اخبار داغ

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی خبر داد؛

تغییر کارکرد موکب‌های خراسان شمالی به موکب‌های سلامت و معیشت

تغییر کارکرد موکب‌های خراسان شمالی به موکب‌های سلامت و معیشت
صفری گفت: 6 موکب اربعینی خراسان شمالی در سال جاری در چهار محور موکب های سلامت، نوشت افزار، معیشتی و پخت غذا و کمک برای ساخت صحن حضرت زینب (س) فعالیتشان را آغاز کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد صفری، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با مراسم اربعین امسال اظهار داشت: 6 موکب خراسان شمالی که هر ساله همزمان با ایام اربعین در مرز مهران، کربلا و نجف مستقر بودند، در سال جاری با شیوع کرونا اموراتشان رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

 

,

وی ادامه داد: این موکب ها در قالب چهار محور موکب های سلامت جهت آماده سازی تجهیزات بهداشتی، موکب عاطفه ها جهت فراهم کردن نوشت افزار دانش آموزان نیازمند، موکب مهربانی جهت تهیه بسته های معیشتی و پخت غذای گرم و موکب حرم عشق با هدف جمع آوری کمک برای حرم حضرت زینب (س) برپا شده اند.

,

 

,

صفری از ارسال پیامک به عزادارانی که سال گذشته از استان خراسان شمالی در پیاده روی اربعین حضور داشتند، خبر داد و گفت: براساس این پیامک از عزاداران اربعین درخواست شده است که بخشی یا کل مبلغی که در سفر اربعین سال پیش هزینه کرده بودند را جهت کمک به موکب ها ارسال کنند.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه باتوجه به شرایطی که کرونا ایجاد کرده روال کار موکب ها امسال زودتر از موعد هر ساله آغاز شده است، گفت: موکب باب الرضا بجنورد روزانه 800 غذای گرم و موکب اصحاب خراسانی روزانه 400 غذای گرم پخت و در بین خانواده های محروم توزیع می کند.

,

 

,

صفری گفت: همچنین موکب مانه و سملقان برای پخت 72 دیگ غذای نذری در روز اربعین برنامه ریزی کرده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه