اخبار داغ

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد عنوان کرد

تزریق 4هزار و 700 دوز واکسن آنفولانزا در استان یزد/تمرکز مردم بر رعایت پروتکل ها باشد تا تزریق واکسن

تزریق 4هزار و 700 دوز واکسن آنفولانزا در استان یزد/تمرکز مردم بر رعایت پروتکل ها باشد تا تزریق واکسن
شریفی گفت: در مدت اخیر بحث واکسن آنفولانزا بسیار رواج پیدا کرده و همه به نوعی در تلاش هستند به آن دسترسی پیدا کنند و تقریبا مسئله پیشگیری از ویروس کرونا به حاشیه رانده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود شریفی معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا مراقبت جدی مردم را می طلبد اظهار کرد: در مدت اخیر بحث واکسن آنفولانزا بسیار رواج پیدا کرده و همه به نوعی در تلاش هستند به آن دسترسی پیدا کنند و تقریبا مسئله پیشگیری از ویروس کرونا به حاشیه رانده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

شریفی با بیان اینکه تزریق واکسن آنفولانزا اولویت نیست افزود: متاسفانه رعایت نکات بهداشتی مانند ماسک زدن، شتشوی دائم دست ها و رعایت فاصله اجتماعی در بین مردم کمرنگ تر از روزهای ابتدایی شیوع کرونا شده و همه سودای تزریق واکسن آنفولانزا را در سردارند در حالی اولویت اولی که مردم را تهدید می کند همین ویروس کرونا است.

,

***زمستان کم انفولانزا در نیم کره جنوبی

, ***زمستان کم انفولانزا در نیم کره جنوبی, ***زمستان کم انفولانزا در نیم کره جنوبی,

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد خاطنشان کرد: نیم کره جنوبی زمین زمستان را پشت سر گذاشت و خوشبختانه در این نیم کرده میزان بروز ویروس انفوذلانزا نسبت به سال قبل به واسطه رعایت نکات بهداشتی مانند ماسک زدن تنها ده درصد شده بود و زمستان کم انفولانزایی را پشت سرگذاشت و انتظار ما در نیم کره شمالی هه همین روال است.

,

شریفی با بیان اینکه تمرکز مردم باید بر رعایت پروتکل های بهداشتی باشد تا تزریق واکسن انفولانزا تصریح کرد: واکسن آنفولانزا هیچ تاثیری بر ویروس کرونا ندارد و اگر مردم مراقبت های جدی را داشته باشند از سایر بیماری های تنفسی هم می توانند از خودشان محافظ کنند.

,

*** شیوع انفولانزا در کشور موضوع جدیدی نیست

, *** شیوع انفولانزا در کشور موضوع جدیدی نیست, *** شیوع انفولانزا در کشور موضوع جدیدی نیست,

وی با تاکید بر اینکه شیوع آنفولانزا در کشور موضوع جدیدی نیست افزود: هر ساله با شروع فصل سرما واکسیناسیون انفولانزا گروه های پرخطر مطرح بوده است و برنامه ریزی برای گروه های پرخطر انجام می شده است اما امسال با توجه به همزمانی با شیوع ویروس کرونا این موضوع داغ تر و جدی تر شد.

,

شریفی با بیان اینکه سالهای گذشته واکسن آنفولانزا به دوصورت تزریق رایگان به گروه های پرخطر از طریق مراکز بهداشت و توزیع در داروخانه ها در دسترس قرار داشت گفت: امسال علیرغم همه مشکلاتی که در تامین واکسن وجود داشت، حجم واکسن بیشتری در اختیار دانشگاههای علوم پزشکی قرار گرفته اما فعلا همه واکسن ها برای تزریق رایگان به گروه های پرخطر تحویل حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی داده شده است.

,

***کادر درمان در اولویت تزریق واکسن آنفولانزا چرا؟

, ***کادر درمان در اولویت تزریق واکسن آنفولانزا چرا؟, ***کادر درمان در اولویت تزریق واکسن آنفولانزا چرا؟,

وی در خصوص تزریق واکسن آنفولانزا به پرسنل بهداشتی و درمانی به عنوان اولویت گروه های پرخطر عنوان کرد: این اقدام به دو دلیل صورت گرفته است اول اینکه خود این پرسنل که این روزها نیازمند حضورشان هستیم درگیر بیماری نشوند و دوم اینکه با توجه به ارتباطی که پرسنل درمان با بیماران پرخطر و حساس دارند خود ناقل نباشند.

,

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد مادران باردار را اولویت دوم تزریق واکسن آنفولانزا دانست و گفت: با توجه به اطلاعات سامانه سیب، برای تزریق واکسن نوبت گذاری شده و با ان ها برای مراجعه و تزریق واکسن تماس گرفته می شود و اصلا نیازی به حضور مادران باردار در مراکز سلامت قبل از تماس تلفنی نیست.

,

***تزریق 4هزار و 700 دوز واکسن انفولانزا در استان یزد

, ***تزریق 4هزار و 700 دوز واکسن انفولانزا در استان یزد, ***تزریق 4هزار و 700 دوز واکسن انفولانزا در استان یزد,

شریفی ادامه داد: سالمندان و کودکان عقب مانده ذهنی که در آسایشگاه ها بستری هستند، بیماران خاص، زندانیان دارای بیماری زمینه ای از گروه های پرخطر و حساس و اولویت یک برای تزریق واکسن انفولانزا هستند.

,

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 4هزار و 700 دوز واکسن انفولانزا در استان تزریق شده است گفت: گروه های اولویت دو مانند سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه ای مانند دیابت هر زمان که واکسن انفولانزا در داروخانه ها توزیع شد ضروریست که نسبت به تهیه و تزریق آن اقدام کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه