اخبار داغ

در سوگ مصائب کربلا؛

اربعین پیام آور نهضت مقاومت و ایستادگی/چهل روز از حماسه تاریخی عاشورا گذشت

اربعین پیام آور نهضت مقاومت و ایستادگی/چهل روز از حماسه تاریخی عاشورا گذشت
اربعین یادآور ایستادگی و مقاومت در برابر ظالمان است، یادآور حماسه ای تاریخی که امام حسین(ع) در راه اسلام و قرآن جان خود را تقدیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، سلام بر حسین(ع) و اربعینش، سلام بر بزرگ مرد دشت کربلا، سلام بر کسی که در مقابل ظالمان و زورگویان ایستاد و سلام بر یاران حسین(ع) که در واقعه کربلا از طفل ۶ ماهه تا دیگر یاران جان خود را فدا کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک، ,

چهل روز از واقعه عاشورا می گذرد، چهل روز از اسارت اهل بیت(ع) می گذرد، چهل روز از ناله ها و گریه های حضرت زینب(س) در فراق برادر می گذرد، و امروز اربعین است روزی که پیام ایستادگی را بار دیگر فریاد می زند.

,

حسین جان دردانه سه ساله تاب و تحمل فراق و دوری از پدر را نداشت، جای خالی تو و دست های نوازشگر پدری که از آن محروم شده بود، به عمر رقیه پایان داد.

,

چهل روز از پرپر شدن گل هایی می گذرد که در صحرای کربلا دوشادوش نوه پیامبر(ص) در برابر دشمنان ایستادند، یاران باوفایی که وفاداری آنها تا ابد و در همیشه تاریخ ماندگار خواهد شد.

,

در سوگ مصائب کربلا

, در سوگ مصائب کربلا,

چهل روز از شهادت کوچکترین شهید دشت کربلا می گذرد، همان طفلی که جرعه ای آب برایش کفایت می کرد اما به جای آب، تیر از سوی دشمن رها شد تا بی صفتی و کینه و پلیدی خود را در تاریخ نشان دهند.

,

اما حضرت زینب(س) علیرغم مصیب هایی که در این واقعه دیده، ولی استوارتر از همیشه راه برادر را ادامه می دهد، مصیبی بالاتر از شهادت برادر نبود اما ایستاد تا درس آزادگی را سر دهد.

,

نخستین بار جابر ابن عبدالله انصاری در اربعین سرور و سالار شهیدان به کربلا رسیدند، در برخی روایات نوشته شده در این روز اهل بیت(ع) حضرت زینب(س) به همراه برخی از یاران در این روز به کربلا رسیدند و در چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش عزاداری کردند.

,

دلتنگی زائران کربلا

, دلتنگی زائران کربلا,

اگر چه قرنها از واقعه عاشورا و کربلا می گذرد اما هر ساله عشق به حسین(ع) در دل شیعیان شعله ورتر می شود، در این سالها علیرغم این که عده ای تلاش کردند تا پیاده روی اربعین به فراموشی سپرده شود اما چند سالی است که این پیاده روزی به عنوان بزرگترین راهپیمایی با حضور میلیونها عاشق و دلداده حسینی برگزار می شود.

,

هر ساله زائران کربلا در این روزها آماده سفر معنوی می شدند تا در این مسیر با هر قدم پا به پای دگر زائران عظمت و ایستادگی را به نمایش بگذارند اما امسال به دلیل شیوع کرونا این برنامه برگزار نمی شود.

,

حالا زائران کربلا مانده اند و یک اربعین پر از غم و اندوه، این روزها زائران در گوشه ای یک دل سیر گریه می کنند، دلشان برای قدم های عاشقی، اتحاد و انسجام شیعیان و خدمت به زائران تنگ شده است.

,

امام حسین(ع) معلم شهادت بود که نشان داد برای رسیدن به هدف و حفظ اسلام و ارزشها تا پای جان باید ایستاد، در این سالها کم نبودند جوانان و نوجوانانی که با تاسی از امام حسین(ع) در این مسیر قدم گذاشتند.

,

تاسی شهدای دفاع مقدس از شهدای کربلا

, تاسی شهدای دفاع مقدس از شهدای کربلا,

شهدای دوران دفاع مقدس درست مانند واقعه عاشورا در برابر دشمن ایستادند و جانشان را تقدیم کردند و امروز مدافعان حرم قدم در راهی می گذارند که یک دنیا عشق در آن نهفته است، مدافع حرم حضرت زینب(س) شده اند.

,

حجت الاسلام رضا مرادی در گفت و گو با سفیر افلاک با اشاره به اربعین امام حسین(ع) اظهار داشت: اربعین به نمایش گذاشتن اتحاد و انسجام مسلمانان بود که سالها مسلمانان از سراسر دنیا در این روزها خود را به کربلا می رساندند و زیارت می کردند.

,

وی افزود: امسال به دلیل شیوع کرونا این مراسم برگزار نمی شود اما مسلمانان همیشه ارادت خودت را به امام حسین(ع) تحت هر شرایطی نشان دادند و امسال علاوه بر ذکر دعا و ادعیه ، کمک های مومنانه نیز انجام می دهند.

,

حجت الاسلام مرادی تصریح کرد: جابر ابن عبدالله انصاری نخستین کسی بودند که در اربعین به کربلا رسیدند و این مراسم نشان می دهد که راه امام حسین(ع) ادامه دارد و ارادتمندان و شیعیان بر وفاداری به اهداف امام حسین(ع) بیعت می کنند.

,

بیداری و ایستادگی در برابر ظالمان

, بیداری و ایستادگی در برابر ظالمان,

کارشناس مذهبی با اشاره به این که این اربعین یعنی ایستادگی در برابر ظلم و ظالم عنوان کرد: در این قرن ها و سالها دشمنان تلاش کردند تا با کمرنگ کردن اعتقادات بتوانند به اهداف خود برسند اما هر ساله عشق به حسینی در دلها بیشتر می شود و این بیداری و ایستادگی در برابر ظالمان هر روز پررنگ تر شده است.

,

وی بیان کرد: ثمره و نتیجه خون امام حسین(ع) و یاران باوفایش را می توان در ایستادگی در برابر دشمنان دید که امروز بسیاری از کشورها با ایستادگی و مقاومت، دشمن را مایوس می کنند.

,

حجت الاسلام مرادی عنوان کرد: امام حسین(ع) و یارانش با شهادت درس فداکاری، ایستادگی، مقاومت، آزادگی را دادند و این ایام بهترین فرصت برای شناخت اهداف امام حسین(ع) است.

,

وی با اشاره به ادعیه های روز اربعین گفت: زیارت اربعین یکی از نشانه های مومن است و امسال که مراسم پیاده روی برگزار نمی شود، ارادتمندان به امام حسین(ع) می توانند دعاها و زیارت های مخصوص این روز را قرائت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه