اخبار داغ

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با دانا:

بازگشایی زودهنگام مدارس و عدم نظارت؛ عوامل اوج‌گیری مجدد کرونا/ دولت قبل از جریمه باید ماسک در اختیار مردم بگذارد

بازگشایی زودهنگام مدارس و عدم نظارت؛ عوامل اوج‌گیری مجدد کرونا/ دولت قبل از جریمه باید ماسک در اختیار مردم بگذارد
نماینده مردم سراوان در مجلس گفت: دولت باید جامعه را آموزش و امکانات را در اختیارشان قرار دهد در آن صورت که اگر فردی پروتکل های بهداشتی را رعایت نکند، بهانه ای از وی پذیرفته نشود و او را جریمه کند.
[

"ملک فاضلی" عضو کمیسیون بهداشت مجلس  شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به برخی مشکلات کشور در راستای مبارزه و مهار کرونا، اظهار کرد: با بررسی سیاست‌های به کار گرفته شده در برابر ویروس کرونا از ابتدای اسفندماه، می‌توان به این حقیقت رسید که چرا تاکنون نتوانسته ایم در برابر بیماری کووید19 به طور کامل موفق عمل کنیم و انتشار و همه‌گیری آن را متوقف کنیم.

, "ملک فاضلی" عضو کمیسیون بهداشت مجلس  شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی, "ملک فاضلی", شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: در فاز نخست شیوع کرونا، یک درگیری و همه‌گیری اکثر شهرهای کشور را در برگرفت؛ در آن زمان کادر درمان و تمامی نهادها و سازمان‌ها پای در میدان نهادند تا در برابر این ویروس مقابله و مقاومت کنند؛ مردم نیز در رویارویی و مقابله پای کار آمدند و پروتکل‌های بهداشتی را در حد توان خود رعایت کردند؛ با اینهمه توانستیم در فصل بهار ویروس کرونا را تا حدی مهار و به حداقل برسانیم.

,

کرونا را در همان نقطه اول ریشه کردن نکردیم

, کرونا را در همان نقطه اول ریشه کردن نکردیم,

فاضلی با انتقاد از بی توحهی برخی مسئولان در مهار بیماری کرونا، اظهار داشت: متاسفانه در ایامی که بیماری هنوز در سراسر کشور فراگیر نشده بود، آن را دست کم گرفتیم و در ریشه کنی آن جدیت لازم را به خرج ندادیم؛ در حالی که میزان خطرآفرینی و مهلک بودن این ویروس و بیماری نوپدید را در بیشتر شهرهای کشور شاهد بودیم، با بهانه‌هایی چون لزوم کسب و کار و رونق اقتصاد و ... کسب و کارها را دو مرتبه آغاز کردیم و در اماکن عمومی را باز و اجازه دادیم اجتماعات خطرناک تشکیل شوند.

,

عضو کمیسیون بهداشت اضافه کرد: متاسفانه بیماری‌های ویروسی را فراموش کردیم و مجموعه این اقدامات نیز بعدها منجر به شیوع و همه‌گیری بیماری در فاز دوم شد که برخلاف پیش بینی هایی که حکایت از نابودی ویروس کووید19 در فصل گرما داشت، در تابستان و ماه های گرم سال هم کرونا انسان های زیادی را قربانی کرد و با فراغ بال به تمام نقاط کشور ریشه دواند.

,

وی در ادامه مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه کرد و افزود: بازگشایی زود هنگام مدارس و نبود نظارت و الزامی در رعایت پروتکل های بهداشتی به دو عامل مهم در شیوع مجدد کرونا تبدیل شد؛ به بیان دیگر افزایش آمارهای مبتلایان و فوتی ها در کشور را می توان در عواملی مانند رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و آغاز به کار مراکز آموزشی که امسال از 15 شهریور کلید خورد، جستجو کرد. 

,

شرایط برپایی نقاهتگاه‌های نظامی

, شرایط برپایی نقاهتگاه‌های نظامی,

, , ,

نماینده مردم سراوان در پاسخ به سوالی که از لزوم برپایی نقاهتگاه‌های نظامی در این بازۀ زمانی که تخت خالی برای بستری بیماران کرونایی وجود ندارد،پرسید، گفت: اگر نقاهتگاه‌ها به عنوان بخشی از مراکز درمانی برپا شوند و در برپایی آنها کیفیت کار رعایت شود، می‌توانند بار سنگین مراکز و کادر درمانی را کم کنند و کمک حال درمان باشند که در این صورت می توان در ورزشگاه‌ها و اماکن سرپوشیده و مطمئن نقاهت‌گاه‌هایی را برپا کرد؛ در غیر این صورت، اگر درمان ناقص باشد و مراکز درمانی و نقاهت‌گاه‌ها هر کدام جداگانه مقوله درمان را پی بگیرند، موازی کاری خواهد شد و این رویه می‌تواند بسیاری از بیماران نیازمند مراقبتهای خاص را با مشکل جدی مواجه کند.

,

وی اضافه کرد: ایجاد نقاهتگاه‌ها در ورزشگاه‌ها و برخی اماکن عمومی یک حرکت بسیار مطلوب بود که عزم ملی را به دنبال داشت؛ حضور ارتش وسپاه و بسیج و سایر امدادگران در کنار هم باعث دلگرمی مردم شد و نشان داد که در بحران‌ها مردم ایران پشت به پشت هم با هر تهدیدی مقابله میکنند. 

,

دولت قبل از جریمه امکانات در اختیار مردم بگذارد!

, دولت قبل از جریمه امکانات در اختیار مردم بگذارد!,

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه مقابله با کرونا در شرایط کنونی عزم ملی می طلبد تصریح کرد: باید تمام دستگاه ها فارغ از جناح بندی های سیاسی تنها به نجان جان هموطنان فکر کنند و هر ارگان و سازمان بدون آنکه به سود و زیان خود فکر کند به میدان بیاید. تنها با یک اجماع جمعی و عزم ملی می توانیم کرونا را ریشه کن و مردم را از شر این بلای نوظهور خلاص کنیم. باید طرز فکر ما اینگونه باشد که اگر تنها یک نفر در جامعه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند، به طور قطع با مشکل جدی روبه رو خواهیم شد. باید ما همان شخص متمرد که از اصول و قوانین بهداشتی سر باز می زند را بیمار و عامل انتشار کرونا بدانیم.

,

وی با انتقاد از گرانی‌ها و افزایش افسار گسیخته قیمت اجناس و لوازم بهداشتی در جامعه خواستار توجه جدی مسئولان به معیشت مردم شد و تصریح کرد: آقای رییس‎‌جمهور و دیگر مسئولان می‌گویند که باید کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند را جریمه کنیم؛ حال باید پرسید افرادی که توان خرید ماسک ندارند را چه کرد؟ آیا دولت موظف است که ابزارها را برای افراد بیکار و اقشار کم‌برخوردار جامعه فراهم کند؟ دولت باید جامعه را آموزش و امکانات را در اختیارشان قرار دهد. در آن صورت که اگر فردی پروتکل های بهداشتی را رعایت نکند، بهانه ای از وی پذیرفته نشود و او را جریمه کند. راه حل مقابله با این ویروس، دریافت آگاهی مسئولان از وضعیت جامعه است. مسئولان متاسفانه خود را از جامعه جدا می دانند و در بین مردم زندگی نمی کنند.

,

بسیج مردمی نقش مهمی را در بحران کرونا ایفا کرد

, بسیج مردمی نقش مهمی را در بحران کرونا ایفا کرد, بسیج مردمی نقش مهمی را در بحران کرونا ایفا کرد,

فاضلی نقش بسیج مردمی و همگانی در مقابله با انتشار ویروس کرونا را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: در راه مقابله با کرونا تمامی آحاد جامعه دوباره باید یکرنگ شده و در برابر این ویروس همه‌گیر بسیج شوند؛ بسیج مردمی نقش مهمی را در روزهای بحران کرونا ایفا کرد؛ لذا این نکته به اثبات رسید که رمز پیروزی در تمامی رخدادها و حوادث و بلایای طبیعی، همین بسیج مردمی و بسیج همگانی است. 

,

انتهای پیام/ا

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه