اخبار داغ

کاسه کوزه‌ها بازهم سر «صادرات» شکست؛

جهش کرونایی گرانی تخم مرغ/ افزایش غیر منطقی قیمت کالاهای اساسی مردم قابل دفاع نیست!

جهش کرونایی گرانی تخم مرغ/ افزایش غیر منطقی قیمت کالاهای اساسی مردم قابل دفاع نیست!
پرویز اوسطی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص اعمال تعرفه 2 هزار و 500 تومانی بر صادرات تخم مرغ، گفت: در صورتی که اعمال تعرفه صادرات تخم مرغ به صورت کارشناسی شده باشد می‌تواند در زمینه کاهش قیمت این محصول در بازار داخلی تاثیرگذار باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، در هفته ها و ماه های اخیر و هم زمان با افزایش سرانه مصرف تخم مرغ  در خانوارها و جایگزینی آن به جای سایر مواد تامین کننده پروتئینی، بازار تخم مرغ هم دچار التهابات قیمتی شد و به این شکل تخم مرغ که یکی از چند غذایی پُر مصرف و بدون جایگزین مردم است، دچار جهش های قیمتی شد. با توجه به این که قدرت خرید مردم، کاهش پیدا کرده است، افزایش شدید قیمت تخم مرغ، ضربه دیگری به قدرت خرید مردم وارد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

 هشدار کارشناسان درباره اعمال ممنوعیت و محدودیت برای صادرات محصولات کشاورزی

,  هشدار کارشناسان درباره اعمال ممنوعیت و محدودیت برای صادرات محصولات کشاورزی,  هشدار کارشناسان درباره اعمال ممنوعیت و محدودیت برای صادرات محصولات کشاورزی,

مسئولان تنظیم بازار کشور به محض ایجاد کوچک‌ترین نوسانی در بازار داخل، در اولین قدم اقدام به اعمال محدودیت در صادرات می‌کنند که رویکرد غلط طی سال‌های گذشته باعث از دست رفتن بازارهای مهم صادراتی و جایگزینی کشورهای رقیب، شده است.

,

اخیراً نیز به دنبال افزایش قیمت تخم مرغ دولت ابتدا اقدام به ممنوعیت و سپس اعمال تعرفه بر صادرات این محصول کرده که این اقدام با انتقاد شدید تولیدکنندگان و صادرکنندگان مواجه شده است.

,

طبق اعلام فعالان بخش خصوصی و تولیدکنندگان دلیل افزایش قیمت تخم مرغ طی هفته‌های اخیر، گرانی بیش از اندازه قیمت نهاده‌های دامی و کمبود آنها در بازار است که هزینه تمام شده تولید را به شدت افزایش داده است. بازار نهاده‌های دامی از دی ماه سال گذشته به دلیل کند شدن روند تخصیص ارز، با مشکلات جدی مواجه شد و این چالش تاکنون نیز ادامه داشته و حتی در مواردی تولیدکنندگان به دلیل ناتوانی در تامین خوراک، مجبور شده‌اند مرغ‌های تخم گذار خود را به کشتارگاه بفرستند. مسئولان مربوطه هم تا الان قادر به کنترل وضعیت و تعدیل قیمت‌ها نبوده‌اند.

,

در بخش‌های توزیع و تولید دچار نابسامانی‌هایی هستیم

, در بخش‌های توزیع و تولید دچار نابسامانی‌هایی هستیم, در بخش‌های توزیع و تولید دچار نابسامانی‌هایی هستیم,

 پرویز اوسطی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ در بازار بوده‌ایم و نرخ‌های فعلی قابل دفاع نیست، تصریح کرد: باید مشکلات زنجیره تولید گوشت مرغ و تخم مرغ برطرف و قیمت این محصولات به نقطه تعادل و پایداری به نفع مصرف کنندگان برسد.

, پرویز اوسطی ,

وی در خصوص اعمال تعرفه 2 هزار و 500 تومانی بر صادرات تخم مرغ، گفت: در صورتی که اعمال تعرفه صادرات تخم مرغ به صورت کارشناسی شده باشد می‌تواند در زمینه کاهش قیمت این محصول در بازار داخلی تاثیرگذار باشد.

,

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی باتاکید بر اینکه طرح‌های دیگری در کمیسیون کشاورزی مجلس به منظور کاهش نرخ تخم مرغ در دستور کار است، عنوان کرد: بعد از آغاز به کار دوباره مجلس و پایان سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه طرح‌های کاهش و کنترل قیمت تخم مرغ پیگیری و بررسی می‌شوند.

,

افزایش غیر منطقی قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم قابل دفاع نیست

, افزایش غیر منطقی قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم قابل دفاع نیست, افزایش غیر منطقی قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم قابل دفاع نیست,

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با افزایش قیمت مواجه شده‌اند، ادامه داد: افزایش غیر منطقی قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم قابل دفاع نیست و باید قیمت محصولات کاهش داشته باشد.

,

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر صادرات در افزایش قیمت تخم مرغ، عنوان کرد: میزان تولید و مصرف داخلی تخم مرغ مشخص است اگر برای ساماندهی مازاد نیاز داخل به تخم مرغ برنامه ریزی داشته باشیم صادرات تاثیری در نرخ این محصول ندارد.

,

اوسطی با بیان اینکه بخشی از افزایش قیمت تخم مرغ ناشی از جو روانی موجود در بازار است، تصریح کرد: مدیریت بازار در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است، از وزیر صمت انتظار داریم مدیریت بازار را ساماندهی کند زیرا در حال حاضر در بخش‌های توزیع و تولید دچار مشکلات و نابسامانی‌هایی هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه