اخبار داغ

آیت الله رئیسی مطرح کرد؛

مکتب عاشورا مکتب انقلابی‌ساز/ اربعین نشانگر پیروزی مقاومت بر تسلیم است

مکتب عاشورا مکتب انقلابی‌ساز/ اربعین نشانگر پیروزی مقاومت بر تسلیم است
رئیس قوه قضائیه گفت: مکتب عاشورا مکتب مقاوم ساز و انقلابی ساز است و خون شهدا جهل زدایی از عالم کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امشب در حسینیه جماران بیرجند، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، گفت: اربعین در فرهنگ دینی ما جایگاهی دارد؛ در آیات و روایات نسبت به عدد اربعین و اثر این عدد برای سلوک الی الله و سالکین الی الله آثاربسیاری دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی با بیان این‌که زندگی انسان با زیارت عاشورا ارتباط و با این زیارت رقم می زند، خاطرنشان کرد: بهترین حالات یک بنده این است که ارتباط با عاشورا برقرار کند و باید عاشورا در متن زندگی انسان قرار بگیرد.
,
 
,
رئیس قوه قضائیه ضمن اشاره به این‌که زیارت اربعین یک نماد و پرچمی است که عاشورا را معرفی کند، یادآورشد: بسیاری در طول تاریخ تلاش کردند تا نام و پیامی از عاشورا نماند اما خداوند خواست وائمه تلاش کردند تا عاشورا بماند. 
,
 
,
آیت الله رئیسی با بیان این‌که مکتب عاشورا انقلابی، موحد ساز و انسان ساز است، گفت: خداوند خواست عاشورا بماند تا خط دین بماند و در ساخته شدن جوامع بشری عاشورا و پیام عاشورا حکم رانی کند.
,
 
,
وی ادامه داد: این نکته مهمی است که وجود امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و جوامع بشری در مشق ظهور و شکل دادن مدنیتی به نام دین را از عاشورا رقم می زند. 
,
, ,
 
,
رئیس قوه قضائیه بیان کرد: آنچه به عنوان راهپیمایی اربعین از آن یاد می‌کنیم قبلا یک دو کشور و ملیت بود اکنون جبهه مقاومت بین المللی با راهپیمایی اربعین نماد پیدا می‌کند این تمدنی است که به نام آموزه‌های دینی شکل گرفته است.
,
 
,
آیت الله رئیسی اضافه‌کرد: اربعین و جریان اربعین سال به سال رونق بیشتر می گیرد و دل ها را بیشتر متوجه عاشوریان و ملت‌های بیشتری را جذب خود می‌کند و این افراد جذب عاشورا و دین هستند.
,
 
,
وی بیان‌کرد: عاشورا یک جامعه سازی به نام دین و ارزش‌های الهی است و یک امتداد راهبردی دارد که مکاتب بسیاری در طول تاریخ ایجاد کرده است و امروز مکتب شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس تا زمانی که مکتب عاشورا برپا است مکتب آنها رئیس قوه قضائیه یادآورشد: هم چنان که خداوند خون خواه همه عاشوریان است؛ خون شهید سلیمانی و همه شهدا نیز هرگز پایمال نخواهد شد.
,
 
,
آیت الله رئیسی با اشاره به این‌که خون شهدای عاشورا جلوه‌های متعددی دارد، افزود: امام حسین علیه السلام خون خود را داد تا جهل علمی و عملی برطرف شود و به جای آن تعقل و تدبر شکل بگیرد.
,
 
,
وی اظهارکرد: اگر مجلس تجلیل ما از امام حسین علیه السلام همراه با تحلیل واقعی باشد این تجلیل معنای انسان سازی، رشد و تعالی دارد و خون شهدا جهل زدایی از عالم کرده است.
,
 
,
رئیس قوه قضائیه ضمن تاکید بر این‌که امروز جهان گرفتار جاهلیت مدرن است، گفت: جاهلیت مدرن مجهز به قدرت علم و فناوری است و امپراطوری رسانه ای را در اختیار دارد و قدرت های سلطه گر دنبال آن هستند.
,
 
,
آیت الله رئیسی ادامه داد: در جاهلیت مدرن زشت ترین اخلاق به عنوان تمدن در جامعه معرفی و بزرگترین ظلم‌ها به عنوان خیرخواهی معرفی می‌شوند همان طور که 70 سال ظلم بر مردم منطقه و فلسطین به عنوان خیرخواهی حاکم می‌شود.
,
 
,
وی ضمن اشاره به این‌که داعش به عنوان دستاورد جاهلیت مدرن است، خاطرنشان کرد: رهبرمعظم انقلاب در ابتدای شکل گیری داعش گفتند "داعش مولود آمریکایی و اسرائیلی است"؛ که بعدها خود آمریکایی ها به این موضوع اعتراف کردند.
,
 
,
رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: متاسفانه جنایت‌های هولناکی به دست داعش انجام داشت که پول، سلاح و آموزش آن‌ها را آمریکایی انجام می‌دادند و گروه های تکفیری را به جان مسلمانان انداختند.
,
 
,
آیت الله رئیسی گفت: امروز روش های دیگری برای تفرقه ایجاد می‌شود؛ آنچه در امارات و بحرین انجام شد و کسانی که کودک کش هستند و تجاوزهایی به حقوق انسان برقرار کردند.
,
 
,
وی با بیان این‌که امروز بیشتر ازهر زمانی آمریکا و صهیونیسم نزد همه منفور است، خاطرنشان‌کرد: جهل زدایی و بصیرت از دستاوردهای خون شهدا است به طوری که این جهل زدایی در مردم آمریکا ایجاد شد و این روز به روز در جهان اتفاق می افتد.
,
 
,
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری متذکرشد: امپراطوری رسانه ای دشمن تلاش می کند تا از دانش و بصیرت مردم جلوگیری کرده و ایجاد جهل در ملت را از رسالت های خود می داند اما امروزه مردم عدالت خواه معترض درآمریکا بیدار شده اند و این را دشمن نمی پسندند.
,
 
,
آیت الله رئیسی بیان کرد: امروز هرچه می گذرد ظلم و ظالم شناخته می‌شود و هرروز شاهد برملا شدن چهره ظالم در عالم هستیم.
,
 
,
وی با بیان این‌که در جریان عاشورا حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) روشن گری کردند، گفت: عاشورا روزنه امید است و اربعین پیام می دهد "ای انسان های تحت ظلم بدانید که ظلم ماندگاری ندارد" و این نگاه جواب می دهد.
,
 
,
رئیس قوه قضائیه ضمن تصریح این‌که جریان اربعین یک جریان مهم در تاریخ و فرهنگ دینی ما است، گفت: تا زمانی که این علم برافراشته بماند ظلم در عالم پا نمی‌گیرد تا مصلح کل جهان بشریت در عالم اصلاح گری کند.
,
 
,
آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در سال 42 پرچمی به نام حق برافراشته کردند. و آقای سیدحسن نصرالله پرچم مقابله با ظلم را نیز برافراشتند و هر روز جبهه مقاومت در لبنان ایجاد شد ونگران این جبهه در لبنان بودند اما صدها جبهه در عالم ایجاد شد.
,
 
,
وی افزود: یمن به دست یمنی‌ها و عراق با حشدالشعبی خود در مقابل متجاوزین ایستادگی کردند؛ در منطقه دشمن خواست نتوانست اما ما خواستیم و توانستیم این ها امتداد جریان عاشورا است.
,
 
,
رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی کسی که جریان ترورریستی را در جهان محو کرد و این شهید بزرگوار به عنوان قهرمان ضدتروریست در بین ملت ها جای می‌گیرد. 
,
 
,
آیت الله رئیسی ادامه داد: اربعین و عاشورا به ما اثبات کرد و جریان حق جریان ماندگار است و دشمن ماندگار نیست؛ ممکن است زمانی طول بکشد و برخی صبر را از دست بدهند این قانون خدا است که نظام هستی بر حق قرار داده شده است و هاضمه نظام هستی و جریان گردش عالم باطل را نمی پذیرد.
,
 
,
وی یادآورشد: آنچه قرار واقعی عالم هستی است حق است و امام حسین مظهر حق است و هر روز این جایگاه، قبله گاه دل خواهد شد و روز به روز جلوه عاشورا بیشتر و بیشتر خواهد شد.
,
 
,
وی گفت: اگر کسی بخواهد دین او تضمین شود؛ ارتباط جهان هستی با عاشورا است.این انقلاب و خیلی از جلوه های بشری از عاشورای حسین است واربعین راهبرد مهم در جهت عاشورای امام حسین علیه السلام است.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه