اخبار داغ

با نزدیک شدن به دهه پایان صفر؛

خراسان رضوی آمادگی میزبانی از زائران پیاده امام رضا(ع) را ندارد

خراسان رضوی آمادگی میزبانی از زائران پیاده امام رضا(ع) را ندارد
همه ساله با نزدیک شدن به ایام پایانی ماه صفر مشتاقان اهل بیت(ع) خود را به مشهد الرضا می‌رساندند اما امسال به دلیل شیوع کرونا مسئولان از مردم خواسته‌اند تا از حرکت به سوی مشهد در این ایام خودداری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، همه ساله با نزدیک شدن به ایام پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا(ع)، مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت خود را از گوشه و کنار ایران و جهان با پای پیاده یا وسایل نقلیه به مشهد الرضا میعادگاه عاشقان می رساندند، اما امسال شرایط به دلیل شیوع ویورس منحوس کرونا تغییر کرده است، به گونه ای که مسئولان و ستاد مقابله با کرونا از مردم خواسته است تا تنها در صورت اضطرار سفر کنند و از حرکت به سوی مشهد خودداری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

, ,

تشدید نظارت ها بر چگونگی برگزاری مراسم عزاداری دهه آخر صفر

, تشدید نظارت ها بر چگونگی برگزاری مراسم عزاداری دهه آخر صفر,

در همین خصوص محمد باباخانی، مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: طرح نظارتی معاونت بهداشت بر نحوه برگزاری مراسم عزاداری در مساجد و هیئت‌های مذهبی از ابتدای محرم آغاز به کار کرده است اما در دهه پایانی صفر و هم‌زمان با ایام شهادت امام رضا(ع) این نظارت‌ها تشدید می‌شود.

,

وی ضمن اشاره به روند رو به رشد میزان ابتلا به ویروس کرونا، افزود: نظارت‌ها به صورت 24 ساعته و بدون تعطیلی است که از ابتدای محرم از تعداد ۳۷۰۰ مسجد و حسینیه خراسان رضوی تعداد ۳۴۶۰ بازدید به‌عمل‌آمده است که در این بازدیدها ۲۵۴۹ موارد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده بودند.

,

باباخانی با بیان اینکه تنها ۳۵۹ شکایت از هیئات در خصوص رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی انجام شده که با آن ها برخوردهای لازم از سوی سازمان تبلیغات اسلامی انجام شد، گفت: طی بازدیدهای به‌عمل‌آمده ۷۴ درصد هیئت‌های مذهبی فاصله‌گذاری اجتماعی را در هیئت‌ها رعایت کرده بودند و ۸۷ درصد خادمین و مسئولین هیئات از ماسک استفاده کرده و همچنین ۷۸ درصد عزاداران نیز از ماسک استفاده کردند.

,

برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پخش نذورات ممنوع

, برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پخش نذورات ممنوع,

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان شد: در این طرح 480 بازرس بر چگونگی انجام و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیئات مذهبی نظارت دارند از طرف دیگر طبق تصمیم ستاد مقابله با کرونا پروتکل‌هایی ابلاغی برای برگزاری مراسم عزاداری تغییری پیدا نکرده است و همچنان برپایی ایستگاه‌های صلواتی، پخش نذورات و برگزاری راهپیمایی‌ها ممنوع است.

,

, ,

خراسان رضوی آمادگی پذیرش و استقبال از زائران پیاده را ندارد

, خراسان رضوی آمادگی پذیرش و استقبال از زائران پیاده را ندارد,

وی با تأکید بر ممنوعیت پیاده‌روی آخر صفر و ورود زائران پیاده به مشهد، عنوان کرد: به تمامی کاروان‌ها و استان‌های هم‌جوار اعلام شده است که امسال به دلیل شرایط خاص، خراسان رضوی آمادگی پذیرش و استقبال از زائران پیاده را ندارد همچنین هیئت‌های مذهبی تنها مجاز به برگزاری مراسم عزاداری در فضاهای باز هستند که در صورت مساعد نبودن هوا مکان‌های برگزاری مراسم باید به تائید معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی برسد.

,

باباخانی، بیان کرد: برگزاری هرگونه راهپیمایی در ایام اربعین و شهادت امام رضا(ع) در مشهد ممنوع است با این وجود با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان تبلیغات اسلامی قرار است یک سری مراسم با رعایت دستورالعمل‌های خاص در ایام شهادت امام رضا(ع) در مشهد برگزار شود.

,

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر عدم پخش نذورات توسط شهروندان، گفت: از شهروندان درخواست داریم تا از پخش نذورات به صورت پخته شده جدا خودداری کنند و در صورت تمایل می‌توانند کمک‌های خود را به صورت خشک در اختیار افراد نیازمند قرار دهند و چنانچه هیئتی درخواست تهیه و توزیع غذای گرم را دارد باید تحت نظارت بازرسان ما و در آشپزخانه‌های از پیش تعیین شده انجام شود.

,

وی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در هیئت‌های مذهبی یا رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری، شکایات خود را از طریق سمانه 190 و 191 به اطلاع ما برسانند و قطعاً ما نیز در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با متخلفین برخورد قاطعی خواهیم داشت.

,


برگزاری راهپیمایی به مناسبت اربعین و دهه پایانی صفر ممنوع است

,
, برگزاری راهپیمایی به مناسبت اربعین و دهه پایانی صفر ممنوع است,

علاوه بر این سید محمدرضا هاشمی، فرماندار مشهد در شصت و هشتمین جلسه ستاد کرونا ضمن تاکید بر اتخاذ تدابیر همه جانبه برای مدیریت، هدایت و کنترل شرایط در ایام اربعین حسینی، تصریح کرد: در این شرایط خاص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای حفظ جان مردم ضروری است.

,

وی افزود: با توجه به اینکه شرایط شهرستان از نظر میزان ابتلاء به کرونا مطلوب نیست، هرگونه راهپیمایی, برپایی موکب و ایستگاه‌های صلواتی به مناسبت اربعین و دهه پایانی صفر با توجه به مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا ممنوع است.

,

هاشمی با بیان اینکه پیش بینی های لازم برای اجرای محدودیت هایی در ایام اربعین حسینی صورت پذیرفته است از مسئولین شهرستان خواست تا تدابیر همه جانبه برای مدیریت، هدایت و کنترل شرایط در این ایام را در نظر گیرند.

,

, ,

امسال میزبان زائران پیاده امام رضا(ع) نخواهیم بود

, امسال میزبان زائران پیاده امام رضا(ع) نخواهیم بود,

حجت الاسلام سیدمحسن علوی، رئیس هیئت مدیره جمعیت خدمتگزاران پیاده امام رضا(ع) همچنین در اظهار نظری گفت: به دلیل شیوع کرونا میزبان زائران پیاده امام رضا (ع) نخواهیم بود، از همین رو ثبت نامی برای حضور زائران پیاده نیز نداشته ایم.

,

وی افرود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، تلاش می کنیم تا امسال خدمات ارائه شده برای زائران پیاده را به روستاها ببریم.برنامه ریزی شده تا با حضور سخنران و مداح، مراسم عزاداری در دهه آخر صفر در روستاها برگزار شود و با طبخ غذا در شرایط کاملا بهداشتی، از عزاداران همان روستا پذیرایی شود.

,

علوی ادامه داد: برنامه ریزی کردیم تا خیران کمک های هر سالشان به زائران پیاده را در مسیر دیگری هزینه کنند از همین رو،  بسته های معیشتی کمک مومنانه تهیه و در بین نیازمندان روستاهای خراسان رضوی توزیع می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه