اخبار داغ

سهم مردم فقیر تکاب از معادن طلا چیست؟/ نماینده مجلس: معادن تکاب به صورت «فامیلی» اداره می شود

سهم مردم فقیر تکاب از معادن طلا چیست؟/ نماینده مجلس: معادن تکاب به صورت «فامیلی» اداره می شود
معدن طلای زرشوران یکی از دو معدن طلا در تکاب است که زیر نظر ایمیدرو فعالیت می کند و در ماه های گذشته که وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت سرپرستی اداره می شد برخی مدیران منتصب به وزیر سابق بدون در نظر گرفتن منافع مردم اقوام خود را با قرار داد های نامعلوم در شرکت مشغول به کار کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن همتی، نماینده مردم شهرستان‌های تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی استخدام‌های غیرمنطقی و غیر کارشناسی در معادن تکاب را مورد اشاره قرار داد و افزود: برابر اخباری شاهد هستیم سال‌هاست تعداد زیادی هستند تحت عنوان مسئول و کارشناس از معادن طلای تکاب حقوق می‌گیرند که فقط اسم آن‌ها بوده و وجود خارجی ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
همتی با گلایه از سهم خواهی عده‌ای سودجو از معادن طلای تکاب بیان کرد: بعد از ورود به مجلس نشستی با مسئولان معادن طلای تکاب داشته و این موارد را متذکر شده‌ام و هم‌اکنون منتظر پاسخ مناسب به این اخبار مبنی بر حضور و دریافت عده‌ای که فقط اسمشان در معادن ثبت‌شده ولی خودشان وجود خارجی ندارند هستم.
,
 
,
وی با بیان اینکه در حال حاضر از ظرفیت و ذخایر معادن تکاب به‌درستی استفاده نمی‌شود، گفت: استخدام‌ها در معادن تکاب باوجود آمار بالای بیکاری در این شهرستان بر اساس حساب‌وکتاب و کارشناسی نیست باید این موضوع در ماه‌های آتی از سوی نهادهای ذی‌ربط رسیدگی شود.
,
 
,
نماینده مردم شهرستان‌های تکاب و شاهین‌دژ از عدم پرداخت حق دولتی معادن به تکاب نیز گلایه کرد و افزود: پرداخت این حق‌وحقوق با توجه به فقر اقتصادی و مشکلات موجود در منطقه حق مسلم اهالی است و باید دولت در این زمینه ورود جدی داشته باشد.
,
 
,
همتی نبود زیرساخت‌های توسعه در بخش راه، بهداشت، درمان و آموزش را مورداشاره قرار داد و گفت: تا کی مردم تکاب چوب ناهماهنگی و بی مدیریتی‌ها را بخورند، مردم این منطقه حق دارند بدانند پول‌های هنگفت حاصل از معادن طلا به کجا می‌رود.
,
 
,
وی با تأکید بر اینکه پیگیر ارزش‌افزوده ۹ درصدی و ۱۵ درصدی تبصره ۶ ماده ۱۲ در زمینه معادن طلای تکاب هستم گفت: علاوه بر حقوق دولتی معادن طلا باید به مسئولیت اجتماعی خود در قبال مردم منطقه به‌درستی عمل کرده و بخشی از درآمد ناشی از فروش معادن به منطقه اختصاص یابد که برای تحقق آن می‌توان اقدام به ایجاد کارگاه‌های کوچک و متوسط طلاسازی در منطقه کرد.
,
 
,
به گزارش سایت خبری مدآرا؛ در حال حاضر ۴۰ درصد انباشت طلا و ۵۰ درصد کل ذخیره طلای شناسایی‌شده کشور در شهرستان تکاب واقع‌شده، اما این شهرستان از کمترین زیرساخت‌های توسعه در بخش‌های راه، درمان، بهداشت، آموزش و… نیز برخوردار نیست.
,
 
,
معدن طلای زرشوران یکی از دو معدن طلا در تکاب است که زیر نظر ایمیدرو فعالیت می کند و در ماه های گذشته که وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت سرپرستی اداره می شد برخی مدیران منتصب به وزیر سابق بدون در نظر گرفتن منافع مردم اقوام خود را با قرار داد های نامعلوم در شرکت مشغول به کار کردند. (اسامی این افراد نزد سایت مدارا قرار دارد.)
,
 
,
سهم مردم تکاب از معادن عظیم طلا در این منطقه آمار بالای بیکاری، درآمد پایین به همراه قرار گرفتن در رتبه‌های آخر شاخص‌های توسعه‌ای است که از وزارت صمت و دستگاه های نظارتی انتظار می رود تا با بررسی وضعیت مدیریتی معدن طلای زرشوران گرد محرومیت، فقر و بیکاری را از چهره شهرستان تکاب در جنوب آذربایجان غربی بزداید.
,
 
,
منبع خبر : مدآرا و مهر
 
,
منبع خبر : مدآرا و مهر
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه