اخبار داغ

مدیر شبکه دامپزشکی خلیل آباد خبر داد؛

واکسیناسیون بیش از 200 هزار دام سبک و سنگین در خلیل آباد

واکسیناسیون بیش از 200 هزار دام سبک و سنگین در خلیل آباد
احمدی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در جمعیت دام سبک و سنگین شهرستان خلیل آباد بیش از 200 هزار راس دام علیه بیماری‌های دامی واکسیناسیون شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید احمدی، مدیر شبکه دامپزشکی خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ ضمن گرامیداشت 14 مهرماه روز دامپزشکی، اظهار داشت: امروز اهمیت دامپزشکی و فعالیت دامپزشکان بر کسی پوشیده نیست و همه مردم به نوعی با فعالیت های دامپزشکی در ارتباط هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: دامداران از طریق پیشگیری، کنترل و درمان بیماری های واگیر، انگلی و مشترک در جهت حفظ سرمایه های خود و سایر مردم نیز با استفاده از فرآورده های خام دامی نظیر گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ، عسل و... با تامین، کنترل و نظارت بهداشتی این فرآورده ها از مرحله تولید تا عرضه از فعالیت های دامپزشکی بهره می برند.

,

مدیر شبکه دامپزشکی خلیل آباد با بیان اینکه طبق آمار سازمان جهانی بیش از 75 درصد بیماری های نو ظهور چون کرونا، منشأ جانواری دارد و اهمیت در مبارزه با عوامل عفونی در حیوانات می تواند مسبب پیشگیری از بسیاری از مصائب جامعه انسانی باشد، تصریح کرد: علاوه بر تمامی مشکلات پیش رو، شیوع ناگهانی کووید 19 باعث شد تا حد زیادی فعالیت های اداری و اقتصادی جامعه معطوف به مبارزه با این بیماری شود.

,

وی با تاکید بر اینکه در این میان، همکاران بلند همت دامپزشکی با رعایت شرایط سختگیرانه حفاظت فردی با در کنار مجریان سلامت در زمینه کنترل بیماری های دامی و مشترک در تلاش هستند، اذعان کرد: واکسیناسیون سر نوبت 200 هزار دام از ابتدای سال بر علیه بیماریهای مختلفی نظیر آبله، شاربن، هاری، بروسلوز، ppr، تب برفکی، آنتروتوکسمی، آگالاکسی، لمپی اسکین و... در دام سبک و سنگین، 270 مورد بازرسی از مراکز عرضه فراورده های خام دامی و کشتارگاه دام، صدور 402 مورد مجوز حمل قرنطینه ای داخل و خارج  استانی، در کنار صدور پروانه های بهداشتی واحدهای دامی و... نیز انجام شده است.

,

احمدی همچنین ادامه داد: انجام پایش و مراقبت بیماری های دامی و مشترک، نظارت بر مراکز بخش خصوصی دامپزشکی، نظارت بر واحدهای مختلف تولید مرغ و تخم مرغ با انجام پروتکل های ابلاغی سازمان، برگزاری دوره های آموزشی جهت ارتقاء سطح آگاهی مصرف کنندگان و دامداران و... گوشه از اقدامات شبکه دامپزشکی خلیل آباد از ابتدای سال جاری است.

,

وی در پایان با اشاره به اینکه همکاران بنده در شبکه دامپزشکی به عنوان سربازان گمنام سلامت با وجود تمام محدودیت ها و مشکلات، آمادگی خدمات رسانی با حداکثر توان به جامعه هدف را دارند، عنوان کرد: امیدواریم با ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا شاهد جامعه ای سالم و تندرست باشیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه