اخبار داغ

آیت‌الله رئیسی در شورای اداری خراسان جنوبی:

"ما می‌توانیم" می‌تواند بن‌بست‌ها را بشکند/ دادگاه اقتصادی در خراسان‌جنوبی راه‌اندازی می‌شود

"ما می‌توانیم" می‌تواند بن‌بست‌ها را بشکند/ دادگاه اقتصادی در خراسان‌جنوبی راه‌اندازی می‌شود
رئیس قوه قضائیه گفت: "ما می‌توانیم" به عنوان یک شعار در همه عرصه‌ها می تواند بن بست ها را بشکند و گره ها را بازکند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه عصر امروز در شورای اداری خراسان جنوبی گفت: باعث افتخار است در جمع مردم پرافتخار و مسئولان استان خراسان جنوبی باشم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی گفت: در خراسان‌جنوبی از نکات محوری سرمایه بزرگ دین مداری مردم این استان است و اینکه در بهترین وضعیت امنیتی قرار دارد و علی رغم مرز مشترک با افغانستان از شورای تامین استان، شهرستان و بسیح  تقدیر می‌کنم.

,

رئیس قوه قضائیه افزود: نباید از نظر دور داشت نقش مردم یک نقش عمیق است؛ سنی و شیعه نسبت به دین، اخلاق اسلامی وفرهنگ دینی توجه دارند.

,

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: توجه به سرمایه عظیم معنویت، فرهنگ دینی و اخلاق اجتماعی به عنوان سرمایه عظیم باید از آن صیانت شود و همه مسئولان امور فرهنگی، دانشگاه و دستگاه های فرهنگ در این زمینه وظیفه دارند رصد و پیگیری‌های لازم را داشته باشند تا این سرمایه برای خراسان‌جنوبی حفظ شود.

,

وی ادامه داد: خراسان‌جنوبی توسعه یافته است و یکی از بسترهای مهم دین‌مداری، حضور و مشارکت مردم است که توسعه یافتگی در گرو این مهم است.

,

رئیس قوه قضائیه ضمن تاکید براین‌که کارنامه توسعه یافتگی در حوزه‌های مختلف در گرو انسجام مردم و مسئولان است، افزود: در استان اقدامات خوب و شایسته ای با وجود انسجام و وحدت با محوریت نماینده رهبر انقلاب در استان صورت گرفته است که اگر این زمان صرف مشاجرات شود، در استان از این کارنامه برخوردار نخواهیم بود.

,

آیت الله رئیسی یادآورشد: فعالیت مسئولان و مسائل خراسان جنوبی را رصد می‌کنم و پویایی در استاندار و مسئوالان است که همه اقدامات تبدیل به کار و اقدام می شود.

,

وی اضافه کرد: در بستر گام دوم رمز گشایش در کشور این است که همه مشکلات به دست همه مدیران قابل حل است و مشکل حل نشدنی نداریم. 

,

ما می توانیم می تواند بن بست ها را بشکند

, ما می توانیم می تواند بن بست ها را بشکند, ما می توانیم می تواند بن بست ها را بشکند,

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: هر آنچه که مشکل تلقی می شود و دغدغه ای که مردم دارند؛ تمام این گره ها می تواند به دست دیران و فرهیختگان حل شود و "ما می توانیم" به عنوان یک شعار در همه عرصه ها می تواند بن بست ها را بشکند.

,

آیت الله رئیسی گفت: سرداران ما در ارتش، سپاه، نیروهای مسلح و جهادسازندگی با وجود اینکه ابزار و سلاح نداشتند، کارهایی را انجام دادند و گره‌هایی را باز کردند ما در شرایط ممتازی در منطقه در کنار تجهیزات و ایمان داریم به عنوان یک کشور مقتدر در جهان تلقی می‌شویم.

,

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با همه اقشار، مسئولان و مردم همیشه نهادی انقلابی می خواهند و باید در همه عرصه های حدمتی خود سعی کنیم انقلابی باشیم.

,

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: آمار توسعه یافتگی نشان می دهد این استان زمینه جذب دارد و اگر اعتبارات به خوبی برسد می تواند گره ها را باز کند یقین داریم اگر کار، تلاش و حرکت جهادی شود خداوند برکات خود را نازل می کند.

,

آیت‌الله رئیسی گفت: نکته مهم که باید نسبت به آن خداوند را شاکر باشیم مدیرانی است که با انگیزه در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

لزوم نظارت درون‌سازمانی

وی اظهار کرد: خوشبختانه تعداد پرونده‌های دادگستری نسبت به میزان بودجه و اعتبارات که در استان وارد شده است کم است و با یک نظارت درون سازمانی توسط مدیران میزان اعتبارات افزایش یافته و از یک سلامتی در استان برخوردار هستیم.

رئیس قوه قضائیه ضمن تأکید بر این‌که در کنار سازمان‌های نظارتی مدیران درون سازمانی باید نظارت کنند، افزود: به مشابه این‌که زمانی که پنجره‌ای باز می‌کنید باید توری‌هایی را نصب کرد تا از گزند حشرات در امان بمانیم، مدیران باید ضمن نگاه به توسعه‌یافتگی و اعتبارات، از آفت‌ها در امان بمانند.

آیت‌الله رئیسی، نظارت درون‌سازمانی را کارآمدترین نظارت دانست و گفت: با این نوع نظارت دیگر شاهد کجی‌ها در کنار توسعه‌یافتگی نخواهیم بود.

وی افزود: سلامت کار به رونق و جهش تولید کمک می‌کند و باید تلاش کنیم تا در کنار کار و  تولید از آفت‌ها در امان باشیم.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری از راه‌اندازی دادگاه اقتصادی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: نیاز دادگاه ویژه مسائل اقتصادی داشته باشیم و این دادگاه تخصصی باشد و از مسئولان متخصص و مشاوران اقتصادی در آن کمک گرفته شود تا با شناخت دقیق موضوع، کار قضاوت به درستی انجام شود.

اولویت با تولیدکننده است

آیت‌الله رئیسی ضمن تأکید بر این‌که در کار قضایی حمایت از تولید و کارآفرینی در دستور کار است، خاطرنشان کرد: در بانک باید اولویت در پرداخت تسهیلات تولیدکننده و کارآفرین باشد.

وی ادامه‌داد: قوانین و بخش‌های قضائی باید در راستای حمایت از تولیدکننده باشد.

نائب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری گفت: باید در کنار محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی ارزش‌افزوده ایجاد شود.

آیت‌الله رئیسی گفت: علی‌رغم بسیاری از مشکلات در خراسان‌جنوبی باید سنگ‌ها فرآوری و جهش اقتصادی سنگ ایجاد کرد.

سازمان ملل در مبارزه با مواد مخدر فقط حرف می‌زند

وی خاطرنشان کرد: افغانستان زیر پوشش آمریکا و اروپا، موادمخدر سنتی را تبدیل به مواد صنعتی می‌کند و این تولیدات را به 50 برابر افزایش داده است.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: غربی‌ها تنها در سخن از مبارزه با موادمخدر حمایت می‌کنند اما در عمل هیچ اقدامی در مبارزه با موادمخدر انجام نمی‌دهند و سازمان ملل غیر از سخن، حمایت دیگری ندارد.

آیت‌الله رئیسی گفت: قاچاقچان موادمخدر در اولویت برخوردها هستند و کار دیپلماسی مبارزه با موادمخدر نیز باید صورت گیرد.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و دولت باید قوانین را تنقیح و شفاف کنند.

تفاوت در اجرای قانون منابع طبیعی

رئیس قوه قضائیه گفت: حفظ اراضی ملی، جنگل‌ها و منابع طبیعی باید مورد توجه باشد اما در خراسان جنوبی که یک استان کم‌برخوردار و دچار خشکسالی از نظر منابع آبی است و در روستایی که مردم برای حفظ روستا مهاجرت نکرده‌اند، اگر یک متری تخلف شود باید با نگاه خاص برخورد کنند تا روستاها حفظ شود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به این‌که بین کوله‌بری و کسی که قاچاق سازمان یافته می‌کند تفاوت است، تأکید کرد: باید بین افرادی که ویلاسازی می‌کنند تا افرادی که از روستاها و مرزها حفاظت می‌کنند، تفاوتی قائل شد.

وی اظهار کرد: چهره استان نسبت به 20 سال گذشته تغییرات بسیاری کرده است و لازم است این اقدامات تا رفع مشکلات مردم ادامه یابد.

رئیس قوه قضائیه گفت: گسترش معنویت و اخلاق در جامعه و رفع مشکلات معیشتی در کاهش جرم نقش دارد و همه دستگاه‌ها در کاهش جرم نقش دارند.

آیت‌الله رئیسی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله ربانی، گفت: ایشان از نظر علمی جایگاه رفیعی دارند و از ایشان به نیکی یاد می‌کنیم.

انتهای پیام/

,
,
, لزوم نظارت درون‌سازمانی, لزوم نظارت درون‌سازمانی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اولویت با تولیدکننده است, اولویت با تولیدکننده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تفاوت در اجرای قانون منابع طبیعی, تفاوت در اجرای قانون منابع طبیعی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه