اخبار داغ

در شهرستان فارسان؛

انتخاب مسئولین، پرتلاش، خلاق و جهادی گام اول برای رفع بیکاری

انتخاب مسئولین، پرتلاش، خلاق و جهادی گام اول برای رفع بیکاری
با ایجاد اراده و انگیزه در مردم و مسئولین این شهرستان و با یک مدیریت جهادی ظرف 5 تا 10 سال می‌توان محرومیت و بیکاری را از این شهرستان برداشت گام اول این اتفاق انتخاب مسئولین، پرتلاش، خلاق، جهادی، متعهد و دلسوز برای شهرستان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، بیکاری یکی از موانع اصلی بر سر راه ازدواج جوانان است، بسیاری از استان‌ها برای حل معضل بیکاری نگاه ویژه‌ای به شهرک‌های صنعتی کوچک و متوسط داشتند واحدهای تولیدی به سبب نبود حمایت کافی در تعطیلی و نیمه تعطیلی به سر می‌برند.

اکثر فارغ التحصیلان دانشگاهی شهرستان فارسان بیکار هستند

محمد رئیسی فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته حسابداری، بیکاری جوانان جویای کار و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را یک چالش اساسی در این شهرستان دانست.
 
وی گفت: بارها ممکن است بعد از فارغ‌التحصیلی‌ از دانشگاه شنیده باشید. حالا وارد دوره‌ای از زندگی شده‌اید که نه از کلاس درس و نه از امتحان پایان‌ترم خبری است و زمان آن رسیده که همراه اعضای خانواده و دوستان، جشن فارغ‌التحصیلی گرفته و خود را از هرگونه درسی جدا کنید اما در اغلب مواقع این نوع احساس راحتی دوام چندانی ندارد، زیرا افراد بعد از یک دوره کوتاه از بیکاری خسته می‌شوند و باید مسئولیت‌های مربوط به زندگی پس از فارغ‌التحصیلی را بر عهده بگیرند. به عبارتی پایان دوره دبیرستان و دانشگاه زمان هیجان‌انگیز و استرس‌زایی است.
 
رئیسی تصریح کرد: در سال‌های اخیر با توجه به افزایش درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و کمبود ظرفیت‌های شغلی، گرایش بسیاری از جوانان در مهاجرت و رفتن به استان‌های صاحب شغل و درآمد زیاد شده است.

وی بیان داشت: تقریباً در هر کوچه یا خیابان می‌توان به‌صورت یک‌درمیان خانواده‌هایی را دید که جوانانشان برای پیدا کردن شغلی مناسب و درآمدی کافی به استان‌های صاحب صنعت مهاجرت کرده‌اند.
 
رئیسی افزود: معمولاً جوانان مجرد مهاجرت می‌کنند و آن‌هایی هم که به همراه همسر می‌روند سعی دارند که شغلی، هرچند با درآمد پایین برای همسر خود جور کنند تا توان اداره زندگی را داشته باشند، اما به چه قیمتی و با چه وضعیتی؟
 
وی عنوان کرد: بیکاری یکی از موانع اصلی بر سر راه ازدواج جوانان است، بسیاری از استان‌ها برای حل معضل بیکاری نگاه ویژه‌ای به شهرک‌های صنعتی کوچک و متوسط داشتند و این در حالی است که برخی از واحدهای تولیدی به سبب نبود حمایت کافی در تعطیلی و نیمه تعطیلی به سر می‌برند.
 
 
علل بیکاری جوانان در جامعه امروز به عوامل مختلفی بستگی دارد
 

 نبی زاده یکی از کار آفرینان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز افزود: یکی از مسائل و مشکلات عمده‌ای که طی سال‌های اخیر با آن مواجه بوده‌ایم، موضوع بیکاری، به‌ویژه بیکاری در بین جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

وی گفت: در خصوص علل و عوامل مؤثر بر بالا بودن نرخ بیکاری در کشور مطالعات متعددی صورت گرفته که هر یک به‌نوعی سعی در شناساندن این علل و عوامل و ارائه راهکارهایی جهت کاهش نرخ بیکاری داشته‌اند.

نبی زاده تصریح کرد: عدم وجود آمار و اطلاعات دقیق و بهنگام از وضعیت بازار کار و همچنین ارتباط ناکافی بین کارجویان و کارفرمایان ازجمله مباحثی هستند که اغلب محققین و دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف اقتصادی توجه ویژه‌ای به آن مبذول داشته و از این موارد به‌عنوان عوامل افزایش نرخ بیکاری یادکرد.

وی اظهار داشت: علل بیکاری جوانان در جامعه امروز به عوامل مختلفی بستگی دارد که نوسانات اقتصادی، عدم توزیع مناسب درآمد و امکانات، عدم جذب نیروی کار در مراکز تولیدی و صنعتی، عدم تناسب بین آهنگ رشد جمعیت و فرصت‌های شغلی، ضعف قوانین و مقررات، اتخاذ برخی سیاست‌های غلط و فقدان آموزش‌های متناسب با نیاز بازار کار از شاخص‌ترین عوامل به شمار می‌رود.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
, اکثر فارغ التحصیلان دانشگاهی شهرستان فارسان بیکار هستند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, علل بیکاری جوانان در جامعه امروز به عوامل مختلفی بستگی دارد
 
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه