اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

۵۰ درصد مردم خراسان شمالی از ماسک استفاده می‌کنند/ بستری ۲۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان

۵۰ درصد مردم خراسان شمالی از ماسک استفاده می‌کنند/ بستری ۲۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان
هاشمی با اشاره به اینکه در استان خراسان شمالی مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی نمی گیرند، گفت: در این استان کمتر از 50 درصد مردم از ماسک در خارج از منزل استفاده می کنند که اصلا شرایط خوبی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک،در رابطه با وضعیت کرونا در استان اظهار داشت: باتوجه به افزایش ابتلا و درگیری با ویروس کرونا در سراسر کشور، خراسان شمالی نیز در روند افزایشی قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

 

,

وی عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، شرکت در تجمعات، عدم استفاده از ماسک و رعایت نکردن فاصله اجتماعی را از مهم ترین عوامل موثر در افزایش ابتلا به کرونا در استان عنوان کرد و گفت: در استان خراسان شمالی کمتر از 50 درصد مردم از ماسک استفاده می کنند و پروتکل ها به خوبی رعایت نمی شود.

,

 

,

هاشمی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در حمل و نقل عمومی و تاکسی های استان خراسان شمالی 50 درصد است، گفت: علاوه بر این مکان هایی از جمله بانک، دفاتر پیشخوان که تجمع جمعیتی بالاست، می توانند در افزایش ابتلا موثر واقع شوند.

,

 

,

وی با بیان اینکه تاکنون ظرفیت تخت های پیش بینی شده برای کرونا در استان به 50 درصد نرسیده است، گفت: اما اگر رعایت پروتکل های بهداشتی مدنظر قرار نگیرد، بیماران در پشت درهای بیمارستان به دلیل کمبود امکانات از دست خواهند رفت.

,

 

,

هاشمی بیان داشت: در حال حاضر در استان خراسان شمالی 230 بیمار در بیمارستان های اختصاص داده شده به کرونا بستری هستند و تعداد فوتی ها نسبت به دو هفته گذشته که میانگین فوت بین 6 تا هفت نفر بود کاهش پیدا کرده و به سه الی چهار نفر در روز رسیده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه