اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

فرانسوی ها بهتر است مشکلات درونی خودشان را حل کنند/ ظلم غربیان در حق مردم منطقه

فرانسوی ها بهتر است مشکلات درونی خودشان را حل کنند/ ظلم غربیان در حق مردم منطقه
مهدی سعادتی بیشه سری, عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان‌اینکه فرانسوی ها بهتر است مشکلات درونی خودشان را حل کنند زیرا نابسامانی‌های اقتصادی و سیاسی زیادی دارند گفت: هیچ اعتقادی به حضور فرانسه در لبنان نداریم و ظلم هایی که در حق مردم منطقه کردند را فراموش نمی‌کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی سعادتی بیشه سری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: در راستای اهدافی که هم آمریکایی‌ها و هم نظام سلطه در منطقه دارند و دخالت هایی که به دلیل ضعف برخی سران حکومت ها در کشورها دنبال می کنند فرانسوی ها خواستار حل مشکلات لبنان شده اند و البته این اولین بار هم نیست که کشور فرانسه قصد حضور دارد.

وی افزود: معتقد هستیم باید همه این ضوابط در ارتباط با کشورها رعایت شود و کشورهایی که می‌توانند در منطقه، لبنان، سوریه و... حضور یابند اما در این حرکت ها هیچ صداقتی دیده نشده است.

سعادتی گفت: آمریکایی‌ها از آن سوی دنیا در منطقه حضور می‌یابند و به گفته خودشان هزاران میلیارد هزینه کرده اند و دخالت را حق خود می‌دانند در حالی که آنها حضوری نامشروع دارند.

وی عنوان کرد: آمریکایی ها به دنبال چپاول منابع غنی مردم نظیر نفت و گاز هستند و منافع مردم منطقه را مد نظر ندارند.

سعادتی خاطرنشان کرد: کشور لبنان به عنوان کشور دوست ایران است که با آنها  ارتباط بسیار خوبی داریم و هنگام سختی ها در کنارشان بوده ایم و آمریکا و غربی ها هم می‌دانند که منافع لبنان، فلسطین، سوریه با منافع کشور ایران و بالعکس گره خورده است.

وی افزود: هیچ اعتقادی به حضور فرانسه در لبنان نداریم زیرا آنها عهدشکن و دنبال نفوذ و سیطره اقتصادی هستند از سوی دیگر جایگاه فرانسه را در دوران گذشته در بسیاری از کشورها از جمله الجزایر دیده ایم و ظلم هایی که در حق مردم منطقه کردند را فراموش نمی‌کنیم.

سعادتی گفت: فرانسوی ها بهتر است مشکلات درونی خودشان را حل کنند زیرا نابسامانی‌های اقتصادی و سیاسی زیادی دارند همچنین پس از شیوع کرونا بر مشکلات اقتصادی آنها افزوده شد.

سعادتی تصریح کرد: حضور آنها مورد تایید مردم منطقه نیست آنها اگر به دنبال کمک های انسان دوستانه هستند سهم خود را بپردازند مثل عددی که در انفجار بیروت پرداختند هرچند میزان خسارتها بسیار بیشتر از آن بود البته اصل انفجار هم با توجه به اهدافی که آنها داشتند مشکوک بود.

وی افزود: مردم فهیم و بصیر لبنان نیازی به حضور فرانسه نمی‌بینند، آنها کشورشان را را دوست دارند و در جنگ ۳۳ روزه این را نشان دادند.

سعادتی با بیان اینکه اگر حزب الله اقتدار داشته باشد در امان می‌ماند، خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها در چندین مرحله که نفوذ کردند و بخش‌هایی از لبنان را اشغال کردند به دلیل عدم اقتدار  بود اما امروزه اقتدار حزب الله اقتدار ملت لبنان و اقتدار ملت لبنان، اقتدار حزب الله است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه