اخبار داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

کرونا درمان قطعی ندارد/ توصیه هایی برای دوران قرنطینه

کرونا درمان قطعی ندارد/ توصیه هایی برای دوران قرنطینه
دلشاد گفت: در حال حاضر کویید 19 درمان اختصاصی قطعی ندارد و دارویی که پزشک تجویز می کند براساس تشخیص و وضعیت بالینی بیمار است بنابراین فرد مبتلا به کرونا باید بدون تجویز پزشک اقدام به مصرفخودسرانه دارو نکند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ افشین دلشاد، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه کرونا هیچ دارویی ندارد، اظهار داشت: بیماری کرونا هیچ درمان خانگی و رژیم غذایی خاصی ندارد و افراد رژیم غذایی متناسب با وضعیت شان را ادامه دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی با اشاره به اینکه در این شرایط بیمار نیازمند انرژی و غذاهای مقوی است، گفت: لذا از مصرف غذاهایی که فاقد ارزش غذایی هستند خودداری کنند و غذاهای سالم و مقوی را در لیست تغذیه شان قرار دهند.

,

دلشاد با اشاره به اینکه این بیماری درمان اختصاصی قطعی ندارد، گفت: دارویی که پزشک تجویز می کند براساس تشخیص پزشک و وضعیت بالینی اش می باشد، بنابراین فرد مبتلا به کرونا بدون تجویز پزشک اقدام به مصرف خودسرانه دارو نداشته باشد و در صورت مواجه هر گونه عوارض دارویی با پزشک معالج اطلاع دهد.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه کرونا بیماری مسری، تنفسی و تماسی است، یادآور شد: فرد مبتلا در یک اتاق جداگانه، حدالامکان در یک طبقه مجزا استراحت کند و فردی از اعضای خانواده که به عنوان پرستار از او مراقبت می کند سالم باشد و هر دو طرف حتما از ماسک استفاده کنند.

,

وی اضافه کرد: لوازم آلوده به ترشحات بیمار در داخل نایلون بسته و دفع شود، همچنین لباس های بیمار به صورت مرتب با آب داغ شسته و در نور آفتاب خشک شود.

,

دلشاد با اشاره به اینکه از ظروف جداگانه ای برای بیمار استفاده شود و اشتراک نباشد، گفت: سطوحی از جمله حمام و دستشویی که بیمار با آنها در تماس است به صورت روزانه با محلول سفید کننده یا وایتکس به نسبت یک به 9 ضدعفونی شود.

,

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بیمار به هیچ وجه در دوره درمان قرنطینه خانگی از منزل خارج نشود و باید در صورت اینکه بیمار سرپایی باشد به مدت 14 روز در قرنطینه منزل و در غیراینصورت که به هر دلیلی فرد بستری نشده است باید مدت 21 روز در منزل قرنطینه باشد و در صورت مواجه علائم تنفسی و تب بالا به دکتر مراجعه کنند.

,

دلشاد افزود: بیمار بعد از گذراندن زمان قرنطینه در صورت نداشتن علائم کرونا و تصمیم پزشک می تواند به فعالیت های اجتماعی اش برگردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه