اخبار داغ

10 کشور جهان میزبان 90 درصد مبتلایان کرونا

10 کشور جهان میزبان 90 درصد مبتلایان کرونا
اگر تاریخ ثبت کند که تریلیون ها دلار صرف بسته های محرک داخلی شد، اما جامعه بین المللی نتوانست بودجه لازم برای اطمینان از دسترسی عادلانه تمام مردم پیدا کند با مهربانی ما را قضاوت نخواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ مقامات ارشد سازمان بهداشت جهانی (WHO) گفتند در حالی که کووید19 تمام کشورها را تحت تأثیر قرار داده، همه گیری ناجور است و تخمین زده می شود که 10 درصد از جمعیت جهان ممکن است به این ویروس آلوده شده باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, WHO,

"تدروس ادهانوم قبرسیوس" مدیرکل سازمان بهداشت جهانی طی جلسه ویژه هیئت اجرایی آژانس گفت که 70 درصد از موارد گزارش شده و تلفات ناشی از کووید19 در 10 کشور بوده و 3 کشور به تنهایی نیمی از این آمار را تشکیل می دهند.

,

وی به 34 کشور عضو گفت:‌ "همه کشورها به یک روش پاسخ نداده و همه آنها به طور مشابه تحت تأثیر قرار نگرفته اند."

,

قبرسیوس طی توئیتی نوشت: "اولویت های کلیدی پاسخ به کووید19 در 3 ماه آینده اینها هستند: ما باید تمام پتانسیل شتاب دهنده ACT را درک کنیم. همه ما باید همچنان از بیشترین ابزارهایی که در دست داریم استفاده کنیم. باید در ایجاد همبستگی با یکدیگر همکاری کنیم."

,

هنوز بیشتر افراد در خطر هستند

, هنوز بیشتر افراد در خطر هستند,

بیش از 35 میلیون مورد کووید19 و 1 میلیون تلفات در سراسر جهان وجود دارد.

,

دکتر "مایکل رایان" مدیر برنامه های اضطراری سازمان بهداشت جهانی گزارش داد که همه گیری با افزایش در جنوب شرقی آسیا، سیر صعودی در نیمکره شمالی و افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر در اروپا و مدیترانه شرقی در حال تکامل است. ضمنا این وضعیت در حال حاضر در آفریقا و اقیانوس آرام غربی نسبتا مثبت تر است.

,

دکتر رایان گفت: "بهترین برآوردهای فعلی ما نشان می دهد که ممکن است حدود 10 درصد از جمعیت جهان به این ویروس آلوده شده باشند. این بسته به کشور، از شهری به روستایی دیگر و میان گروه های مختلف، متفاوت است. اما معنی آن این است که اکثریت قریب به اتفاق جمعیت جهان در معرض خطر هستند."

,

وی افزود: "ما می دانیم که این همه گیری به تکامل خود ادامه خواهد داد. همچنین می دانیم که در حال حاضر ابزارهایی برای سرکوب انتقال و نجات جان انسان ها در دست داریم که در اختیار ما قرار دارند. آینده به انتخاب هایی که درباره نحوه استفاده از این ابزارها برای توسعه، افزایش و توزیع انجام می دهیم بستگی دارد."

,

4 سناریوی کشور

, 4 سناریوی کشور,

تدروس 4 سناریوی کشور که با بحران مواجه هستند را از پیش تعیین کرد.

,

برخی از کشورها اقدامات سریع و قاطعانه های علیه این همه گیری انجام دادند، بنابراین از شیوع گسترده جلوگیری کردند. وقتی برخی از کشورها از شیوع زیاد رنج می بردند، آنها می توانستند کشورهای مبتلا را تحت کنترل درآورند و ویروس را سرکوب کنند.

,

تدروس گفت: "در حالی که برخی از کشورها این ویروس را تحت کنترل درآورده، محدودیت های اقتصادی و جوامع را کاهش داده و موارد ابتلا افزایش یافته اند، برخی دیگر از کشورها همچنان در مرحله شدید انتقال هستند."

,

وی تأکید کرد که هر شرایطی می تواند با توجه به اهمیت رهبری قدرتمند، استراتژی های روشن و جامع، ارتباطات استوار و نیز درگیر شدن مردم تغییر کند.

,

بودجه و همبستگی

, بودجه و همبستگی,

با نزدیک شدن سریعِ فصل آنفلوانزای نیمکره شمالی و افزایش موارد کووید19 در برخی کشورها، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی 3 اولویت برای ماه های آتی از جمله افزایش بودجه برای اطمینان از دسترسی برابر تمام افراد به هرگونه درمان بالقوه را مشخص کرد.

,

تدروس از کشورها خواست تا با همکاری جهانی برای سرعت بخشیدن به تولید واکسن هایی که در هر جایی که نیاز است در دسترس همگان قرار خواهد گرفت تمام پتانسیل شتاب دهنده (ACT) برای دسترسی به ابزارهای مورد نیاز کووید19 را درک کنند.

,

شتاب دهنده ACT در ماه آوریل راه اندازی شد و تاکنون حدود 3 میلیارد دلار را حفظ کرده است. تدروس گفت که هنوز 34 میلیارد دلار مورد نیاز است.

,

وی گفت:‌ "اگر تاریخ ثبت کند که تریلیون ها دلار صرف بسته های محرک داخلی شد، اما جامعه بین المللی نتوانست بودجه لازم برای اطمینان از دسترسی عادلانه تمام مردم پیدا کند با مهربانی ما را قضاوت نخواهد کرد."

,

تدروس علاوه بر برجسته کردن شکاف سرمایه گذاری، بر لزوم ادامه استفاده بهینه از ابزارهای موجود برای مبارزه با همه گیری تأکید کرد. این موارد علاوه بر تمرین رعایت فاصله فیزیکی تا استفاده از ماسک شامل نظارت، انزوا، مراقبت های دلسوزانه، ردیابی ابتلا و قرنطینه می شود.

,

وی گفت: "من هرگز از درخواست همبستگی خسته نخواهم شد. اتهام‌زنی از عفونت جلوگیری نمی کند. سرزنش کردن جان کسی را نجات نخواهد داد."

,

بررسی مستقل موردنظر

, بررسی مستقل موردنظر,

جلسه با هیئت اجرایی سازمان بهداشت جهانی فرصتی برای بحث تحولات در زمینه اجرای برنامه استراتژیک آمادگی و پاسخگویی به کووید19 و همچنین اقدامات انجام شده برای شروع بررسی توسط یک هیئت مستقل را فراهم آورد.

,

تدروس همچنین تحقیقات فوری در مورد گزارش هایی مبنی بر استثمار جنسی و توهین توسط افرادی که در جمهوری دموکراتیک کنگو در سازمان بهداشت جهانی کار می کنند را آغاز کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه