اخبار داغ

مدیر اجرایی موکب نورالزهرا رشت:

توزیع ۲۰هزار پرس غذای گرم در روز اربعین/ موکب نورالزهرا از آغاز کرونا تاکنون ۲.۵میلیارد تومان هزینه کرده است

توزیع ۲۰هزار پرس غذای گرم در روز اربعین/ موکب نورالزهرا از آغاز کرونا تاکنون ۲.۵میلیارد تومان هزینه کرده است
مجید ذاتی با بیان اینکه این موکب از آغاز کرونا تاکنون بیش از ۲.۵ میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی برای مبارزه با کرونا و کمک به نیازمندان هزینه کرده است گفت: در روز اربعین امسال نیز ۲۰هزار پرس غذای گرم از سوی این موکب در درب منازل سطح شهر رشت توزیع می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید ذاتی در گفتگو با خبرنگار 8دی، با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از زیارت حضوری حرم اباعبدالله الحسین (ع) محروم شده‌ایم اظهار داشت: ما تا همین امروز هم برای راه‌اندازی امکانات موکب برای ارائه خدمت به زوار اربعین آمادگی داشتیم اما شرایط فراهم نشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, 8دی,

وی افزود: ما حتی نواقص سال‌های گذشته را احصا کرده بودیم و گام‌هایی را برای رفع این نواقص برداشته‌ایم به عنوان مثال ما در عراق مشکل قطعی برق داشتیم و به همین دلیل مشکل قطعی آب هم بر آن اضافه می‌شد و برای رفع این مشکل به کمک مردم یک دستگاه موتور برق تهیه کردیم تا این مشکل رفع شود.

,

مدیر اجرایی موکب نورالزهرا (س) رشت گفت: یکی دیگر از مشکلات ما در زیارت اربعین گذشته، تهیه یخ بود که برای رفع این مشکل هم به کمک مردم یک دستگاه یخ‌ساز سفارش دادیم و این دستگاه هم ساخته شده است که در صورت راه‌اندازی آن حتی می‌توانیم به برخی موکب‌های دیگر هم یخ بدهیم.

,

ذاتی ادامه داد: از ابتدای محرم، پیش‌بینی کرده بودیم که احتمالاً امسال توفیق زیارت حضوری از ما سلب خواهد شد اما با این وجود بیکار نماندیم و فعالیت‌هایی هم در سطح استان داشته‌ایم.

,

این فعال فرهنگی با بیان اینکه در ایام کرونا و روزهای سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین (ع) در ماه محرم، یک حسینیه سیار توسط این موکب راه‌اندازی شد اظهار کرد: این حسینیه سیار در قالب کاروان عاشورایی با حضور در محلات شهر رشت در دهه اول محرم؛ مجلس عزای امام حسین را به محلات شهر و روستاهای اطراف رشت برد و بعد از دهه اول نیز به شهرستان‌ها رفتیم و همین حسینیه در هر شهرستان به مدت 2 روز فعالیت کرد.

,

مدیر اجرایی موکب نورالزهرا (س) رشت افزود: در ماجرای سیل تالش، با توجه به تقاضای صورت گرفته، در این شهرستان نانوایی سیار راه‌اندازی کردیم و نان گرم را به مردم این شهرستان می‌رساندیم.

,

وی با بیان اینکه موکب نور الزهرا (س) در قالب یک پویش مردمی اقدام به جمع کوله‌پشتی مدرسه برای دانش آموزان نیازمند کرده است گفت: در این پویش، خانواده‌ها اقدام به هدیه یک کوله‌پشتی برای دانش آموزان نیازمند می‌کنند که این کوله‌پشتی‌ها نیز از طریق موکب به همراه لوازم‌التحریر اهدایی خانواده‌ها، به دست دانش آموزان بی بضاعت و یا کم‌بضاعت می‌رسد.

,

ذاتی درباره برنامه این موکب برای روز اربعین امسال نیز اظهار کرد: ما در روز اربعین سال گذشته ۷۰هزار پرس غذای گرم در کربلای معلا توزیع کردیم امسال هم در همین زمینه 20 هزار پرس غذای گرم در روز اربعین در شهر رشت به عنوان تبرک به درب منازل مردم خواهیم رساند.

,

مدیر اجرایی موکب نورالزهرا (س) رشت درباره فعالیت این موکب در ایام کرونا نیز گفت: از همان ابتدای شیوع کرونا در گیلان، این موکب اقدام به راه‌اندازی سه کارگاه تولید ماسک و لباس گان بیمارستانی کرد که لباس‌های گان به صورت رایگان در اختیار بیمارستان‌های استان قرار گرفت.

,

وی افزود: علاوه بر تولید ملزومات بهداشتی در ایام پیک شیوع کرونا در گیلان؛ روزانه 3 تا 8 هزار قرص نان توسط موکب نور الزهرا (س) تولید و توزیع شد و در کنار این، اقداماتی مثل سم‌پاشی و ضدعفونی معابر و ... هم هم‌زمان توسط موکب انجام شده است.

,

ذاتی با تأکید بر اینکه تمام هزینه‌های موکب نور الزهرا (س) توسط مردم پرداخت می‌شود اظهار کرد: از شروع کرونا تاکنون ۲ و نیم میلیارد تومان توسط این موکب هزینه شده است که تمام این مبالغ توسط کمک‌های مردمی پرداخت شده است و این کمک‌ها نیز توسط همان کسانی انجام می‌شود که در مراسم پیاده‌روی اربعین همراه ما هستند. یعنی زائران اربعین هزینه تمام برنامه‌های دیگر موکب از جمله راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و لباس گان، پخت نان و تهیه لوازم‌التحریر و کیف مدرسه دانش آموزان بی‌بضاعت را هم پرداخت می‌کنند.

,

مدیر اجرایی موکب نورالزهرا (س) رشت در پایان گفت: یکی از برنامه‌های جالب موکب این است که اعضای این موکب در اربعین امسال که توفیق زیارت حضوری را ندارند به مناطق محروم شهر رشت بروند و به مشکلات جزئی نیازمندان از جمله تعمیرات لوله‌کشی خانه‌ها، تعمیر سقف منازل و ... بپردازند تا بخشی از مشکلات این خانواده‌های محروم مرتفع شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه