اخبار داغ

نذر عاشقی؛

اربعین حسینی و گامی‌ دیگر از همدلی/جهادگران به دل محرومیت زدند

اربعین حسینی و گامی‌ دیگر از همدلی/جهادگران به دل محرومیت زدند
همزمان با ایام اربعین حسینی این بار خیرین و جهادگران در قالب موکب های اربعین اقدام به تهیه و توزیع بسته های معیشتی، طبخ غذا و کارهای عمرانی در مناطق محروم کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، کار خیر و خدمت به مردم در هر شرایطی ادامه دارد، فرقی نمی کند مناسبی باشد یا نه، دست های خیر همیشه یاری گر نیازمندان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،,

امسال به دلیل شیوع کرونا، زائران راهی این سفر معنوی نشدند اما تصمیم گرفتند همان موکب ها این بار سبک کمک به نیازمندان که از سفارش های مهم ائمه اطهار(ع) بوده عمل کنند.

,

خدمت به محرومان و نیازمندان همیشه در دین اسلام توصیه شده، حضرت علی(ع) نمونه خیرینی بودند که همیشه کمک به نیازمندان و مستمندان را فراموش نمی کردند و امسال زائران کربلا برای کمک به نیازمندان اقدام کرده اند.

,

,

, ,

توزیع روزانه ۸۰۰ پرس غذا در بین نیازمندان 

, توزیع روزانه ۸۰۰ پرس غذا در بین نیازمندان , توزیع روزانه ۸۰۰ پرس غذا در بین نیازمندان ,

سید اصغر موسوی مسئول موکب ریحانه‌النبی(ص) با اشاره به اقدامات انجام شده برای اربعین امام حسین(ع) در دورود، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در این شهرستان، از برگزاری هرگونه تجمع به منظور عزاداری خودداری می شود.

,

وی افزود: در این شهرستات تنها ایستگاهی نمادین از موکب برپا شده و هیچ‌گونه اقدامی از جمله پذیرایی و عزاداری انجام نمی‌شود.

,

مسئول موکب ریحانه‌النبی(ص) دورود از برنامه‌ریزی‌ها جهت پخت هفت هزار غذای گرم تا اربعین حسینی خبرداد و گفت: روزانه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰  غذای گرم را بین نیازمندان شهرستان توزیع می شود.

,

اعزام جهادگران برای محرومیت زدایی

, اعزام جهادگران برای محرومیت زدایی, اعزام جهادگران برای محرومیت زدایی,

موسوی بیان کرد: همچنین به منظور رفع محرومیت در نقاط آسیب‌دیده شهرستان تلاش می شود تا گروه‌های جهادی برای عمران و آبادانی به این مناطق اعزام شوند.

,

وی با اشاره به شناسایی پنج روستای محروم دورود جهت محرومیت‌زدایی، افزود: به کمک خیرین هزینه محرومیت‌زدایی در پنج روستای دورود فراهم شده که عملیات آبادانی این روستاها طی روزهای اخیر شروع خواهد شد.

,

,

, ,

مسئول موکب ریحانه‌النبی(ص) دورود عنوان کرد: امسال پیاده‌روی اربعین در سطح شهر برگزار نمی شود و از طریق فضای مجازی قرائت زیارت اربعین انجام می شود.

,

موسوی گفت: همچنین ۶۰۰ بسته لوازم‌التحریر و مواد بهداشتی همچون ماسک و الکل در بین خانواده‌های بی‌بضاعت دورود توزیع می شود.

,

وی اظهار داشت: موکب ریحانه‌النبی(ص) دورود تنها موکبی است در سطح استان که در بحث آموزش وارد شده و با همکاری اساتید مجرب استان به آموزش دانش‌آموزان در فضای مجازی می‌پردازد.

,

برپایی مراسمات عزاداری

, برپایی مراسمات عزاداری, برپایی مراسمات عزاداری,

جابر چگنی، مسئول موکب طریق‌ الشهدا بروجرد تصریح کرد: برنامه مشترکی از سوی تمام مواکب بروجرد در حال اجرا است و با مشارکت همه موکب های شهرستان برنامه عزاداری در ورزشگاه بروجرد به مدت چهار شب برپا می شود.

,

وی از راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی در حاشیه ورزشگاه خبر داد و گفت: در این ایستگاه‌ها ضمن توزیع بسته‌های پذیرایی، عملیات ضدعفونی نیز انجام می شود.

,

مسئول موکب طریق‌ الشهدا بروجرد بیان کرد: تمامی تمهیدات برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیش‌بینی و بر اساس برنامه ‌ریزی‌ها، هر شب  ۸۰۰ نفر در برنامه عزاداری امام حسین(ع) شرکت خواهند داشت. همچنین به مناسبت ایام اربعین ۲۰۰ بسته غذایی در مناطق محروم و حاشیه‌ ای  بروجرد توزیع می شود.

,

,

, ,

آمادگی ۸ موکب برای محرومیت زدایی

, آمادگی ۸ موکب برای محرومیت زدایی, آمادگی ۸ موکب برای محرومیت زدایی,

محمدکریم خورشیدوند مسئول موکب امام خامنه‌ای خرم‌آباد افزود: به دلیل شیوع کرونا اگرچه بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی همچون راهپیمایی اربعین در ایران و استان انجام نمی‌شود، اما اقدامات به شکل دیگری انجام می شود.

,

وی گفت: باید ضمن تبدیل تهدید کرونا به فرصت، هر خانه را یک موکب عزاداری امام حسین(ع) کرد، به‌ گونه‌ای که اقامه عزای اباعبدالله(ع) در هیچ فضایی تعطیل نشود.

,

خورشیدوند تصریح کرد: مجمع عمومی مواکب استان برپا می شود که در این مجمع قرار بر استفاده از ظرفیت همگانی برای ارائه خدمات باکیفیت به عاشقان حسینی است.

,

وی اظهار داشت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، باید علاوه بر جاری نمودن گفتمان انقلاب اسلامی در بستر جامعه،‌ نظام‌سازی نیز صورت پذیرد.

,

مسئول موکب امام خامنه‌ای خرم‌آباد به تقسیم کار مواکب استان به منظور محرومیت‌زدایی اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از هشت موکب در نقاط محروم استان حضور یافته و مشغول خدمت‌رسانی هستند.

,

توزیع ۳۰۰ بسته لوازم التحریر

, توزیع ۳۰۰ بسته لوازم التحریر, توزیع ۳۰۰ بسته لوازم التحریر,

خورشیدوند با بیان اینکه دیگر مواکب فعالیت کمک مومنانه و مواسات را دارند، گفت: ۳۰۰ بسته لوازم‌التحریر به همراه توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های نسازمند خرم‌آباد توزیع خواهد شد.

,

وی از برپایی عزاداری امام حسین(ع) توسط یکی از مواکب خرم‌آباد در گلزار شهدای این شهرستان خبر داد و افزود: در صورت مساعد بودن شرایط، پیاده‌روی نمادین در روز اربعین تا گلزار شهدای خرم‌آباد خواهیم داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه