اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

کشت محصولات استراتژیک کشاورزی در اولویت باشد

کشت محصولات استراتژیک کشاورزی در اولویت باشد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برای اصلاح الگوی کشت پاییزه، استفاده از محصولات استراتژیک در اولویت باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خلیل نیکشاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، با اشاه به قرارگیری در زمان کشت پاییزه کشاورزی، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده بیش از 22 هزار دستگاه تراکتور و 300 دستگاه های کارنده توسط کشاورزان استان آماده کشت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه کشاورزان به نسبت به کشت پاییزه اهتمام و ملاحظه ویژه ای داشته باشند، افزود: زارعین به کشت حفاظتی و مستقیم و عدم استفاده از گاو آهن های قدیمی توجه ویژه ای داشته باشند.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه استفاده از سیستم آبیاری نوین در اولویت کشاورزان باشد، گفت: برای رهایی از بحران کم آبی، از بذرهای زودرس و نیازمند به آب کمتر در این کشت استفاده شود.

,

نیکشاد ابراز داشت: سیستم کشت نشاء که اخیر نیز در استان رواج داشته، در بعضی زراعت ها حداقل تا 2 نوبت در مصرف آب صرفه جویی می کند که این نوع کشت برای کشاورزان توصیه می شود.

,

وی با بیان اینکه کشاورزان باید به ترکیب الگوی کشت نیز توجه داشته باشند، اظهار کرد: رعایت تاریخ کاشت در مناطق سردسیر  تا 15 آبان و در مناطق گرم و در شمال استان نیز تا پایان آذرماه لحاظ شود و در الگوی کشت از محصولات استراتژیک و نیاز ضروری استفاده شود.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اگر کشاورزان به بذور اصلاح شده دسترسی نداشته باشند، توصیه می شود از بذرهای مرغوبی که خودشان برداشت کرده ان،د استفاده کنند.

,

نیکشاد تصریح کرد: برای یک کشت موفق پاییزه و برداشت محصول با کیفیت و سود بیشتر حاصل از تولید محصولات حتما از نظر کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استفاده شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه