اخبار داغ

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگو با دانا:

پیشنهاد توزیع ماسک رایگان با پول جریمه متخلفان/ ضعف قانون؛ مانع اصلی برخورد با سفرهای غیرضروری است

پیشنهاد توزیع ماسک رایگان با پول جریمه متخلفان/ ضعف قانون؛ مانع اصلی برخورد با سفرهای غیرضروری است
مسعود مردانی گفت: پیشنهاد دادیم که باید افراد قانون‌شکن و بی توجه به رعایت پروتکل‌ها و مسافران شهرهای شمالی یا آلوده کشور را جریمه کنیم و با پول آن برای افراد کم برخوردار ماسک تهیه و توزیع کنیم.
[

دکتر«مسعود مردانی» عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به سفرهای بیش از حد مردم در تعطیلات و ارتباط این سفرها با شیوع گسترده کرونا در سراسر کشور، اظهار کرد: به‌رغم شیوع کرونا در کشور، بنده مطمئن هستم در تعطیلات پیش‌رو، مردم بی توجه به بحران کرونا دوباره شال و کلاه کرده و به شهرهای کشور سفر می‌کنند.

, دکتر«مسعود مردانی» عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی, دکتر«مسعود مردانی», شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

پیشنهاد توزیع ماسک رایگان در مترو برای اقشار کم در آمد

, پیشنهاد توزیع ماسک رایگان در مترو برای اقشار کم در آمد,

وی در خصوص بحث جریمه افراد بی‌توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی متذکر شد: بسیاری از مردم می‌خواهند ماسک را خریداری کنند؛ اما توان خرید ندارند! در صورتی اگر ماسک در اختیار آنها قرار بگیرد از آن استفاده و الزامات بهداشتی را رعایت می‌کنند. بنابراین پیشنهادی به کمیته کشوری کرونا ارائه دادم که باید افراد قانون‌شکن و بی‌توجه به رعایت پروتکل‌ها و مسافران شهرهای شمالی یا آلوده کشور را جریمه کنیم و با پول آن برای افراد کم برخوردار ماسک تهیه و در ایستگاه های مترو توزیع کنیم؛ چه اشکالی دارد که فردی در مترو ماسک رایگان را در زمان خریداری بلیت دریافت کند، این موحب می‌شود تا در مترو ماسک استفاده شود و اگر کسی عمدا از ماسک استفاده نکرد،. بهانه ای ندارد که بگوید مثلا پول نداشته ام که ماسک بخرم. لذا با اجرای چنین طرحی افرادی که از روی قانون شکنی ماسک نمی زنند را به راحتی می توان شناسایی و جریمه کرد

,

 بیمارستان‌های تهران جایی برای بستری انترن کرونایی نداشتند!

,  بیمارستان‌های تهران جایی برای بستری انترن کرونایی نداشتند!,  بیمارستان‌های تهران جایی برای بستری انترن کرونایی نداشتند!,

این مدرس دانشگاه در تشریح وضعیت نابسامان و ظرفیت حداکثری پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستانهای تهران گفت: در چند روز گذشته ظرفیت بیمارستانهای تهران تکمیل شده؛ دیگر جایی برای پذیرش بیمارن کرونایی نیست. همین امروز یک دانشجوی سال هفتم گروه پزشکی را بستری کردم که مبتلا به کرونا بود. خیلی متاسف شدم. این بیماری با هیچ کس شوخی ندارد. جالب اینجاست که دو ماه تا پایان دوره تحصیلی این دانشجو باقی نمانده که مبتلا به کرونا شده است. اما متاسفانه بخاطر حجم بالای بیماران کرونایی و محدودیت بیمارستان‌ها جایی برای بستری شدن او نداریم. در بیمارستان لقمان هم جایی برای بستری او وجود ندارد و در بیمارستان خصوصی هیچ جایی برای او پیدا نکردیم.

,

وی با اظهار تاسف اضافه کرد: این دانشجوی پزشکی که از بد حادثه به کرونا مبتلا شده، اگر خدای ناکرده از دنیا برود، تکلیف آن همه هزینه‌ که برای پرورش و تحصیلات او صرف شده چه می‌شود؟ چه کسی جوابگو باید باشد؟خانواده او چقدر انتظار کشیده‌اند که او در آینده عصای دست‌شان شود و برای کشور و مملکت خود فردی مفید باشد.

,

عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا در انتقاد به سفرهای روتین پایان هفته و مسافرت‌های تفریحی بین تعطیلی‌ها، عنوان کرد: اتفاقا امروز ثابت شده که سفرهای غیر ضروری و گردش های پایان هفته مردم به دیگر شهرها و تفریح‌گاه‌هایی مانند شمال کشور در ابتلای مردم به کرونا بسیار موثر بوده است. همین سفرهای به ظاهر بی خطر و ساده ارتباط تنگاتنگی با افزایش شمار مبتلایان و آمار مرگ و میرهای حاصل از ابتلا به کرونا دارد.

,

مشکل مقابله با سفرهای غیرضروری در خلاء قانون است

, مشکل مقابله با سفرهای غیرضروری در خلاء قانون است, مشکل مقابله با سفرهای غیرضروری در خلاء قانون است,

مردانی خلاء قانونی درباره اعمال جریمۀ افراد بی توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مهم‌ترین علت همه‌گیری کرونا برشمرد گفت: یکی از بزرگترین مشکلات ما در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا معضل خلا قانونی است؛ ما قانونی نداریم که به واسطه ان مانع شویم مردم به مسافرت‌های غیر ضروری نروند؛ باید افراد  بی توجه به پروتکل های بهداشتی بدانند که حق ندارند با سلامت مردم بازی کنند و سرنوشت یک جامعه را به خطر بیاندازند!

,

وی با تشریح وضعیت کنونی بیمارستانهای تهران در میانه مهر ماه گفت: متاسفانه در این روزها تخت خالی در بیمارستان های تهران نداریم. بیمارستان‌های دانشگاهی بخش های عمده‌ای از ظرفیت خود را به بیماران کرونایی اختصاص داده‌اند و به علت افزایش موارد ابتلا، این بیمارستان‌ها تخت خالی ندارند و ظرفیت پذیرش بیشتر را دارا نیستند. گاهی یک بیمار کرونایی چند روز در نوبت منتظر می ماند تا از سوی یک بیمارستان پذیرش شود.

,

این استاد دانشگاه  با تصریح بر این نکته که باید کماکان از ابتلا به کرونا پیشگیری کنیم ، گفت: اگر ما بزرگترین بیمارستان صحرایی دنیا را در جاده کرج احداث کنیم، اما مردم همچنان به مسافرت‌های خود ادامه بدهند و همچنان بدون ماسک در خیابان‌ها تردد کنند و فاصله اجتماعی را رعایت نکنند، هیچ اتفاقی رخ نداده است. درمان باید همزمان با قرنطینه و پیشگیری صورت بگیرد تا نتیجه دهد. متاسفانه مردم هنوز نمی‌دانند با چه پدیده خطرناکی مواجه هستند. 

,

مشکلات تامین واکسن آنفلوانزا با ارز نیمایی 

, مشکلات تامین واکسن آنفلوانزا با ارز نیمایی , مشکلات تامین واکسن آنفلوانزا با ارز نیمایی ,

 عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اینکه واردات واکسن آنفلوانزا با ارز نیمایی می تواند امکان خرید برخی خانواده را کاهش دهد،ادامه داد: برخی متولیان می خواهند واکسن آنفلوانزا را با ارز نیمایی به دست مردم برسانند که قیمت این واکسن در شرایط قیمت ارزو دلار در امروز چیزی حدود 250هزار تومانخواهد بود،یعنی هر واکسن حدود 250هزار تومان برای هر نفر هزینه برمیدارد. این در حالی است که در سال گذشته مردم واکسن را 40هزار تومان خریداری کردند.

,

مردانی تصریح کرد: باید از متولیان این امر پرسید یک بازنشسته که 4 نفر در خانواده اش نیازمند دریافت واکسن آنفلوانزا است باید چگونه این هزینه را تامین کند؟ حقیقتا در واکسن‌هایی که استفاده از آنها با سلامت مردم مرتبط است اصلا صلاح نیست دولت با آن مانند کالاهایغیر ضروری برخورد کند؛ باید دولت به مواردی چون واکسن که با سلامت جامعه ارتباط دارد، یارانه اختصاص دهد؛ چرا که با یک حساب دو دو تا می‌توان به این نتیجه رسید که یارانه و سوبسید بخش درمان به مراتب خیلی خیلی بیشتر از یارانه ای خواهد بود که به اقلامی چون واکسن تعلق میگیرد. 

,

وی در پایان به لزوم همیاری و کمک سایر دستگاههای دولتی و غیر دولتی به وزارت بهداشت در امر مقابله با ویروس کرونا اشاره و تاکید کرد: ایجاد و احداث نقاهت‌گاه‌ها برای کمک به بیمارستان‌ها و خالی کردن مراکز درمانی از بیماران مبتلا به کرونا موردی است که باید پیش بینی شود و ممکن است که با شرایط کنونی انتشار این بیماری بیماری به زودی نیاز باشد تا اقداماتی مانند احداث نقاهتگاه‌ها و مراکز نگهداری از بیماران کرونایی در دستور کار قرار گیرد؛ گرچه امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اوضاع به سرعت تحت کنترل قرار بگیرد و آمار مبتلایان و جان باختگان هم روز به روز کاهش داشته باشد و بتوانیم به سرعت از این بحران عبور کنیم.

,

انتهای پیام/ا

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه