اخبار داغ

امام جمعه زنجان:

زیارت اربعین، بستری برای مبارزه با جهل و جلوگیری از گمراهی است

زیارت اربعین، بستری برای مبارزه با جهل و جلوگیری از گمراهی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، زیارت اربعین را بستری برای مبارزه با جهل و جلوگیری از گمراهی خواند و گفت: امام صادق(ع) در معرفی سیدالشهدا(ع) می‌فرماید: خدایا! امام حسین(ع) خون دلش را در راه تو بذل و بخشش کرد تا بندگانت را از جهل و گمراهی نجات دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌اله علی خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: متن زیارت اربعین که در کتب ادعیه و مفاتیح آمده، پیام مهمی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: پیام زیارت اربعین این است که راه نجات بشریت، راه سیدالشهدا(ع) بوده و هر ملتی که به دنبال نجات و آزادی می‌گردد، عبارت از راه و منطق امام حسین(ع) است.

,

آیت‌اله خاتمی افزود: نقطه مقابل این منطق که سیدالشهدا(ع) در برابر آن قرار گرفت، جهل، ظلمت، ستم و دنیاپرستی است که عده‌ای آن را چسبیده بودند اما امام حسین(ع) در برابر آن ایستادگی کرد و باعث آگاهی و بیداری انسان‌ها و مسلمانان شد.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: حادثه عاشورا در واقع در یک روز اتفاق افتاد اما 1400 سال است که از قرآن و سنت پیغمبر اکرم(ص) و از هویت دین اسلام، نگهبانی و پاسداری می‌کند.

,

وی تصریح کرد: گرچه دشمن، فکر می‌کرد که با شهادت سیدالشهدا(ع) چراغ پرفروغ اسلام را خاموش می‌کند اما این حادثه عظیم و این تراژدی بزرگ تا به امروز، زنده، سرحال و سرپا مانده و مدل و الگوی بسیاری از انقلاب‌ها و نهضت‌ها شده است.

,

***تلاش اهل بیت(ع) نیز این بوده که ماهیت حادثه عاشورا فراموش نشود

, ***تلاش اهل بیت(ع) نیز این بوده که ماهیت حادثه عاشورا فراموش نشود, ***تلاش اهل بیت(ع) نیز این بوده که ماهیت حادثه عاشورا فراموش نشود,

آیت‌اله خاتمی اظهار داشت: تلاش اهل بیت(ع) نیز این بوده که ماهیت حادثه عاشورا فراموش نشود که یکی از آن روش‌ها بیان مصائب، رشادت‌ها و ظلم‌ستیزی‌های آرمان مقدس عاشورا در هر مناسبت، مجالس و مراسمی بود که بزرگداشت اربعین امام حسین(ع)، یکی از این فرصت‌های مناسب است.

,

وی خاطرنشان کرد: توصیه امام صادق(ع) و امام عسکری(ع) این بوده که بزرگداشت اربعین به عنوان یکی از نشانه‌های شیعه، معرفی شده است.

,

نماینده ولی فقیه در استان زنجان برای اینکه علاوه بر محرم و عاشورا، اربعین نیز برای روشن ماندن این چراغ پرفروغ موضوعیت دارد، گفت: عدد 40 در قرآن، راز و رمزهایی دارد که یکی از رموز آن، کمال و تمامیت است.

,

وی اظهار داشت: راجع به سیدالشهدا(ع) علاوه بر عزادارای ایام عاشورا و طول سال، تاکید فراوانی بر اربعین شده و سیره ائمه معصومین(ع) و علما نیز بزرگداشت اربعین بوده است.

,

آیت‌اله خاتمی خاطرنشان کرد: جابر ابن عبداله انصاری می‌گوید: من خودم از دو لب مبارک پیغمر اکرم(ص) شنیدم که هرکس حسین(ع) را در روز اربعین در کربلا زیارت کند مانند این است که خدا را در عرش زیارت کرده است.

,

وی افزود: در اینجا زیارت، اربعین و کربلا هر کدام به تنهایی موضوعیت دارند که خوشبختانه زیارت اربعین در سال‌های اخیر به یک مانور قدرت برای شیعه تبدیل شده بود و بیش از 20 میلیون نفر در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کردند.

,

***اربعین مقدمه‌ای برای آماده شدن برای ظهور حضرت ولیعصر(عج)

, ***اربعین مقدمه‌ای برای آماده شدن برای ظهور حضرت ولیعصر(عج), ***اربعین مقدمه‌ای برای آماده شدن برای ظهور حضرت ولیعصر(عج),

امام جمعه زنجان با بیان اینکه امسال متاسفانه شرایط کرونایی، فرصت حضور در راهپیمایی را از ایرانی‌ها و بسیاری از کشورهای دیگر گرفت، تصریح کرد: مساله اربعین به عنوان امت‌سازی و مقدمه‌ای برای آماده شدن جهت ظهور حضرت ولی‌اله‌الاعظم، امام زمان(عج) و تشکیل حکومت واحد جهانی است.

,

آیت‌اله خاتمی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر قرائت زیارت اربعین در منازل، گفت: جالب این است که رهبر انقلاب این شعر را بیان کردند که «گرچه دوریم به یاد تو سخن می‌گوییم.»

,

وی اظهار داشت: ان‌شاءاله اربعین امسال، هر خانه، یک هیات و یک زیارتگاه سیدالشهدا(ع) خواهد بود.

,

آین‌اله خاتمی خاطرنشان کرد: مردم مومن ضمن قرائت زیارت اربعین و چند زیارت دیگر که در مفاتیح بیان شده با استغاثه و عرض ارادت و با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی به سیدالشهدا(ع) متوسل شویم تا از خداوند بخواهد به زودی شر این ویروس منحوس کرونا از جهان بشریت دفع گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه