اخبار داغ

مسکو: لاوروف و ظریف درباره تنش قره‌باغ گفت‌وگو کردند

مسکو: لاوروف و ظریف درباره تنش قره‌باغ گفت‌وگو کردند
وزارت خارجه روسیه از گفت‌وگوی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و روسیه درباره درگیری‌ها و تنش در قره‌باغ خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزارت خارجه روسیه از گفت‌وگوی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و روسیه درباره درگیری‌ها و تنش در قره‌باغ خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وزارت خارجه روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «سرگئی لاوروف و همتای ایرانی خود نگرانی خود را درباره مشارکت بالقوه جنگجویان لیبیایی و سوریه در درگیری قره‌باغ ابراز داشتند.»
,
 
,
در این تماس تلفنی که دومین بار از روز جمعه به شمار می‌آید، وزیران خارجه ایران و روسیه نگرانی جدی خود درباره افزایش بی سابقه تنش در درگیری قره‌باغ کوهستانی ابراز داشتند.
,
 
,
وزیر خارجه روسیه روز گذشته نیز از تداوم رایزنی با ایران و ترکیه در زمینه تنش بین باکو ایروان بابت منطقه قره باغ خبر داد. (جزئیات بیشتر)
,
 
,
درگیری نظامی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی وارد دومین هفته خود شده و دو طرف طی این مدت، یکدیگر را به آغاز درگیری متهم کرده‌اند و بر اثر این درگیری ده‌ها نفر از دو طرف کشته یا زخمی شده‌اند. دو طرف مدعی حملات طرف مقابل به غیرنظامیان هستند.
,
 
,
«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: «اتفاق و جنگی که در مرزهای شمال غربی ایران در جریان است با حساسیت و دقت و از نزدیک و در تماس مداوم با همه طرف‌ها در حال بررسی است. ایران از روز اول به همه طرف‌ها اعلام کرد مسیر نظامی برای حل و فصل این منازعه چند دهه‌ای وجود ندارد. ضمن احترام به تمامیت ارضی آذربایجان و خروج نیروها از شهرهای اشغالی، تاکید می‌کنیم باید هر چه زودتر توقف درگیری‌های نظامی رخ دهد برای آغاز گفت‌وگوهای سیاسی و زمان‌دار بین دو طرف و جمهوری اسلامی ایران آماده است تمامی مساعی جمیله خود را به کار ببرد.»
,
 
,
انتهای پیام/
,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه