اخبار داغ

اربعین است و هرمزگانی ها از دلتنگی های خود می گویند؛

بغضی در سینه حبس شده است و آرام و قرار نداریم

بغضی در سینه حبس شده است و آرام و قرار نداریم
سه روز است بغضی در سینه ام حبس شده است و آرام و قرار ندارم نمی دانم با این غم چه باید بکنم، از طرف دیگر یاد خاطرات سال گذشته مرا خوشحال کرده است که آرزوی زیارت و خادمی زوار امام حسین و پدر بزرگوارش (ع) به دلم نمانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ امروز اربعین است و دلها عازم کربلااست، برخی از مسلمانان با پای جان رفتند وبرخی نیز این رفتن را با جان دل به تماشا نشسته اند، در این بین اما خوشا به حال آن عده از افرادی که برادران دینی خود را فراموش نکرده و نایب الزیاره آنها نیز بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در این ایام که ایران مسافر فیزیکی به کربلا ندارد اما بودند افرادی که روح آنها در حرم امن حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بود شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی باز هم افتخار ایران شد و روح بلند او راهی کربلای معلا شد تا نایب الزیاره همه ایرانیان عاشق امام حسین(ع) شود.

,

مهسا چراغی در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: ما عاشق ولایت هستیم و برای این انقلاب پا که جای خود دارد، سر که جای خود دارد بلکه پدر و مادرم فدای حسین(ع) است، حسین تمام اسلام است و اگر جان در برابرش ندهم دنیا دنیا شرمنده زینبی خواهم شد که با دستان کوچک خود گره های بزرگی را برای ما باز می کند.

,

وی ادامه داد: حسین(ع) نه تنها امامی است که قرار است راه را برای سعادت ما بگشاید بلکه همان شفیعی است که روز قیامت آبروی خود را ضمانت آمرزش ما قرار می دهد تا عاشق خود را در کوره داغ آتش نبیند، این دنیا درک عظمت و بزرگی امام حسین(ع) را ندارد.

,

کرونا فرصتی شد تا به خود آمده و روح خود را در طلب دیدن یار قرار دهیم

, کرونا فرصتی شد تا به خود آمده و روح خود را در طلب دیدن یار قرار دهیم, کرونا فرصتی شد تا به خود آمده و روح خود را در طلب دیدن یار قرار دهیم,

چراغی افزود: اگرچه در سال جاری راه کربلا به رویمان بسته شده است اما کرونا باز هم فرصتی شد تا به خود آمده و روح خود را در طلب دیدن یار قرار دهیم، امام حسین(ع) نوری بود در میان نورها، بنابراین شناخت ایشان با جسم گلی و فیزیکی امکان پذیر نیست بلکه باید روح الهی ما با ایشان پیوند برقرار کند.

,

سوسن خدمتکاری گفت: سه روز است بغضی در سینه ام حبس شده است و آرام و قرار ندارم نمی دانم با این غم چه باید بکنم، از طرف دیگر یاد خاطرات سال گذشته مرا خوشحال کرده است که آرزوی زیارت و خادمی زوار امام حسین و پدر بزرگوارش (ع) به دلم نمانده است.

,

خدمتکاری افزود: سال گذشته توفیق پیدا کردم و خادم امام حسین و امام علی(ع) بودم مرور خاطرات آن روزها در موکب نجف دل تنگی ام را دوچندان کرده است، خادم های دیگر را که می بینم باهم از آن روزها می گوییم و بایاد آن ایام اشک ها می ریزیم، حسرت به دل دارم که برای امام حسین(ع) کم گذاشته ام.

,

از خدا بخواهیم عاقبت بخیری را نصیب ما کند

, از خدا بخواهیم عاقبت بخیری را نصیب ما کند, از خدا بخواهیم عاقبت بخیری را نصیب ما کند,

وی تصریح کرد: دلم برای تک به تک زوار و خادمین سیدالهشدا تنگ است و تنها امیدم این است که ذخیره شب اول قبرم باشد و امام حسین و امام علی(ع) روز قیامت شفیعم باشند، این روزها در حق یکدیگر دعا کنیم و از خدا بخواهیم عاقبت بخیری را نصیب ما کند.

,

طیبه حاجبی نیز که از خادمان سیدالشهدا بود، اظهار کرد: چند روزی را در نجف بودیم و با کمبود آب مواجه شده بودیم چهره زوار امام حسین و امام علی(ع) هنوز مقابل چشمانم است که آب طلب می کردند و ما تمام تلاشمان را می کردیم تا برایشان آب بیاوریم.

,

حاجبی ادامه داد: شاید خادم خوبی برای زوار نبودم اما از آنها می خواهم که مرا با تمام وجو ببخشند بغض و آهی در سینه داریم که دوری از آن روز ها را برایمان سخت کرده است، تقریبا پس از یک سال یکی از خادمین که نان می پخت را دیدم و خاطرات در ذهنمان مرور شد.

,

آسیه محمودی پور نیز در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: حال دل همه ما حسینی(ع) است و می دانم که امام حسین(ع) ما را از یاد نبرده است، از دل تمام عاشقان خود خبر دارد و می داند که چشم به راه دیدار دوباره ایشان هستیم.

,

محمودی پور ادامه داد: امیدوارم هرچه سریعتر این ویروس منحوس کرونا از بین رفته و سال آینده اگر عمری برایم باقی باشد به زیارت سیدوسالارشهیدان و امیرالمومنین بروم، آنجا دل ها آرام است و انسان به خدای خویش نزدیک تر است.

,

اربعین تجدید بیعت با انقلاب و آرمان های اسلام است

, اربعین تجدید بیعت با انقلاب و آرمان های اسلام است, اربعین تجدید بیعت با انقلاب و آرمان های اسلام است,

وی تصریح کرد: اربعین تجدید بیعت با انقلاب و آرمان های اسلام است، همان عهدی که شهیدان اسلام و انقلاب با امام(ره) بستند ما نیز باید با رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) ببندیم در گوش به فرمان امر ولی فقیه خود باشیم، اگرچه غم دوری از زیارت امام حسین(ع) سخت است اما دل های ما امیدوار به دیدار مجدد امام(ع) است و با یاد خدا آرام گرفته است.

,

ثریا پرمایه کارشناس مذهبی هرمزگان در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: بیستمین روز از ماه صفر اربعین حسینی(ع) است که نقش بسیار مهمی در تداوم واقعه عاشورا دارد و اگر نقش آفرینی حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع) از عاشورا تا روز اربعین نبود نهضت امام حسین(ع) به این صورت تدام پیدا نمی کرد.

,

کارشناس مذهبی هرمزگان افزود: حضور میلیونی عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در راهپیمایی بزرگ اربعین این تداوم را به خوبی نشان می دهد که پیوندی جاودانه، عاطفی و حماسی باسیدوسالارشهیدان(ع) از عاشورا تا به آخرین روز از دنیا است.

,

در عین شلوغی جمعیت؛ انسان با خدای خود تنها است

, در عین شلوغی جمعیت؛ انسان با خدای خود تنها است, در عین شلوغی جمعیت؛ انسان با خدای خود تنها است,

پرمایه ادامه داد: حضور میلیون ها انسان که در عین حضور در جمعیت، خلوتی با خدا و ارباب خود دارند که چنین حضوری لبریز از معنویت، شور و احساس است و نشان دهنده هویت دینی آنها است و به همبستگی و هم دلی آنها کمک بسیاری زیادی می کند.

,

وی اضافه کرد: ازخودگذشتگی، ایثار و مواسات در راهپیمایی اربعین که با سلیقه ها و فرهنگ های مختلف درکنار هم حضور پیدا می کردند یک هدف مشترک را نشان می داد، تحمل سختی های مسیر به ساخته شدن شخصیت آنها کمک بسیاری می کرد و در راپمیای بزرگ اربعین اشتراک افرادی که از مناطق مختلف جهان حضور پیدا کرده بودند هدف و آرمان بزرگی را نشان می داد.

,

کارشناس مذهبی هرمزگان تصریح کرد: اتحاد بین مسلمانان و جهان تشیع و احساس تعهد نسبت به قیام سید و سالار شهیدان اباعبدالله(ع) و احیای فرهنگ حسینی (ع) در این راهپیمایی به ظهور رسیده بود و برگزاری این همبستگی و همدلی بزرگ در یک مکان خاص نشان می داد که ما ملت امام حسینیم.

,

پرمایه با تاکید بر اینکه مسلمانان در ایام اربعین حول محور هدف امام حسین(ع) با هم همدل می شوند، خاطرنشان کرد: برما ثابت شده است که در اربعین حسینی مردم به دنبال سود مادی نیستند بلکه تمام سرمایه مادی سالانه خود را هزینه این روز می کنند که حتی در تهیه یک دستمال کاغذی برای زائرین امام حسین(ع) هزینه کنند.

,

پذیرایی از زائران امام حسین(ع) ریشه در فرهنگ مسلمانی دارد

, پذیرایی از زائران امام حسین(ع) ریشه در فرهنگ مسلمانی دارد, پذیرایی از زائران امام حسین(ع) ریشه در فرهنگ مسلمانی دارد,

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که می فرمایند «شروع جاذبه مغناطیسی حسینی(ع) در روز اربعین است، جابربن‌عبدالله را از مدینه بلند می کند و به کربلا می کشاند این همان مغناطیسی است که با گذشت قرن های متمادی در دل من و شماست»، افزود: اربعین به صورت یکی از مناسک بزرگ جهانی شکل گرفته است که در آن مسلمان و غیرمسلمان ستایشگر حریت و آزادگی امام حسین(ع) است و به نوعی می توان گفت جهانی شدن پیام انقلاب اسلامی است که برپایه ی مناسک عاشورایی استوار است و آن را به ثبت رسانده است.

,

پرمایه اضافه کرد: پذیرایی از زائران امام حسین(ع) ریشه در فرهنگ مسلمانان دارد و مردمی بودن آنها را نشان می دهد، پیاده روی اربعین نشانه ای از اقتدار است که می توان شروع آن را با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نام برد و امتداد آن را تا اربعین حسینی(ع) ادامه داد.

,

کارشناس مذهبی هرمزگان تصریح کرد: اربعین حسینی(ع) یک همدلی و همبستگی بسیار زیبا از نژادها و قومیت ها در سرزمین اسلام است که به نام کربلا ارزشهای زیبای امام حسین(ع) در روز عاشورا به نمایش گذاشت و حضرت زینب کبری(س) به تماشای این زیبایی ها نشسته بود، آنجا که زینب(س) می فرمایند «من به جز زیبایی چیزی ندیدم».

,

پرمایه خاطرنشان کرد: اربعین اجرای دوباره عاشورا است که به وسیله عاشقان حسینی(ع) انجام می شود و اینبار دشمنان اسلام به تماشای آن نشسته اند، دیدن عاشقان امام حسین(ع) از طبقات مختلف جامعه، قشرها و سنین متفاوت، زن، مرد، کودک و بدون توجه به تفاوت های آن ها که نشان از اهمیت اقامه عزا بر شهادت امام حسین(ع) در طول تاریخ و حفظ فرهنگ شهادت است.

,

وی ادامه داد: لغو مراسم پیاده روی اربعین به معنای تعطیلی فرهنگ اربعین نیست، سال جاری با توجه به شرایط خاصی که برای مسلمانان پیش آمده است از فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تبعیت می کنیم که فرمودند «همه ما عاشقان اربعین هستیم، روز اربعین همه‌ی مردم بنشینند زیارت اربعین را با حال، با توجّه بخوانند و شِکوه کنند پیش امام حسین (ع) و بگویند یا سیّدالشّهداء، ما دلمان میخواست بیاییم، نشد، وضع این جوری است تا یک نظری بکنند، یک کمکی بکنند».

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه