اخبار داغ

جانز هاپکینز:

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به مرز 7.5 میلیون نفر رسید

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به مرز 7.5 میلیون نفر رسید
طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» در 24 ساعت گذشته با ابتلای دستکم ۴۲ هزار و ۶۶۳ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به مرز 7.5 میلیون نفر رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز» در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دستکم ۴۲ هزار و ۶۶۳ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به هفت میلیون و ۴۹۷ هزار و ۸۴۷ نفر رسید.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دست‌کم ۶۹۷ نفر دیگر در آمریکا بر اثر ابتلا به «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند تا شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به ۲۱۰ هزار و ۸۵۲ نفر برسد.

مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا تاحدودی کاهش نسبی داشته است.

 

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را هفت میلیون و ۷۲۲ هزار و ۷۴۶ نفر و مجموع قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور را ۲۱۵ هزار و ۸۲۲ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به ۹ میلیون و ۱۹ هزار و ۷۳۹ نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به ۲۳۳ هزار و ۲۶۱ نفر می‌رسد.

این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد، ایالت کالیفرنیا با ۸۳۸ هزار و ۱۰۵ مورد ابتلا و ۱۶ هزار و ۲۴۴ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده است و ایالت نیویورک که زمانی کانون کووید-۱۹ در آمریکا بود، هم‌اکنون بعد از تگزاس و فلوریدا با ۴۶۶ هزار و ۹۰۸ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.

نیویورک نیز با ۳۳ هزار و ۲۱۹ مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۳۵ میلیون و ۷۳۱ هزار و ۴۹۴ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان یک میلیون و ۴۸هزار و ۷۱۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۲۴ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۷۱۹ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با ۶ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۸۲ مورد ابتلا و ۱۰۳ هزار و ۵۶۹ مورد فوتی و برزیل با چهار میلیون و ۹۲۷ هزار و ۲۳۵ مورد ابتلا و ۱۴۷ هزار و ۴۹۴ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

 

انتهای پیام/ا

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه