اخبار داغ

مدیریت امور مجاورین آستان قدس رضوی خبر داد؛

تعریف 18 پروژه فرهنگی و عمرانی توسط مواکب اربعین در 40 نقطه مشهد

تعریف 18 پروژه فرهنگی و عمرانی توسط مواکب اربعین در 40 نقطه مشهد
غلامی گفت: فعالیت موکب‌های اربعین در روستاهای محروم مشهد در سه حوزه «فرهنگی، اجتماعی» و «بهداشت و درمان» و «عمران و توانمند‌سازی» است و بر اساس ظرفیت خدمات‌رسانی مواکب، پروژه‌ها در 40 نقطه محروم مشهد تعریف شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی غلامی، مدیریت امور مجاورین آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: مواکب اربعینی خراسان رضوی به منظور محرومیت زدایی در روستاهای محروم شهرستان مشهد و حاشیه این شهر مستقر شده که تا کنون 16 موکب فعالیت دارند و یک موکب نیز به صورت تخصصی برای بخش خواهران فلعالیت جهادی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی ضمن اعلام فعالیت موکب ها در سه حوزه «فرهنگی، اجتماعی» و «بهداشت و درمان» و «عمران و توانمند‌سازی» افزود: بر اساس ظرفیت خدمات رسانی مواکب، پروژه‌ها در 40 نقطه مشهد به عنوان نماد اربعین سیدالشهدا(ع) تعریف شده است.

,

مدیریت امور مجاورین آستان قدس رضوی گفت: این طرح با نام «یک یا حسین دیگر» نامگذاری شده و فعالیت‌ها به صورت یک ساله برنامه ریزی شده است و امیدواریم تا پایان طرح قبل از اربعین 1400 به جمع‌بندی عملکردی برسیم که در این مدت یک ساله بر اساس اقدامات به چه سطح ارتقای برنامه ای رسیده‌ایم تا در حل مشکلات منطقه تسریع شود.

,

وی افزود: در مرحله اول که قبل از اربعین سیدالشهدا(ع) آغاز شده، حدود 60 هزار پرس غذای گرم و متبرک با رعایت پروتکل های بهداشتی توزیع شده و حدود 800 خادمیار برادر و خواهر در این طرح مشارکت داشتند.

,

غلامی با بیان اینکه بخشی از مواکب تا آخر ماه صفر فعغالیت جهادی خودشان را ادامه خواهند داد تصریح کرد: 18 پروژه عمرانی از زمان شروع به کار موکب های جهادی تعریف شده و مقرر شد اتاقک های نصب دستگاه‌های کلرزن را احداث کنیم تا آب شرب استاندارد به روستاهای محروم متصل شود.

,

وی افزود: در این طرح 4 پروژه عمرانی بهسازی و بازسازی مساجد، 3 پروژه بهسازی مدارس و 7 پروژه بازسازی منازل مسکونی محرومان منطقه تعریف شده و در کنار آن مراسمات مذهبی و فرهنگی و برنامه‌های مشاوره ای در امور شرعی و خانوادگی با حضور روحانیون برگزار می شود.

,

مدیریت امور مجاورین آستان قدس رضوی با اشاره به تهیه ارزاق، البسه و وسایل منزل محرومان در این طرح خاطرنشان کرد: هزینه های صورت گرفته در فاز اول در تأمین مصالح و پخت غذا توسط آستان قدس صورت می گیرد و پس از پایان طرح گزارش مالی ارائه خواهد شد.

,

وی افزود: باتوجه به تقسیم کار انجام شده مواکب اربعینی و ستاد بازسازی عتبات عالیات با آستان قدس رضوی کسارکت خواهند داشت و در ادامه طرح کمبودها شناسایی و مشارکت سایر دستگاه های اجرایی کامل‌تر خواهد شد.

,

غلامی اظهار کرد: محرومیت ها از طریق خادمیاران آستان قدس و ائمه جماعات این مناطق احصا شده و طرح یک ساله در چهل نقطه شهرستان مشهد پیش خواهد رفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه