اخبار داغ

رئیس شبکه بهداشت بهمئی:

وضعیت شهرستان بهمئی قرمز اما تحت کنترل است

وضعیت شهرستان بهمئی قرمز اما تحت کنترل است
آبشنگ عوامل اصلی وضعیت قرمز کرونایی شهرستان را عدم استفاده از ماسک و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دانست و گفت :اصنافی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند پلمپ می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس؛ علی آبشنگ افزود :حوزه سلامت هزینه بر است و بدون هیچ تردیدی، مشکلاتی هم در حوزه سلامت شهرستان وجود دارد  و ما سعی می کنیم در وضعیت منحوس کرونا و تحریم، این مشکلات را به حداقل برسانیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

آبشنگ افزود: در حال حاضر وارد وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان بهمئی شده ایم، اما شرایط تحت کنترل است.

,

 وی با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در شهرستان بهمئی گفت :برگزاری مراسمات تشییع و تدفین با جمعیت زیاد تاثیر زیادی در  وارد شدن شهرستان به وضعیت قرمز دارد .

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهمئی خاطرنشان کرد: از صاحبان عزا استدعا داریم که مراسمات خود را به صورت خانوادگی و مختصر برگزار کنند و در اعلامیه ها و پوسترهای ترحیمی خود نیز به  موضوع عدم شرکت در مراسمات اشاره کنند تا شاهد کاهش درصد ابتلا به کرونا در شهرستان باشیم .

,

وی دومین عامل را همجواری با استان خوزستان به خصوص شهرستان بهبهان و رامهرمز که مراودات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و.. با شهرستان بهمئی دارند، دانست و گفت :رفت و آمد ها و شب نشینی نیز تاثیر فراوانی در قرمز شدن وضعیت شهرستان داشته است.

,

آبشنگ سومین عامل وضعیت قرمز کرونایی شهرستان را عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک عنوان کرد.

,

 وی با ابراز گلایه از عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان، به مردم هشدار داد که بیماری کرونا با کسی شوخی ندارد و پیر و جوان نمی شناسد و همه را درگیر می کند.

,

آبشنگ در ادامه  صحبت های خود به مدارس و اصناف در شهرستان اشاره کرد و گفت: از مدارس و اصناف خواسته یم که به جد پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و از معلمین و مدیران محترم مدارس تقاضا داریم که به جد پروتکل ها را در مدرسه رعایت کنند و سرویس های بهداشتی را مجهز به مواد ضدعفونی کننده بکنند و سلامت دانش آموزان و همکاران خود را جدی بگیرند.

,

وی در تذکر جدی به اصناف شهرستان گفت: اصنافی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند پلمپ می شوند.

,

آبشنگ تصریح کرد: سامانه ۱۹۰ آماده دریافت تخلفات بهداشتی اصناف است و شهروندان می توانند از طریق این شماره به ما گزارش دهند.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهمئی گفت: نمونه گیری پی سی ار به صورت روزانه و رایگان و به تشخیص پزشکان برای فرد مورد نظر و مشکوک به کرونا در سطح شهرستان انجام می گیرد و به آزمایشگاه مرکز استان ارسال می شود.

,

وی گفت: تا به امروز به ازای هر هزار نفر ۵۲ نفر نمونه گیری شده است و از تعداد افراد مبتلا به کرونا در سطح شهرستان، ۸۲ درصد در سطح شهر و ۱۸ درصد در سطح روستا بوده است.

,

آبشنگ در ادامه گریزی به هفته سالمندان زد و گفت : یکی از گروهای در معرض خطر کرونا، سالمندان هستند که به مهر و محبت ما نیاز دارند و از مردم می خواهیم که این قشر عزیز را به نحو خوب و شایسته مواظبت کنند و سعی کنیم در این ایام به هر نحوی که شده از حال و روز آنها باخبر شویم؛ زیرا آنها جایگاه خاصی در فرهنگ دینی، ملی و قومی دارند و پویش احترام به سالمندان را در سطح شهرستان رواج دهیم.

,

آبشنگ در مورد واکسن آنفلوانزا گفت: این واکسن برای افراد در معرض خطر  که شامل افراد با بیماری های خاص، زنان باردار و پرسنل بیمارستان و مراکز درمانی می باشد که مرحله اول آن در سطح شهرستان در میان این گروه های هدف توزیع و تزریق شد.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه این واکسن از بیماری کرونا جلوگیری نمی کند، گفت: از مردم عزیز شهرستان می خواهیم که برای تزریق این واکسن، در صورت عدم ضرورت مراجعه نکنند و فقط گروه های هدف لازم است که از این واکسن استفاده کنند.

,

 آبشنگ در ادامه از امام جمعه و فرماندار شهرستان جهت همکاری مستمر در برگزاری جلسات ستاد مقابله با کرونا در شهرستان تقدیر و تشکر کرد و از تمامی ادارات شهرستان خواست که به تذکرات و مصوبات ستاد کرونای شهرستان به جد عمل کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه