اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت مازندران:

یارانه آرد و گندم تعیین تکلیف شود/ قانون بازگشت ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی اجرا نمی‌شود

یارانه آرد و گندم تعیین تکلیف شود/ قانون بازگشت ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی اجرا نمی‌شود
حسینقلی قوانلو از برگزاری جلسه مجمع نمایندگان مازندران با اعضای شورای هم خانواده صنعت استان طی روز جاری خبر داد و گفت: در این جلسه بخشی از مطالبات عمده بخش صنعت، معدن و تجارت جهت پیگیری از طریق نمایندگان مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینقلی قوانلو در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ از برگزاری جلسه مجمع نمایندگان مازندران با اعضای شورای هم خانواده صنعت استان طی روز جاری خبر داد و گفت: ما تقاضای این جلسه را به مجمع نمایندگان دادیم تا یک گزارش اولیه از وضعیت صنعت، معدن و تجارت استان بدهیم.

وی افزود: در ابتدای این جلسه، گزارش کاری از فعالیت و اوضاع بخش صنعت جهت اطلاع اجمالی مجمع نمایندگان از وضعیت کسب‌وکار و فعالیت صنایع استان مطرح شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در خصوص مطالبات مطرح شده سازمان صمت از نمایندگان مازندران در بهارستان، پاسخ داد: ما بحث‌هایی که با نمایندگان در این جلسه داشتیم این نکته را مطرح کردیم که در این شرایط سخت اقتصادی، ما یک سری مشکلاتی داریم که نمایندگان ما را در حل این چالش‌ها کمک کنند؛ به هر حال نمایندگان هم بعد نظارتی دارند و هم بعد تقنینی دارند که کمک کار بخش صنعت خواهد بود.

قوانلو ادامه داد: این جلسه، جلسه نخست ما با مجمع نمایندگان بود و نمی‌خواستیم در اولین جلسه، مطالبات زیادی را از نمایندگان درخواست کنیم.

وی بیان کرد: چند مورد از چالش‌ها را مطرح کردیم که یکی از این موضوعات، بحث تعیین تکلیف یارانه آرد و گندم بود؛ چرا که واقعا رانت زیادی در این بحث و نهاده‌های کشاورزی وجود دارد و از آن‌ها تقاضا کردیم تا مجلس با ورود به این موضوعات، آن‌ها را تعیین تکلیف کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: واقعیت این است که ما واقعا توانایی نظارت بر این همه نانوایی که در سطح استان مشغول فعالیت هستند را نداریم، واقعا نظارت بر بیش از 4 هزار نانوایی فعال در استان دشوار است.

این مسئول گفت: واقعا مقدار بسیار زیادی از گندمی که باید در صنف و صنعت با قیمت دو هزار و 700 تومانی عرضه شود، هیچ کسی نخریده است و تماما همگی این نیاز را از طریق آردهای نانوایی‌ها در حال تأمین هستند.

قوانلو اعلام کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در این جلسه مطرح کردیم بحث معادن و اکتشاف معادن بود که تقاضا کردیم در این موضع می‌بایست کمی دست کارگروه زمین شناسی در این قضیه باز باشد تا بتواند در این مقوله ورود جدی و اثرگذاری داشته باشد؛ چرا که در این بحث، کار زیادی در استان روی زمین مانده است.

وی عنوان کرد: در خصوص شهرک‌های صنعتی نیز تقاضا کردیم که چند قانون از سوی مجلس مصوب شد که متاسفانه دستگاه‌های اجرایی به درستی آن را اجرا نمی‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اضافه کرد: اینکه آب، برق، گاز و تلفن را دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا پای شهرک‌های صنعتی بیاورند، اما عملا بدرستی عمل نمی‌شود و به طور مثال اگر بخواهیم برق به شهرک برسانیم باید هزینه‌هایش همه را ما بدهیم تا اداره برق بیاید و برق به شهرک برسد و تقاضا کردیم این چالش‌ها رفع شود.

قوانلو مطرح کرد: یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در خصوص تجهیز زمین هزار هکتاری بهشهر بود که کمک نمایندگان از طریق رایزنی با وزارت صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی کارساز باشد تا تحولی را در این بخش، ایجاد شود.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از موضوعات مطرح شده به قانون ارزش‌های افزوده بر می‌گشت که تقاضا کردیم طبق قانون، بخشی از آن به شهرک‌های صنعتی بر گردد تا صرف هزینه‌های کلی شود که در حال حاضر تاکنون اجرایی نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح قوانین بانکی و نرخ سودهای تسهیلات که بسیاری از صنایع استان را زمین‌گیر کرده است نیز جزو مطالبات سازمان صمت از نمایندگان بوده یا خیر، تصریح کرد: بحث سودهای مرکب اصلا احتیاج به قانون ندارد، در حال حاضر، قوه قضاییه مدعی است که این سودها، خلاف قانون است و باید این‌ها از سوی بانک‌ها رعایت شود که حالا این موضوع رعایت نمی‌شود باید از طریق ذستگاه قضا، پیگیری و حل و فصل شود.

قوانلو در پاسخ به سوال خبرنگار ما که این سودهای مرکب را سنگ بزرگ پیش پای تولیدکنندگان عنوان کرد، گفت: بخشی از این مشکلات را  در کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید در حال حل‌وفصل هستیم، پیگیری می‌کنیم و ان‌شاءالله بتوانیم بخشی از این چالش‌ها را مرتفع کنیم.

گفتنی است قوانلو در جلسه امروز، سرمایه‌گذاری صنعتی صورت گرفته بر اساس ارقام موجود در پروانه بهره برداری‌های صادر شده در استان را  بالغ بر ده هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

وی متوسط زمان صدور جوازهای تاسیس در مازندران را کمتر از 3 روز و صدور مجوز فعالیت شرکت‌های پخش را 14 روز عنوان کرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه