اخبار داغ

یادداشت؛

«ایل‌دا» سریالی حماسی و دیدنی با قصه جدیدی از جنگ

«ایل‌دا» سریالی حماسی و دیدنی با قصه جدیدی از جنگ
این سریال به اهالی هنر ثابت کرد می‌توان در گونه‌های مختلف کار تولید کرد بدون این که از دم دستی‌ترین سوژه‌ها استفاده نکرد. خلاقیت در این حوزه از اهمیت زیادی برخوردار است که شاهد آن در این مجموعه هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا ملوندی دبیر گروه رسانه روزنامه جام جم درباره ویژگی‌های سریال «ایل‌دا» گفت: نکات مهمی در سریال «ایل‌دا» مشهود است؛ فارغ از ضعف‌ها و قوت‌هایی که سریال دارد که می‌توان به آن توجه کرد؛ یکی از ویژگی‌های قابل اعتنای سریال خروج از تهران است، ما با سریالی مواجه هستیم که برای تولید و تهیه آن زحمت کشیده شده و در فضای بسته آپارتمانی محدود نشده است. حضور عوامل یک مجموعه خارج از تهران با تمام مشکلات و مصائب که از آن مطلع هستیم. این سختی را گروه سازنده به جان خرید و سریال را برای مخاطب آماده کردند‌.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

خروج از تهران توسط گروه‌های حرفه‌ای فیلمسازی باعث کشف استعدادهای شهرستانی و ایجاد انگیزه برای بازیگران و هنرمندان شهرهای دیگر ایران می‌شود.

,

دبیر گروه رسانه روزنامه جام‌ جم در ادامه به دیگر ویژگی سریال اشاره داشت و گفت: سریال از روند شکل‌گیری عاشقانه‌های مرسوم در حوزه تصویر خارج شده و با داستان دختر و پسری مواجه نیستیم بلکه با یک داستان حماسی مواجهیم. این از اتفاقات خوبی است که در این سریال شاهد هستیم. این سریال به اهالی هنر ثابت کرد می‌توان در گونه‌های مختلف کار تولید کرد بدون این که از دم دستی‌ترین سوژه‌ها استفاده نکرد. خلاقیت در این حوزه از اهمیت زیادی برخوردار است که شاهد آن در این مجموعه هستیم.

,

ملوندی در ادامه به ویژگی دیگر مجموعه «ایل دا» اشاره کرد و گفت: نکته دیگر توجه به یکی از اقوام سرفراز ایرانی یعنی قوم لر است. در کارهای سینمایی (بالاخص) و تلویزیونی، کمتر به اقوام مختلف ایران توجه می‌شود. قالب کارهای تصویری در تهران روایت می‌شود و از آداب، رسوم و سنت‌های اقوام ایرانی غافلیم. اتفاقی که در سریال «ایل دا» شاهدیم توجه به قوم لر است که کار ارزنده‌ای است. این توجه رسانه ملی به  اقوام مختلف ایرانی باعث همبستگی ملی خواهد بود و باعث افتخار و غرور برای اقوام خواهد بود زیرا زندگی و آیین و رسوم خود را در آینه رسانه ملی و با تولید سریال می‌بینند.

,

این روزنامه نگار درباره ویژگی دیگر مجموعه گفت: روایت متفاوتی از دفاع مقدس را در سریال «ایل دا» شاهد هستیم، معمولا تولیدات در این حوزه در جبهه می‌گذرد (پشت جبهه یا خط مقدم) اما در این سریال وجهه دیگری از دفاع را به تصویر کشیدند. گروه سازنده تلاش کردند و قسمتی از دفاع مقدس را که ممکن است کمتر به ذهن خطور کند مد نظر قرار دادند و از این حیث اتفاق خوبی است و نشان داد دوران دفاع مقدس دورانی است که همچنان قصه‌های ناگفته بسیار دارد که بتوان به خوبی آن را به تصویر کشید‌‌‌ و بدون اینکه در دام تکرار بیافتیم می‌توانیم کارهای خوبی را بسازیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه