اخبار داغ

استاندار خراسان‌جنوبی خبر داد؛

احداث راه آهن بیرجند_ گناباد تا چهار سال آینده/ کسب رتبه اول نرخ بیکاری کشور توسط خراسان‌جنوبی

احداث راه آهن بیرجند_ گناباد تا چهار سال آینده/ کسب رتبه اول نرخ بیکاری کشور توسط خراسان‌جنوبی
معتمدیان گفت: با توجه به مدل ترکیبی مالی جدید و اختصاص ۲۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار هیئت ارزی برای راه آهن خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود راه آهن بیرجند_ گناباد تا چهار سال آینده احداث شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی بعد از ظهر امروز در شورای اداری استان خراسان جنوبی که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: آیت الله رئیسی اشراف اطلاعاتی کاملی نسبت به برنامه های استان دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,

وی افزود: طی دو سالی که من در استان هستم آیت الله رئیسی برنامه ها و اقدامات انجام شده در استان را دنبال کرده و منشاء خدمات بزرگی در بحث توسعه استان بودند.

,

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: آیت الله رئیسی با دلسوزی که داشتند برنامه های استان را در شرایط خاص پیگیر بودند؛ در سیل سال گذشته آیت الله رئیسی اولین مقام کشوری بودند که در ساعات و روزهای اولیه طی تماس تلفنی پیگیر حال هم استانی‌ها بودند و رهنمودهایی در مورد مسائل استان داشتند.

,

معتمدیان عنوان کرد: در بحث کرونا و در مباحث طرح های کلان کشوری هر زمان خدمت ایشان رسیدیم لطف کردند و پیگیر مسائل استان بودند که از این بابت به نمایندگی از طرف مردم استان از ایشان قدردانی می‌کنم.

,

خراسان جنوبی یکی از امن ترین استان‌های کشور 

, خراسان جنوبی یکی از امن ترین استان‌های کشور , خراسان جنوبی یکی از امن ترین استان‌های کشور ,

وی افزود: در بحث امنیت به دلیل شرایط خاص و طولانی ترین مرزی که با کشور افغانستان داریم و همجواری با استان سیستان و بلوچستان در معرض آسیبها و تهدیدات هستیم اما خوشبختانه به دلیل حضور مقتدرانه نیروهای مسلح و اشراف اطلاعاتی که نیروهای امنیتی در استان دارند و به ویژه حمایتی که دستگاه مقتدر قضایی در استان از ضابطین قضایی و نیروهای مسلح دارند خوشبختانه با افتخار اعلام می‌کنیم که خراسان جنوبی یکی از امن ترین استانهای کشور چه در بحث مرزها و چه در بحث امنیت عمومی استان است.

,

استاندار خراسان جنوبی گفت: استقرار یگان های ارتش در سالهای اخیر و استقرار لشکر ۳۰ به عنوان استقرار دائم در مرز، تقویت هوا نیروز و حضور در استان، رصد و پایش شبانه روزی نیروی هوایی، حضور مقتدرانه سپاه و نیروهای مرزبانی، حضور چشمان تیزبین سربازان در استان و هم افزایی و همدلی که بین دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی و نظامی و حقاظت شبانه روزی از مرزهای بین المللی و ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک دارد با اقتدار صیانت و پاسداری میشود.

,

معتمدیان اظهار کرد: در بحث سیاسی الحمدلله مردم ما در سنوات گذشته نشان دادند در ایام انتخابات و هر جا پای حمایت از نظام بوده حضور گسترده داشتند.

,

وی افزود: در انتخابات اخیر که بعضا شاهد کاهش حضور در برخی استانها بودیم خوشبختانه در استان ما علی رغم فشارهای اقتصادی به دلیل محرومیت های که از گذشته در استان ما بیشتر است، اما خوشبختانه شاهد حضور ۶۷ درصدی مردم در انتخابات بودیم که رتبه دوم کشور را به دست آوردیم.

,

استاندار خراسان جنوبی گفت: حضور در انتخابات اخیر از انتخاباتهای قبل بیشتر بوده که این نشان از دلداگی مردم به انقلاب و ایستادگی پای آرمانهای انقلاب است.

,

معتمدیان به بحث محرومیت زدایی که یکی از دغدغه های آیت الله رئیسی است اشاره کرد و گفت: زمانیکه آیت الله رئیسی در آستان قدس رضوی بودند حمایت های خوبی در بحث محرومیت زدایی استان را دنبال کردند‌.

,

وی بیان کرد: با محوریت آیت الله عبادی ستاد محرومیت زدایی در استان تشکیل شده و هم افزابی خوبی بین دستگاه های دولتی و نهادهای حمایتی وجود دارد.

,

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در چهار شهرستان مرزی سربیشه، زیرکوه، درمیان و نهبندان که از محرومیت بیشتری برخوردار بودند کمیته امداد، بسیج سازندگی، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان دستگاه معین این شهرستان‌ها برای توسعه و پیشرفت اتتخاب شدند و در برنامه میان مدت سه ساله مقرر شده برنامه توسعه در ۱۵ شاخص که عقب افتادگی بیشتری نسبت به سایر مناطق دارد را با حمایت و همکاری دستگاه ها به میانگین دولتی برسیم.

,

معتمدیان افزود: با توجه به فضای همدلی و صمیمیتی که بین دستگاه های دولتی است و هیچ مرزبندی در استان وجود ندارد این سرمایه گذاری بسیار خوبی است.

,

سرمایه گذاری 85 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در درمیان

, سرمایه گذاری 85 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در درمیان, سرمایه گذاری 85 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در درمیان,

وی خاطرنشان کرد: برای نمونه در شهرستان درمیان به دلیل محرومیت ها و محدودیت های ارزی که وجود دارد و به دلیل محدودیت اعتبارات دولتی، اسناد خزانه ۱۸ میلیارد تومان بوده که بنیاد مستضعفان به عنوان دستگاه معین برای شهرستان درمیان ۸۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بحث عمرانی و اشتغال زایی داشته است.

,

استاندار خراسان جنوبی به توسعه شهرستان نهبندان توسط ستاد اجرایی فرمان امام اشاره کرد و گفت: در شهرستان زیرکوه نیز شاهد سرمایه گذاری بودیم.

,

معتمدیان اظهار کرد: در بحث سند توسعه میان مدت با برنامه ریزی های صورت گرفته توفیقات خوبی را شاهد بودیم.

,

وی خاطرنشان کرد: در بحث گاز رسانی ۱۰۰ درصد شهرها و ۸۵ درصد روستاها از نعمت گاز برخوردار شده است‌.

,

استاندار خراسان جنوبی گفت: ان شاءالله تا پایان دولت ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

,

معتمدیان افزود: معادل تمام بزرگراه هایی که در استان داشتیم سال گذشته احداث ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه ها را آغاز کردیم و اعتبارات خوبی از طرف سازمان برنامه و بودجه در این راستا تخصیص داده شد.

,

احداث راه آهن بیرجند_ گناباد تا چهار سال آینده

, احداث راه آهن بیرجند_ گناباد تا چهار سال آینده, احداث راه آهن بیرجند_ گناباد تا چهار سال آینده,

وی خاطرنشان کرد: در بحث راه اهن که یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان بود راه آهن مصوب شد و با تایید اخیر هیئت ارزی که مبلغ ۲۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار این پروژه قرار گرفت مدل مالی ترکیبی جدیدی برای بار اول در کشور انجام شد. استفاده از ظرفیت فاینانس و بخش خصوصی به عنوان متولی راه آهن که ان‌شاءالله شاهد احداث راه اهن از بیرجند به گناباد تا چهار سال آینده خواهیم بود.

,

استاندار خراسان جنوبی گفت: از سال گذشته روند احداث راه آهن از بیرجند به سمت گناباد آغاز شده است.

,

معتمدیان بیان کرد: در بحث آبخیزداری و اجرای سیستم های نوین آبیاری اعتباراتی از محل صندوق ملی بوده لذا هدف گذاری کرده و دستگاه ها را مکلف کردیم که بتوانیم از محل منابع ملی بهره مند شویم.

,

وی خاطرنشان کرد: در پروژه‌هایی که از محل ردیف ملی اعتبار جذب کرده خراسان جنوبی جزو استانهای اول یا دوم است.

,

استاندار خراسان جنوبی گفت: سال گذشته در بحث احیای قنوات، تجهیز فضاهای آموزشی، دیجیتال و ... اقدامات خوبی انجام شده و در بحث ایستگاه های دیجیتال از رتبه های پایین کشوری در سال گذشته به رتبه میانگین کشوری که ۹۶.۵ است، رسیدیم.

,

معتمدیان عنوان کرد: امروز ایستگاه های دیجیتال استان از ۴۴ ایستگاه به بیش از ۱۴۴ ایستگاه دیجیتال افزایش یافته است؛ عمده ۱۰۰ ایستگاه احداث شده در مناطق مرزی و صعب العبور استان راه‌اندازی شده است.

,

وی به بحث آبرسانی با مدل های جدید مالی اشاره کرد و گفت: تلاش شده هیچ بن بستی در استان نباشد و به اعتبارات دولتی متکی نباشیم لذا تلاش شده از ظرفیت قانونی دستگاه‌ها استفاده کنیم و جزو معدود استانهایی هستیم که از ظرفیت ماده ۵۶ در بحث جاده ها، تامین آب و ..‌. استفاده کردیم.

,

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در سال گذشته با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تفاهم نامه ای بین چند وزارتخانه منعقد شد که بتوانیم برای ۵۰۰ روستایی که عدم برخورداری از شبکه های آب پایدار هستند را به شبکه آب پایدار مجهز کنیم.

,

معتمدیان گفت: در این راستا تلاش شده با همکاری نمایندگان و در نظر گرفتن ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به مدت دو سال کار ۱۲ ساله را با تزریق اعتبارات غیر دولتی که از محل فاینانس و استقراض از بانکها است انجام دهیم.

,

سرانه درمان و تخت بیمارستانی خراسان جنوبی در شرایط کرونایی بهتر از اروپا

, سرانه درمان و تخت بیمارستانی خراسان جنوبی در شرایط کرونایی بهتر از اروپا, سرانه درمان و تخت بیمارستانی خراسان جنوبی در شرایط کرونایی بهتر از اروپا,

وی بیان کرد: در بحث بهداشت و درمان نیز سرانه‌ای که از نظر تخت و درمانگاه در استان داریم از خیلی از کشورهای اروپایی در شرایط کرونایی بهتر است.

,

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: تعداد تخت های بیمارستانی از ۸۰۰ تخت به ۱۴۰۰ تخت افزایش یافته است. احداث دو بیمارستان در طرح استان قرار دارد.  

,

معتمدیان عنوان کرد: در بحث اشتغال زایی نیز بنا این بوده که سیاست های اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

,

وی گفت: با توجه به ظرفیت های بومی که داریم در بحث مرزها اقدامات خوبی انجام شده و در بحث ترانزیت که عمدتا صادرات کالا از مرزهای ما به افغانستان انجام میشود یک رکورد بی سابقه ای در کشور داشتیم.

,

افزایش 35 درصدی صادرات در خراسان جنوبی

, افزایش 35 درصدی صادرات در خراسان جنوبی, افزایش 35 درصدی صادرات در خراسان جنوبی,

استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تا کنون از نظر ارزی ۳۵ برابر افزایش صادرات داشتیم که از کشورهایی از جمله اندونزی، چین، ترکمنستان، هندوستان، امارات، روسیه و ترکیه بوده است.

,

معتمدیان بیان کرد: از نظر وزنی نیر ۴۸ درصد افزایش ترانزیت بوده که در کشور بی سابقه بوده است؛ میانگین صادرات استان حدود ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.  

,

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال در تمام کشور ۳۵ درصد کاهش صادرات داشتیم.

,

استاندار خراسان جنوبی افزایش صادرات از استان را ناشی از همکاری خوب مرزبانی و گمرک دانست و افزود: بیش از یک هزار خودرو از مرز ماهیرود عبور کردند؛ در حال حاضر فعال ترین مرز جمهوری اسلامی ایران با افغانستان مرز ماهیرود است.

,

معتمدیان به احداث گلخانه و ایجاد شغل در استان اشاره کرد و گفت: در این خصوص احداث یک هزار هکتار گلخانه را آغاز کردیم. در سالهای گذشته ۵۰ هکتار گلخانه در استان بود که در راستای احداث گلخانه ۱۲۰۰ هکتار را شناسایی، تخصیص آب و کار اجرایی آغاز شده که ان شاءالله دهه فجر بخشی از این گلخانه ها مورد افتتاح و بهره برداری قرار خواهد گرفت.

,

وی به طرح هاب شتر با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اشاره کرد و افزود: خوشبختانه به زودی شاهد حضور جناب مخبر رئیس ستاد اجرای فرمان امام (ره) به استان خواهیم بود و اقدامات زیر ساختی که در خصوص هاب شتر انجام شده را افتتاح خواهیم کرد.

,

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: واردات ۲۰ هزار راس دام از افغانستان به استان از دیگر اقداماتی بوده که انجام شده و برکاتی را برای اشتغال استان در پی داشته است.

,

کسب رتبه اول نرخ بیکاری کشور توسط خراسان جنوبی  

, کسب رتبه اول نرخ بیکاری کشور توسط خراسان جنوبی  , کسب رتبه اول نرخ بیکاری کشور توسط خراسان جنوبی  ,

معتمدیان بیان کرد: در این خصوص تسهیلاتی از طریق ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در اختیار متقاضیان پرورش دام قرار گرفته و مجموعا طرح های عمرانی و اشتغال زایی که در استان اجرا شده باعث شد خراسان جنوبی برای سه فصل پیاپی رتبه اول کاهش نرخ بیکاری را به خود اختصاص دهد.

,

وی افزود: آخرین فصلی که بر اساس نرخ بیکاری اعلام شده، نرخ بیکاری استان چهار درصد است که برای اولین بار است این عدد در کشور به چهار درصد رسیده است.

,

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در کاهش نرخ بیکاری همکاری دستگاه های اجرایی، نیروهای مسلح، نماینده ولی فقیه، ائمه جمعه و ... نقش داشتند.

,

معتمدیان بیان کرد: از ابتدای سال به دلیل محدودیت های اعتباری یک ریال اضافه کار و حق ماموریت به کارکنان دستگاه های اجرایی پرداخت نشده اما کارها و طرح هایی که برای دستگاه های اجرایی تعریف شده بعضا ۲۰ برابر بوده است.

,

وی افزود: مشکلات معیشتی و فشارهایی در استان وجود دارد اما به دلیل افزوده شدن نهادهای الحاقی، نهاهای حمایتی و کمک های خیران اقدامات و کمک های خوبی در استان انجام شده است.

,

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: کمکهای به موقعی که به مردم استان در مناطق روستایی و دهک های پایین جامعه با کمک نیروهای مسلح و سپاه انجام شده است که جای تقدیر دارد.

,

معتمدیان بیان کرد: بنای ما این است که برنامه ریزی و ریل گذاری هایی که برای توسعه استان انجام شده با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی اجرایی شود که شاهد رفع محرومیت از منطقه پر استعداد خراسان جنوبی باشیم.

,

وی عنوان کرد: استراتژی توسعه استان با ریل گذاری پروژه های کلان و اَبر پروژه هایی که در این منطقه وجود دارد از جمله اتصال بندر اقیانوسیه به چابهار، سرخس و کشورهای آسیای میانه که از طریق کریدورهای ریلی و جاده‌ای انجام می‌شود، است. این تحولات عظیم آینده روشنی را برای شرق کشور و استان خراسان جنوبی رقم خواهد زد.

,

استاندار خراسان جنوبی به اقدامات رئیس کل دادگستری استان در بخش های مختلف از جمله جهش تولید، بازدید میدانی از مجتمع های تولیدی، همکاری در کارگروه رفع موانع تولید و ... اشاره کرد و افزود: در برگزاری دادگاه های آنلاین نیز استان خراسان جنوبی رتبه اول را به دست آورده که جای تقدیر و تشکر دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه