اخبار داغ

یک‌سال پس از تفاهم‌نامه صندوق کارآفرینی امید و استانداری خراسان جنوبی؛

گلایه متقاضیان از روند طولانی پرداخت تسهیلات/ سنگ‌اندازی کارآفرین‌ها را از ایجاد شغل پشیمان می‌کند

گلایه متقاضیان از روند طولانی پرداخت تسهیلات/ سنگ‌اندازی کارآفرین‌ها را از ایجاد شغل پشیمان می‌کند
متقاضیان دریافت تسهیلات برای طرح‌های اشتغال‌زایی که در راستای تفاهم‌نامه بین مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و استاندار خراسان جنوبی برای دریافت تسهیلات اقدام کردند، از مشکلات در دریافت وام می‌گویند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، پانزدهم مهرماه سال گذشته در سفر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی، هشت تفاهم‌نامه به امضا رسید که یکی از این تفاهم‌نامه‌ها بین مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و استاندار خراسان جنوبی به امضا رسید. این تفاهم‌نامه به مبلغ 15 میلیارد تومان با هدف کمک به اشتغال روستایی و خانگی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
گلایه از روند طولانی پرداخت تسهیلات
, گلایه از روند طولانی پرداخت تسهیلات, گلایه از روند طولانی پرداخت تسهیلات,
 
,
ابتدا سراغ یکی از کسانی که دنبال دریافت تسهیلات اشتغال کوچک بود، رفتیم. گلشنی یکی از جوانانی است که از تسهیلات اشتغال این تفاهم‌نامه استفاده کرده است.
,
 
,
وی با بیان این‌که بهمن سال گذشته درخواست 30 میلیون تومان تسهیلات از اداره صنایع دستی استان داشتم که من را به صندوق کارآفرینی امید معرفی کردند.
,
 
,
وی ضمن انتقاد از روند طولانی و اذیت‌کردن بانک‌ها در پرداخت تسهیلات عنوان کرد: روند پرداخت این تسهیلات به قدری طولانی شد که در خردادماه امسال توانستم این وام را دریافت کنم.
,
 
,
گلشنی گفت: اگر می‌خواهند تسهیلاتی پرداخت کنند یا حمایتی از اشتغال‌های کوچک و خانگی داشته باشند، از قوانین سخت‌گیر و مشکلات بانکی کم کنند تا یک جوان راحت بتواند شغلی برای خود ایجاد کند.
,
 
,
وی اضافه کرد: زمانی که من درخواست 30 میلیون تومان تسهیلات داشتم، می‌توانستم با 30 میلیون تومان مغازه را کامل کنم اما در خردادماه که به من 30 میلیون تومان تسهیلات دادند، قیمت‌ها چندین برابر شد و من فقط توانستم یک‌پنجم سال پیش خرید کنم.
,
 
,
وی خواستار حمایت بیشتر از حوزه اشتغال صنایع‌دستی و گردشگری شد و عنوان کرد: با وضعیت موجود بازار و شیوع  بیماری کرونا عملا بازار ما تعطیل شده و با مشکلات فراوان روبرو شده‌ایم.
,
 
,
گلشنی ضمن تشکر از صندوق کارآفرینی امید، خواستار تنفس شد و افزود: با وضعیت موجود ما قادر به پرداخت اقساط نیستیم و می‌خواهیم یک فرصت بیشتر به ما بدهند یا اقساط را کمتر کنند تا بتوانیم از این مرحله گذر کنیم.
,
 
,
سنگ‌اندازی ما را از ایجاد شغل پشیمان می‌کند
, سنگ‌اندازی ما را از ایجاد شغل پشیمان می‌کند, سنگ‌اندازی ما را از ایجاد شغل پشیمان می‌کند,
 
,
جمادی یکی از فعالان حوزه گردشگری طبس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، عنوان کرد: در شرایط کنونی کشور که جوانان دنبال شغل هستند، باید حمایت جدّی انجام شود.
,
 
,
وی با بیان این‌که شعار حمایت از تولید و اشتغال شنیده‌ایم اما عمل در کار نیست افزود: سال گذشته در راستای اشتغال‌زایی اقدام به تأسیس بوم‌گردی کردیم که ما را به صندوق کارآفرینی امید معرفی کردند.
,
 
,
جمادی اظهار کرد: به صندوق کارآفرینی امید طبس مراجعه کردیم که گفتند در راستای تفاهم‌نامه استانداری و صندوق کارآفرینی امید به شما 100 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌کنیم.
,
 
,
وی با گلایه و انتقاد شدید از روند پرداخت تسهیلات این صندوق گفت: روند پرداخت تسهیلات در این صندوق سخت‌تر از هر بانک یا مؤسسه مالی دیگری است.
,
 
,
وی ادامه داد: به قدری سنگ جلوی کارآفرینان می‌گذارند که پشیمان از کار و ایجاد شغل می‌شود.
,
 
,
جمادی عنوان کرد: بهمن‌ماه سال گذشته درخواست تسهیلات دادیم که اگر تا فروردین 99 به ما پرداخت می‌شد، کار بوم‌گردی به اتمام می‌رسید اما روند پرداخت تا شهریور 99 ادامه داشت.
,
 
,
وی افزود: زمانی تسهیلات ما را پرداخت کردند که با 100 میلیون تومان، حتی یک‌چهارم کارم پیش نمی‌روفت و اکنون با آورده خود و قرض از دیگران کار را به اتمام رساندیم.
,
 
,
جمادی گفت: در حال حاضر سر رسید اقساط ما فرا رسیده و با تعطیلی بوم‌گردی با مشکل روبرو هستیم.
,
 
,
وی با اشاره به مشکلات پیش آمده از شیوع بیماری کرونا و نواسانات قیمت‌ها، خواستار تسهیلات شد و افزود: در وضعیت کنونی که بوم‌گردی‌ها تعطیل است و مسافری نیست، از مسئولان می‌خواهیم تسهیلات ویژه‌ای برای بوم‌گردی‌ها در نظر بگیرند.
,
 
,
فکری برای اشتغال جوانان داشته باشید
, فکری برای اشتغال جوانان داشته باشید, فکری برای اشتغال جوانان داشته باشید,
 
,
در ادامه نیز یکی جوانان بیرجندی در خصوص تسهیلات اشتغال‌زایی به خبرنگار ما گفت: در شرایط کنونی اقتصاد و با این تسهیلات و مشکلات نمی‌شود شغل ایجاد کرد و باید فقط باید با حقوق کم شاگرد مغازه باشیم.
,
 
,
از وی در خصوص تسهیلات اشتغال‌زایی و تفاهم‌نامه استانداری و صندوق کارآفرینی امید پرسیدم که وی عنوان کرد: در جریان این تسهیلات نیست و اگر تسهیلات بدهند آن‌قدر سخت‌گیری می‌کنند که به قول معروف بیزار از وام و اقساط آن می‌شویم.
,
 
,
احمدی از مسئولان خواست فکری برای اشتغال جوانان بردارند و در رادیو و تلوزیون آمار نادرست به مردم ارائه نکنند.
,
 
,
پرداخت 11 میلیارد تومان به 520 طرح
, پرداخت 11 میلیارد تومان به 520 طرح, پرداخت 11 میلیارد تومان به 520 طرح,
 
,
زنگنه رئیس صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی نیز در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: تفاهم‌نامه مهرماه سال گذشته بین مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و استانداری خراسان جنوبی منعقد شد.
,
 
,
وی با بیان این‌که ملبغ این تفاهم‌نامه 150 میلیارد ریال بوده است، افزود: این تفاهم‌نامه در قالب طرح‌های معرفی‌شده استانداری در حوزه گردشگری، صنایع‌دستی، فرش و سنگ‌تراشی است.
,
 
,
رئیس صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی عنوان کرد: مدت این تفاهم‌نامه یک سال بوده و تاکنون 11 میلیارد تومان به 520 طرح در زمینه‌های معرفی شده پرداخت شده است.
,
 
,
زنگنه ادامه داد: طبق آماری که در صندوق داریم با بهره‌برداری از این تسهیلات برای 480 نفر تثبیت شغل و یا شغل جدید ایجاد شده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه