اخبار داغ

معاون امور عشایری استان همدان خبر داد؛

وجود۲۵۰۰ خانوار عشایر در سطح استان همدان/تامین علوفه و آب رسانی سیار نیاز عشایران است

وجود۲۵۰۰ خانوار عشایر در سطح استان همدان/تامین علوفه و آب رسانی سیار نیاز عشایران است
مهدی رضایی با اشاره به نامگذاری ۱۵ مهرماه به نام روز روستا و عشایر گفت: تامین علوفه و آب رسانی سیار جزو اولویت های مجموعه امور عشایری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی رضایی، معاون امور عشایری در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، گفت: خدمات ویژه ای به خانوارهای عشایر ارائه شده است و ایل ترکاشوند، یارم طاقلو، حسن وند، جمور و شاهسوند بغدادی از عشایر استان همدان هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی ادامه داد: زیر سازی چادر و بهینه سازی چشمه در مناطق عشایری همدان انجام شده که یکی از ضروری ترین و نیازهای خانواراهای عشایر است و کیفیت اسکان آنها را مطلوب تر می کند.

,

رضایی با بیان اینکه برخی عشایر پایین آمده و در حال کوچ هستند افزود: تا ۱۵ آبان ماه همه عشایر باید کوچ کرده از سمت همدان به مناطق جنوب حرکت کنند.

,

وی آمار کل عشایر استان را ۲ هزار و پانصد خانوار اعلام کرد و گفت: ۱۲هزار و پانصد و پنجاه و هفت نفر جمعیت کل خانوارهای عشایر در سطح استان است که عشایر همدان از چهار استان غربی کرمانشاه، ایلام، لرستان و خوزستان به همدان می آیند.

,

 معاون امور عشایری استان همدان با تاکید بر اینکه رعایت زمان قانونی تقویم کوچ و وارد نکردن دام بیش از ظرفیت مراتع باید توسط عشایر رعایت شود افزود: عشایر به جز مراتع کبودراهنگ، رزن و فامنین در سامانه های تعیین شده در دیگر شهرستان های این استان مستقر می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه