اخبار داغ

اربعین حسینی شکوه همبستگی اجتماعی امت اسلامی؛

اربعین تلالوء ستارگان در آسمان عاشقی/اعتماد به نصرت الهی، بزرگترین پیام اربعین است

اربعین تلالوء ستارگان در آسمان عاشقی/اعتماد به نصرت الهی، بزرگترین پیام اربعین است
قرن‌هاست صدای هل من ناصر ینصرنی چون نسیمی روح عالمیان را می‌نوازد و میلیون‌ها عاشق لبیک گویان در روز اربعین طواف خانه دل می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛قدم، قدم با یه علم، ضرب اهنگی است که در گوش ها عجین شده، گوش های که صدای لبیک سالارشهیدان را شنیده اند و هر یک مختار شده اند تا یزد زمانه شان را برای عدالت خواهی و خون خواهی به دوئلی سخت دعوت کنند.

مسیری انسان ساز، فارغ از هرگونه رنگ و نژاد و زبانی شوق سیمرغ شدن دارند و لبیک گویان در زمانه ای که غبار روزمرگی دنیا را فرا گرفته از تمام نقاط دنیا به مرکز عاشقی خود را می رسانند .

اربعین، بدون روتوش

 قرن هاست صدای هل من ناصر ینصرنی چون نسیمی روح عالمیان را می نوازد و میلیون ها عاشق لبیک گویان در روز اربعین طواف خانه  دل می کنند.

اربعین امروز بعد از قرن ها هنوز رسالت اش را نه تنها حفظ کرده است، بلکه هر دوره بر جمعیت میلیونی آن افزوده می شود و ارادت خود را به سالار بی کفن ابراز می کنند، دلهایی که لبیک گویان  صدای العطش کودکان را شنیده اند و به سوی پرودگار ایثار قدم بر می دارند.

موج دریای تشیع تمام آزادی خواهان جهان را ربوده است، امروز از تمام دین ها با رنگ و زبان های مختلف دست های امام عشق را می خوانند تا یاری شان کند، صدای تشنگی روح خسته مان را شکسته است؟! دلهای مان از فرط دنیای مدرن مچاله شده و هیچ چیزی برای از دست دادن نداریم.



سید هادی حسینی در گفتگو با خبرنگار بلاغ  با اشاره به اینکه اربعین بزرگترین ضیافت جهان رقم می خورد، گفت: بدون هیچ نظارت و هماهنگی بین المللی، بدون اینکه زیرساختی در کشور عراق وجود داشته باشد، در اربعین از ملیت های مختلف و از 5 قاره برای پیاده رویی اربعین به عراق می آیند و ضیافت 20 میلیونی را رقم می زنند که در نیا بی نظیر است.

اربعین ضیافتی بزرگ

وی با بیان اینکه میدان داران اربعین اکثریت جوان ها هستند، عنوان کرد: 2 هزار و 100 موکب از کشورمان هستند که حدود 900 موکب در مرز ها و مابقی در کشور عراق است، اما در مجموع 34 هزار موکب در عراق اسکان دارد که اکثریت برای عراقی هاست که در واقع میزبان این ضیافت هستند.

این موکب دار شروع فعالیت اش را از سال 93 خواند و افزود: با تشکیل مردمی خادمی کربلا درمازندران تصمیم به گرفتن موکب در مسر نجف به کربلا کردیم که در حوزه های مختلف به زائران خدمت رسانی می کردند، در اسکان، اطعام دهی، خدمات پزشکی و ویزیت رایگان، مانند تزریقات، خیاطی رایگان و.. را شامل می شد.

وی ادامه داد: روزانه 6 هزار پرس غذا برای زوار آماده می شد و تقریبا 2 هزار نفر اسکان و خدمات رسانی می شدند، آبدارخانه در تمام ساعات برای زائران مهیا بود.

حسینی با تاکید اینکه در سال اول از مازندران 6 موکب در عراق و درسالهای بعد تا 22 موکب هم رسیده بود، خاطرنشان کرد: به همراه شهید محمد بلباسی و چند نفر کمیته خادمین شهدا که فضا را برای حضور داوطلبان راهیان غرب و جنوب آماده می کردند و خدمت رسانی انجام می دادند، این ایده از آنجا شکل گرفت که این فعالیت در اربعین تداوم داشته باشد.

وی اربعین امسال را تنبیه یا تقدیر خواند و اظهار کرد: نسل های گذشته با سختی زیادی به زیارت امام حسین ع می رفتند و دغدغه زیادی برای دیدن سید شهدا داشتند، در حالی که این روزها برای ما عادی شده است و در هر زمان که بخواهیم می توانسیتم به زیارت ان حضرت برویم.

این موکب دار آملی تصریح کرد: از کشورهای زیادی به پیاده رویی اربعین می آیند، زائرانی که باید با سه پرواز به عراق برسند و برخی از زائران هزینه یکسال پس انداز خود را صرف سفر به اربعین می کنند.

وی از خاطراتش در اربعین گفت: هر لحظه در آنجا خاطره است که سالها در ذهن می ماند، اما بنظرم برای یک موکب دار صبح وقتی زائران با استحمام و اقامت بیدار می شوند و به مسیر ادامه می دهند، لبخند رضایتشان بهترین لحظه است که رضایت سالار شهیدان را در پی خواهد داشت.

هیئت ها تعطیل نمی شوند

حسینی محدودیت های اربعین بخاطر کرونا را باعث منفعل شدن هیت ها ندانست و بیان کرد: با وجود کرونا امسال نمی توانیم موکب داشته باشیم و از این بابت خیلی ناراحت هستم، همانطور که می گویند بیچاره کسی که کربلا رفته و بیچاره تر کسی که کربلا رفته است، امسال از شوق دیدار و خدمت رسانی در اربعین ناکام ماندیم، برای  اربعین تا شهادت امام رضاع در مشهد مستقر خواهیم شد و اطعام دهی به صوت بیرون بر و با رعایت پرتکل ها خواهیم داشت که تدارک اولیه روزانه 8 هزار پرس است.

وی اربعین را اتفاق بزرگی در زندگی  اش دانست و اظهار کرد: از سال 91 که به پیاده رویی رفتم، سال و ساعت ام با اربعین تنظیم می شود، برای استقرار موکب ها از عید فطر هماهنگی ها را انجام می دهیم تا برنامه خوبی اجرا شود.


این موکب دار آملی تصریح کرد: از ابتدای کرونا با کمک های مردمی، اسفندماه 40 هزار لیتر ژل ضدعفونی میان مردم توزیع شد، از ابتدای فروردین ماه 12 هزار آب هویج برای کادر درمان، عید شعبان نیز پک برای همه بیماران مازندران که 3 هزار و 500 نفر بودند، اهدا شد.

وی ادامه داد: روز عید شعبان 12 گوسفند و یک گاو میان نیازمندان توزیع شد، در ماه رمضان 20 شب، سحری گرم به 800 نفر بطور ثابت داده می شد، 113 بسته، 69 بسته، 13 بسته در سه دوره میان نیازمندان توزیع شد، کالاهای تامین زندگی در 10 مورد، از یخچال، فرش و.. اهدا شد، هزینه درمان به ارزش 25 میلیون تومان پرداخته شد که مجموعا 400 میلیون تومان شد، در حال حاضر درمان دو بیمار برای جراحی نیازمند هستند که 20 میلیون تومان نیازمند هستند.

اربعین مانوری فراجغرافیایی

اربعین کارکرد مهمی در فرهنگ شیعه دارد، از طرفی خاطره کربلا و عاشورا را تداعی می کند و از طرف دیگر پیوند مردم با قیام امام حسین (ع) را مستحکم تر و پنجره جدیدی از زیارت آن حضرت را برای عاشقان می گشاید تا اینکه به منشاء یک حرکت هدفمند و جهانی تبدیل شود.

 این حرکت رو به رشد که امروزه به مانور بزرگ دینی تبدیل شده در طول تاریخ نه تنها بی سابقه بوده است، بلکه خارج از هر منطق تحلیل گران اجتماعی و سیاسی دنیا می باشد که نمی توانند با هیچ معادله ای به پاسخی درست برسند و این حضور پرشور میلیونی را در آن بگنجایند.

زائر جوانی پیاده رویی اربعین را بیعتی مجدد با سالار شهیدان دانست و خاطر نشان کرد: بیعت مجدد که با نگاه امر به معروف سید الشهدا و پرچم احقاق حق قیام امام حسین ع) است عاشورای سرخ حسینی را امتداد می بخشد.

وی مراسم پیاده روی اربعین را مقدمات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در ظهور امام زمان (عج) خواند و تصریح کرد: این پیاده رویی آمادگی جهانیان را برای ظهور حجت حق فراهم خواهد کرد و تا ظهور آن حضرت تداوم خواهد داشت.

روح آزادگی در جوهرۀ عاشورا موج می زند

این معلم اربعین را نقطه آغاز تبلیغ آرمان کربلا دانست و اظهار کرد: روز پرشکوهی که از خون حسین ع زنده شده و غم ناشی از مصیبت بزرگ عاشورا را طی چهل روز به تکامل می رساند و به این خاطر است که پیام های آن قیام بزرگ با این احساسات جمعی بهترین فرصت برای انتقال اهداف قیام عاشوراست.



وی از حال و هوای مسیر راه گفت: در طول راه و از همۀ موکب ها، نوای مداحی و عزاداری پخش می شود، اما این بار که می شنیدم بسیار سوزناک و دلنشین به نظرم می آمد و محتوای پخته و احساسی عمیق داشتند، انگار داشتیم با هر قدم پا را بر روی یک هوای نفسانی و جنگ با نفس خود می پرداختیم

اکبری از زائران این مسیر عشق در گفتگو با خبرنگار بلاغ گفت: این نوع زیارت با عرض ارادت مخلصانه خاصی همراه است کسانی که یکبار به این سفر مقدس پا گذاشته باشند طعم آن را با هیچ زیارت دیگری نخواهند چشید.

وی زیبایی زیارت امام حسین(ع) را با شور و حالِ عظیم زائرین غیر قابل وصف خواند و بیان کرد: آیینه ای است که دربرابر چشمان میلیون ها عاشق تصویری از نهضت آزادی نقش می بندد حسی که در هیچ جای دنیا وصف ناشدنی است حال شب های عملیات را دوباره با این راهپیمایی تجربه کردم.

عشق به حسین(ع) هویت ماست

این زائر آملی به بیان خاطره هایش از این سفر پرداخت و خاطر نشان کرد: حضور جوانان و پیران زیادی که عاشقانه با دل و جوان از زائران پذیرایی می کنند وصف ناشدنی است شور و هیجانی که برای خدمت گذاری از زائران حسینی سبقت می گیرند و بر روی موکب های خود شعار های عاشورایی نصب می کنند مثلا بر موکبی نوشته جالبی بود که بسیار نظرم را جلب کرد نوشته شده بود (حب الحسین هویتنا و خدمه زوار الحسین شرف لنا) محبت به امام حسین (ع) هویت ماست و خدمت به زوار آن حضرت مایه شرافت ماست.

وی حضورش در راهپیمایی به رغم مشقت هایش، از شیرین ترین ایام عمر خود دانست و اظهار کرد: طعم این زیارت از ذائقۀ هیچ زائری زدوده نخواهد شد خاکی که قدسیان عالم  بر آن بوسه می زنند این زیارت پنجره جدیدی به سوی انسان باز می کند تا عاشورا را با جان و دل درک کنیم.

اکبری حماسۀ اربعین را نمایشگاهی عظیم بیان کرد و افزود: ظرفیت بی پایانی که به برکت خون امام حسین (ع) حیات یافته و واکنشی چنین عظیم حاصل شده است که این همدلی و دلدادگی را در جهان بی نظیر می کند و روح ظلم ستیزی را با حماسۀ جوانمردانه یادآور می شود .



وی ضعف مدیریت و عدم سازماندهی مناسب از این ظرفیت بی پایان را خلا بزرگی برای جهان اسلام خواند و اظهار کرد: اگر این سیل جمعیت ، تعلیم کافی ببینند و سازماندهی و مدیریت درستی شوند، تمام فرقه های تکفیری را نابود خواهند کرد و هیچ ظلمی توان ایستادگی با آنها را نخواهد داشت.

اربعین زنگ آزادگی برای بیداری جهانیان

اربعین زنگ بزرگی برای بیداری جهانیان است تا دنیا را از خواب رفتگی نجات دهد و در این بین نه فقط شیعیان و محبان اهل بیت علیهم السلام  خوشا به سعادت آنانی که قدمهایشان بر این خاک قدسی گواه پاکی شان خواهد شد و سعادت همراهشان بود تا چشمهایشان حسرت دیدار را به جان نخرد.

نه ناامنی، نه امکانات محدود برای استراحت و تغذیه و نه هیچ تهدیدی مانع زیارت شان نمی شود؛ این احساس حسینی که بعد از چهل روز به تکامل و بلوغ می رسد و در میان استدلال های خشک عقلانی با احساسات ناب ایمانی همراه می شود تا از غرق شدن در دنیای مادیات به سمت کشتی نجات حرکت کند.

در روز اربعین عاشقان صحنه گردان مراسم اند عشقی که در قالب راه پیمایی شکوفا میشود و در عین حال آثار جهانی گسترده ای دارد که روح انسان های آزاده را نشانه گرفته و استثنایی قائل نیست، هر دین، مذهب و سرزمینی مفهوم این عشق را به زبانی درک می کند و هر چه مفاهیم عاشورا به شیوه بهتری ابراز شود، زمینه برای اقبال آزاد اندیشان جهان به سمت حقانیت اسلام بیشتر خواهد شد.

جهانیانی که این روزها در دام تبلیغات ضد اسلامی به سلطه گرفته شده اند با این چنین جنبش های مردمی چراغ نجاتی خواهند یافت و تبلیغ عملی فریاد آزادی بخش اسلام را نظاره خواهند کرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
, اربعین، بدون روتوش, اربعین، بدون روتوش,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
, بلاغ,
,
, اربعین ضیافتی بزرگ, اربعین ضیافتی بزرگ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, هیئت ها تعطیل نمی شوند, هیئت ها تعطیل نمی شوند,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
, اربعین مانوری فراجغرافیایی, اربعین مانوری فراجغرافیایی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, روح آزادگی در جوهرۀ عاشورا موج می زند, روح آزادگی در جوهرۀ عاشورا موج می زند,
,
,
,
, ,
,
,
,
, بلاغ,
,
,
,
, عشق به حسین(ع) هویت ماست, عشق به حسین(ع) هویت ماست,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
, اربعین زنگ آزادگی برای بیداری جهانیان , اربعین زنگ آزادگی برای بیداری جهانیان ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه