اخبار داغ

حاشیه‌های پررنگ شورای شهر تبریز؛

ورود خبرنگاران ممنوع؛ جلسه خودمانی است / وبینار با طعم کرونا و سفرهای خارجی؟

ورود خبرنگاران ممنوع؛ جلسه خودمانی است / وبینار با طعم کرونا و سفرهای خارجی؟
جلسات وبینار شورای شهر تبریز بدون حضور خبرنگاران برگزار می شود، در این میان گمانه زنی ها برای سفر خارجی برخی اعضای شورای شهر وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریزبیدار،جلسه علنی شورای شهر تبریز شب گذشته برای دومین هفته متوالی به بهانه مقابله با شیوع ویروس کرونا بصورت مجازی (وبینار) و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,

برخلاف روزهای ابتدایی شیوع کرونا که خبرنگاران حق حضور در جلسات وبینار داشتند، این بار با تصمیم عجیب هیات رئیسه و روابط عمومی شورای شهر، اصحاب رسانه از حضور مجازی و پوشش خبری جلسات محروم شدند.

,

پیگیری ها تبریزبیدار برای حضور خبرنگار این پایگاه خبری در جلسه وب کنفرانسی شورا با بهانه های واهی روبرو شده و برای دومین هفته جلسه شورای شهر تبریز خودمانی و محرمانه برگزار شد، هر چند روابط عمومی شورا اخباری با سلیقه خود از محتوای جلسه منعکس می کند.

,

بر اساس ماده ۱۵ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب سال ۸۲ برای غیرعلنی بودن جلسات شورای شهر، دو سوم اعضای حاضر در جلسه باید رای بدهند و لازمه علنی بودن جلسات شورا حضور رسانه ها است که اگر خبرنگاران از حضور در جلسه محروم شوند اصل علنی بودن جلسه زیرسوال می رود.

,

هیات رئیسه شورای شهر تبریز در حالی به فکر مبارزه با کرونا افتاده که پیش تر در جلسات قبلی شاهد حضور گسترده کارناوال هایی از مدیران شهرداری و همراهان آنها در صحن علنی بودیم که حضور هیچ یک در جلسه ضرورتی نداشت و برخی اوقات نه تنها فاصله گذاری رعایت نمی شد، بلکه حتی فضای نشستن برای تعداد معدودی از خبرنگاران به راحتی پیدا نمی شد.

,

ناگفته نماند که در محافل غیررسمی زمزمه هایی از سفر برخی اعضای شورای شهر به خارج از کشور در شرایط کرونایی به گوش می رسد و شاید دلیل مجازی شدن جلسات و ممنوعیت حضور خبرنگار در وبینار، بی ارتباط با این مساله نباشد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه