بروند، مشکلات را از نزدیک بررسی کنند، به مردم دروغ تحویل ندهند، از پشت میز و در اتاق کار نمی شود مشکلات مردم را حل کرد. 

نماینده حوزه انتخابیه سراوان خاطر نشان کرد: زمانی که 612 هزار لیتر به صورت روزانه وارد شهرستان می شود طبیعتا نباید شاهد ایجاد صف ها باشیم اما اگر صف تشکیل شد پس کاستی هایی وجود دارد، چرا شب ها پمپ بنزین تعطیل است؟ 

فاضلی با اشاره به اینکه دو سوم سوخت وارد شده به شهرستان در شب پرت می شود، گفت: چرا برخی از تلمبه های جایگاه های سوخت خاموش است؟ اگر جایگاهی نمی تواند خدمات مطلوب ارائه دهد، امتیاز صاحب جایگاه لغو و به فرد صالح سپرده شود. 


انتهای پیام/

,
,
, ورود روزانه بیش از 600 هزار لیتر سوخت به سراوان ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه