اخبار داغ

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس؛

عملکردِ نابخشودنی وزیر نفت/ پول بورس، صرف دلالی شد

عملکردِ نابخشودنی وزیر نفت/ پول بورس، صرف دلالی شد
بیگی با بیان اینکه دولت با دعوت مردم به بورس اعتماد آنها را نشانه گرفت، گفت: دولت به جای اینکه نقدینگی وارد شده به بورس را صرف تولید کند آن را صرف دلالی و سفته بازی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، احمدعلیرضا بیگی در گفت‌وگو با ما در خصوص وضعیت اقتصادی کشور و عدم مدیریت و نظارت دولت بر بازار اظهار داشت: مشکلی که در اقتصاد جامعه مطرح است حرف امروز و دیروز نیست و از سال 96 بحران اقتصادی و سیاست‌گذاری غلط باعث به وجود آمدن چنین مشکلاتی شد و تیرخلاص در بهار 97 زده شد که میلیاردها دلار را به هر فرد نااهلی دادند و بازار را به هم ریختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با بیان اینکه در مجلس دهم طرح استیضاح را کلید زدیم، توضیح داد: این کار در آن مجلس امکان پذیر نشد؛ ادامه حرکات غلط اقتصادی دولت باعث کاهش ارزش پول ملی و کوچک شدن سفره مردم شد به طوریکه حالا سفره مردم به یک دهم رسیده است. مجلس به عنوان ریل گذار کشور با دولتی که در سال پایانی قرار داشت می‌خواست تکلیف را مشخص کند زیرا معتقد بودیم درختی که هفت سال میوه نداده در یک سال پایانی هم ثمری نخواهد داشت.

,

عملکرد دوگانه هیئت رئیسه در مواجهه با دولت

, عملکرد دوگانه هیئت رئیسه در مواجهه با دولت,

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری گفت: بعد از سخنان رهبری، مجلس با این واقعیت روبرو شد که ادامه کار دولت مصلحت است و دولت باید تا آخرین روز به کار خود ادامه دهد اما سخنان رهبری به این منزله نبود که مجلس تعطیل شود، لاکن هیئت رئیسه مجلس دوگانه عمل کرده و امکان انتقاد، سوال از رئیس جمهور و وزرا را گرفته است.

,

وی در خصوص عملکرد وزیر نفت و استیضاح وی عنوان کرد: ما معتقدیم که عملکرد وزیر نفت اگر عمدی نباشد قطعا نابخشودنی است و حتی ادامه یک دقیقه کار آقای زنگنه خطاست اما با این حال امکان طرح استیضاح در صحن علنی مجلس گرفته شد و این نوعی تعارض است زیرا اگر جلوی اشتباهات دولت گرفته نشود، معلوم نیست چه مشکلاتی پیش بیاید.

,

بیگی با اشاره به دعوت دولت از مردم برای حضور در بورس یادآور شد: پس از این دعوت شاخص‌ها مدام افزایش یافته و مردم اعتماد می‌کنند؛ 100 میلیارد تومان پول تازه وارد بورس شده و با افزایش تقاضا ارزش به صورت غیرواقعی افزایش می‌یابد اما نتیجه آن چه می‌شود؟ اینکه حجم خرید فولاد مبارکه به قدری می‌شود که با آن می‌توان چهار فولاد مبارکه دیگر ساخت اما عملیات غیرواقعی اجازه چنین توسعه‌ای را نمی‌دهد.

,

دولت در بورس اعتماد مردم را نشانه گرفت

, دولت در بورس اعتماد مردم را نشانه گرفت,

وی با بیان اینکه 80 درصد گردانندگان بازار سهام 30 شرکت دولتی، خصولتی و غیره است گفت: بعد از کشاندن مردم به بورس طرح فروش اوراق سلفی را مطرح کردند و مردم پولشان را برای خرید نفت از بورس خارج کردند و همین خروج باعث شد تمام سهام‌هایی که غیرواقعی رشد کرده بودند، ریزش پیدا کنند. مجلس جلوی طرح اوراق سفی را گرفت زیرا این طرح آینده فروشی بود.

,

عضو کمیسیون شوراهای مجلس این کار را آشکارترین سوءسیاست اقتصادی دولت خواند و تشریح کرد: همین یک موضوع به خانه‌های مردم کشیده شد و اعتماد مردم را نشانه گرفت و اگر قرار است مجلس با این باور که ناچار است دولت را تحمل کند،پیش برود؛ مشکلات بیشتری به وجود خواهد آمد و مجلس باید دولت را پاسخگو کند.

,

وی با بیان اینکه اگر دولت صالح بود پول بورس را صرف تولید می‌کرد، یادآور شد: با این پول می‌شد به سمت احداث پروژه‌هایی رفت که جایگزین نفت شوند. امروز اگر نفت ما را نمی‌خرند فرآورده آن یعنی بنزین را در دریای کارئیب با طلا معامله می‌کنیم اما دولت این پول را صرف دلالی و سفته بازی کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه