اخبار داغ

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران:

زعفران ایران برندسازی شود/ اعلام آمادگی رسانه ملی برای تبلیغ زعفران ایرانی

زعفران ایران برندسازی شود/ اعلام آمادگی رسانه ملی برای تبلیغ زعفران ایرانی
طهماسبی در خصوص تولید زعفران در ایران و فروش به نام اسپانیا، گفت: اسپانیا برای زعفران برند سازی کرده در حالی که این کار در ایران انجام نشده که باید بر برند سازی زعفران ایران توجه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمد علی طهماسبی مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران شب گذشته در حاشیه جلسه جمع بندی سفر دو روزه وزیر جهاد کشاورزی به خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران در خصوص فروش فله‌ای زعفران خراسان‌جنوبی در بازار، اظهار کرد: زعفران باید بر اساس خواسته مشتری آماده و در بازار عرضه شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، ,

وی افزود: بیشترین مصرف زعفران در دنیا به صورت بسته‌بندی مورد استفاده است به جز در مواردی اندک که برای پیکروکروسین و سافت‌نانول مواد موثره زعفران را برای مصارف دارویی جدا می‌کنند.

,

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران بیان کرد: در کشور اعلام شده افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در حوزه فرآوری و مواد موثره زعفران دارند از نظر تسهیلات و هر نوع کمک مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند.

,

طهماسبی عنوان کرد: در بحث زعفران نیز در حال حاضر حدود یک هزار تن سیستم‌های بسته بندی بسیار پیشرفته در ایران وجود دارد که می‌توانند زعفران را از گرمی گرفته تا چند کیلویی بسته‌بندی کنند.

,

وی اظهار کرد: برنامه های در نظر گرفته شده برای زعفران بر این است که این محصول در آینده به عنوان یک دارو مطرح و مواد موثره آن در ایران باعث اشتغال‌زایی و ارزش افزوده شود.

,

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران تاکید کرد: ما از هر فردی که قصد ورود و فعالیت در این زمینه را داشته و تقاضای کمک کند حمایت خواهیم کرد.

,

طهماسبی در خصوص تولید زعفران در ایران و فروش به نام اسپانیا، عنوان کرد: اسپانیا برای زعفران برند سازی کرده در حالی که این کار در ایران انجام نشده که باید بر برند سازی زعفران ایران توجه شود.

,

وی تصریح کرد: تجار فعال در عرصه زعفران در ایران  باید شورای بزرگی مانند تمام دنیا تشکیل دهند و همان‌گونه که در بحث بسته به موفقیت دست پیدا کردند روزی در بحث زعفران به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنند.

,

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران گفت: در شورای ملی زعفران دولت، نمایندگان و بخش خصوص تصمیم گرفتند قیمت پایه زعفران را برای خریداران گل زعفران کیلویی 150 هزار تومان، نگین 20 میلیون تومان و پوشال 16 میلیون تومان اعلام کنند.

,

طهماسبی بر نقش رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: رسانه ها باید کمک کنند که بازار زعفران ایران جایگاه خود را پیدا کند.

,

وی خاطرنشان کرد: برای معرفی و تبلیغ زعفران، رسانه ملی اعلام آمادگی کرده است.

,

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران تصریح کرد: بازار برای زعفران وجود دارد به شرط این‌که از ظرفیت‌های موجود استفاده و برند سازی زعفران انجام شود.

,

طهماسبی با بیان این‌که در دنیا فقط اسپانیا نیست بلکه آمریکا، کشورهای آسیایی، آفریقایی و ... هستند، افزود: امیدواریم روزی زعفران ایران در کشور فرآوری و ماده موثره آن استخراج شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه