اخبار داغ

در خطبه‌های نماز جمعه مازندران مطرح شد؛

بدعهدی آمریکا علیه ملت ایران تمام‌شدنی نیست/مسئولان به فکر گرانی افسارگسیخته باشند

بدعهدی آمریکا علیه ملت ایران تمام‌شدنی نیست/مسئولان به فکر گرانی افسارگسیخته باشند
آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی با بیان اینکه بدعهدی آمریکا علیه ملت ایران تمام‌شدنی نیست، گفت: اگر سوابق آمریکا را بدانیم نباید با لبخند مقامات آمریکایی فریب بخوریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی ساری اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، توفیق زیارت سالار شهیدان امسال نصیب ملت ایران نشده بود، اما مراسم اربعین حسینی در ایران اسلامی با وضعیت شایسته و مطلوبی برگزار شد.

وی با بیان اینکه مردم با رعایت دقیق مسائل بهداشتی ویروس کرونا را می توانند ریشه کن کنند، ابراز امیدواری کرد مراسم دهه پایانی صفر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شود.

امام جمعه ساری همچنین با اشاره به نامگذاری دهه آخر صفر به نام دهه وقف و با تاکید بر جدی‌گرفتن وقف به عنوان صدقه جاریه، افزود: انسان باید بخشی از سرمایه خود را به عنوان وقف برای پیشبرد این جریان به‌کارگیری کند.

این مسئول با اشاره به روز جهانی نابینایان و روشندلان افزود: این افراد استعداد‌های بالقوه‌ای دارند و مسئولان باید برای بروز استعداد‌های آنان بیشتر تلاش کنند.

محمدی لائینی با اشاره به در پیش بودن روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: ریشه بسیاری از بلایای طبیعی نامهربانی مردم با طبیعت است بنابراین باید شرایط طبیعی و اکوسیستم را حفظ کنیم.

امام جمعه ساری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری افزود: برای مقابله با توطئه‌های اقتصادی استکبار، بهترین راه تقویت تولیدات داخلی و حمایت از کالا‌های ایرانی است.

وی با بیان اینکه بدعهدی آمریکا علیه ملت ایران تمام‌شدنی نیست، افزود: اگر سوابق آمریکا را بدانیم نباید با لبخند مقامات آمریکایی فریب بخوریم بلکه باید نسل جوان را با جنایت های گذشته استکبار آشنا کنیم تا بتوانند توطئه‌های آمریکایی را خنثی کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: نباید همانند گذشته فریب لبخندهای آمریکا در مذاکرات برجام را خورد و اینکه ما به تعهدات خود عمل کنیم و آمریکا از آن خارج شود نوعی بدعهدی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


راه حل اختلاف آذربایجان و ارمنستان نظامی نیست

امام جمعه شهرستان جویبار نیز با بیان اینکه مسئولان به فکر گرانی افسار گسیخته باشند گفت‌: صدای کشاورزان از گرانی سموم و کود بلند شده است ولی قیمت محصولات کشاورزی تغییری نکرده است .

آیت‌الله محمدتقی نادعلیزاده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان جویبار با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب به نیروهای مسلح جهت کمک به وزارت بهداشت و درمان عنوان کرد: نیروهای مسلح ما که در مراحل قبلی نیز در خدمت رسانی به مردم پیشتاز بودند و به کمک نیروهای بهداشتی و درمانی آمدند این بار نیز با فرمان رهبری به میدان آمدند.

وی تأکید کرد: مردم باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشتر تلاش کنند و آمار فوتی های ما در روزهای اخیر نگران کننده است.

امام جمعه جویبار با بیان اینکه وضعیت مازندران از قرمز به سیاه در حال نزدیک شدن است گفت: مسئولان مسیرهای ورودی مازندران را ببندند زیرا آمار مبتلایان به کرونا از وضعیت قرمز به سیاه در حال نزدیک شدن است.

نادعلیزاده با اشاره به اینکه غرب مازندران شرایط خوبی ندارد بیان کرد: مردم از استان های دیگر به مازندران نیایند حال این استان خوب نیست.

وی به افزایش آمار طلاق در جویبار اشاره و خاطرنشان کرد: خانواده‌ها نقش مهمی در موفقیت زندگی فرزندان خود دارند و با نصحیت و پند، زوجین را به آرامش و زندگی مشترک دعوت کنند.  

خطیب نمازجمعه جویبار اظهار کرد: راه حل اختلاف و جنگ آذربایجان و ارمنستان نظامی نیست بلکه سیاسی است و نباید این جنگ را در مناطق دیگر گسترش داد.

نادعلیزاده با بیان اینکه مسئولان به فکر گرانی افسار گسیخته باشند گفت‌: صدای کشاورزان از گرانی سموم و کود بلند شده است ولی قیمت محصولات کشاورزی تغییری نکرده است مسؤولان چاره ای برای این گرانی‌ها بی اندیشند.

,
, راه حل اختلاف آذربایجان و ارمنستان نظامی نیست, راه حل اختلاف آذربایجان و ارمنستان نظامی نیست,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


فتنه قره‌باغ با حضور تکفیری‌ها علیه منافع ملی ایران مشکوک شده است


امام جمعه نکا نیز درگیری قره‌باغ میان ارمنستان و آذربایجان را فتنه مشکوکی خواند و گفت: وارد شدن گلوله‌ها و راکت‌ها به خاک ایران در کنار فرواخوانی تکفیری‌ها از سوریه و عراق به این منطقه نشان می‌دهد که این فتنه کاملا مشکوک و علیه امنیت ملی ایران است.

حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان نکا با اشاره به مناقشه میان ارمنستان و آذربایجان، اظهار کرد: این مناقشه تلفات و خسارات داشته و آتش فتنه در این منطقه روشن شده است که این جنگ مشکوک است چراکه اولا اگر آن‌ها با هم جنگ دارند گناه ایران چیست که راکت‌ها و گلوله‌هایشان وارد خاک ایران می‌شود چرا خاک ایران را درگیر می‌کنند.

وی افزود: دیگر اینکه چرا تکفیری‌ها و داعشی‌های ظالم و خونخوار را از عراق و سوریه فراخواندند و به این منطقه درگیری آورده‌اند، می‌خواهند اینجا چکار کنند بلکه بوی فتنه داشته و این ماجرا نه تنها نظامی بوده بلکه جنبه سیاسی نیز دارد.

امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: شرق ایران که درگیر شد، غرب ایران هم که عراق و سوریه به این روز افتاده، جنوب هم که کشورهای حواشی خلیج فارس تکلیف‌شان معلوم بوده و آبی از آن‌ها گرم نمی‌شود، می‌خواهند اطراف ایران را آشوب به پا کنند و فقط مرزهای شمالی ایران در امنیت بود که امنیت ایجا را نیز می‌خواهند بر هم بزنند و از این نظر واقعا مشکوک است و یقینان دست پلید انگلیس که نسبت آمریکا مانند عمروعاص برای معاویه بوده و یهود مشاهده می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: این یک موضوع کلی است که هرکجا فتنه‌ای بوده و آتشی در خرمن اجتماع روشن می‌شود دست انگلیس، آمریکا و اسرائیل در این اتش قرار دارد و امیدواریم این آتشی که روشن کردند به چشم خودشان فرو برود.

وی گفت: راه علاج این مشکل نیز این است که از راه نظامی نمی‌توانند مشکل را حل کنند بنابراین باید سران ایروان و باکو بنشینند با حضور ناظران عادل و بی‌طرف بین‌المللی این مناقشه را به صورتی حل کنند، ایران نیز اعلام کرده بی‌طرف است و کسانی ار که می‌خواهند ایران را وارد این آتش کنند باید ایران بینی آن‌ها را به خاک بمالد.
 
محمدی لائینی همچنین به مناسبت‌های مهم هفته پیش رو نیز پرداخت و با اشاره به روز جهانی پست، اظهار کرد: پست شبکه بسیار وسیعی است که سابقه بسیار تاریخی و طولانی نیز دارد یعنی از روزی که انسان در غار زندگی می‌کرد تا کنون پیامرسانی وجود داشته است.
وی افزود: تحولات زیادی نیز به وجود آمده که روزی در زمان ناصرالدین شاه تنها یک اداره بود، سپس در زمان امیرکبیر تبدیل به وزارت پست و تلگراف شد و در نهایت با قطع شدن دست خارجی‌ها تبدیل به وزارت پست، تلگراف و تلفن شد.

امام جمعه نکا دیگر مناسبت این هفته را روز جهانی استاندارد خواند و خاطرنشان کرد: استاندارد به معنی عرضه کالا با کیفیت بالا و نه قیمت بالا است اما آیا کالایی که تولید می‌شود واقعا اینگونه است، مهر استاندار می‌خورد اما با کیفیت نیست از سوی دیگر بعضی کالاها شاید مهر استاندارد هم نخورد اما کالاهای با کیفیتی هستند.

این مسئول اضافه کرد: استاندارد در رشد اقتصادی و امنیت مصرف موثر است و چقدر خوب است که همه کارها اینگوه باشد یعنی به عنوان مسلمان مومن شیعه امیرالمومنین حرف‌های ما نیز استاندارد یعنی محکم و مستدل باشد، کاری که می‌کنیم هم خوب و محکم باشد همچنین در عبادت نیز تمام لوازم و شرایط عبادت را رعایت کنیم.

وی گفت: معمولا ایرانی‌ها ظواهر را خوب می‌پسندند و رنگ و لعاب را قبول می‌کنند اما کار باید محکم، مستند و مستدل باشد به ویژه در رابطه با مسائل اقتصادی، چرا جنس‌ها را نمی‌خرند چرا دنبال جنس‌های خارجی هستید چراکه جنس‌های ایرانی را یا بنجل می‌دانید یا زود خراب می‌شود اما برای جنس خارجی پول بیشتر می‌دهیم چون جنس خوب و محکم است و این واقعا برای ما ضرر است، لازم نیست اصلا مهر استاندار داشته باشیم بلکه ما خودمان باید برای کارهای خود مهر استاندارد داشته باشیم.

محمدی لائینی با اشاره به در پیش بودن هفته وقف، تصریح کرد: وقف در واقع همان صدقه جاریه است یعنی کاری و خیراتی داشته باشیم که ماندگار شود تا وقتی این مال موجود است و مسلمانان از آن استفاده می‌کنند لحظه به لحظه ثواب آن به شما می ‌رسد.

وی افزود: کاری کنیم سرمایه ما مانند رودخانه‌ای که همواره جاری است برای دیگران، خودمان و آیندگان نافع باشد و بماند، وقف موضوع مهمی است اما خوب جانیفتاده است.

امام جمعه نکا به روز عصای سفید و هفته نابینایان پرداخت و اذعان کرد: خدا چشم را از این عزیزان گرفته اما دلشان را روشن کرده است، این افراد نیاز به رسیدگی جسمانی، روحی، روانی و عاطفی دارند و چقدر خوب است بخشی از بودجه‌های دولتمردان برای این طیف باشند چراکه این افراد برای ما عزیز هستند و کمک‌هایی که به آنان می‌شود نباید به گونه‌ای باشد که عزت آنان زیر سوال برود.

این مسئول اضافه کرد: این افراد با چشم و نور دل می‌بینند، شاید بصر نداشته باشند اما ان‌شاالله بصیرت دارند که خیلی مهم است.

وی با تقدیر از همه کسانی که ایام اربعین را گرامی داشتند ازجمله موکب انصارالحسین(ع)، گفت: جلسات خوبی در شهر و رستاها تشکیل داده شده و عزاداری خوبی با رعایت جوانب احتیاط انجام شد و امیدواریم خدا قبول کند.

,
, فتنه قره‌باغ با حضور تکفیری‌ها علیه منافع ملی ایران مشکوک شده است, فتنه قره‌باغ با حضور تکفیری‌ها علیه منافع ملی ایران مشکوک شده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

مسئولان جلوی ورود مسافر به مازندران را بگیرند


امام جمعه آمل نیز گفت: امروز کار دولت این شده است که مشکلات را گردن دیگران می اندازد، در شرایط جنگ انسان باید با اندک امکانات تدبیری داشته باشد تا به پیروزی ختم شود، در شرایط تحریم باید کاری کرد تا مردم در رفاه حداقلی باشند.

حجت‌السلام سید جلیل مرتضوی در نماز جمعه این هفته با اشار به اینکه دولت بفکر جامعه باشد، اظهار کرد: دولت بی کفایتی خود را به پای تحریم امریکا و اسرائیل نگذارد، اینکه تمام مشکلات را به پای دشمن بنویسید نیست، بفکر مردم بودن و برای مردم جان دادن ارزشمند است.

وی با بیان تعطیلی اخیر جلسه سه قوه، عنوان کرد: زمانی که جلسه سوه قوه تعطیل می شود چه جوابی به خانواده های شهدا و ایثارگران و جانبازان که سالیان سال با مرگ دست و پنجه نرم می کنند خواهیم داد، باید خودمان را زیر سوال ببریم نه اینکه تمام مشکلات را گردن دیگران بیندازیم.

امام جمعه آمل ادامه داد: امروز کار دولت این شده است که مشکلات را گردن دیگران می اندازد، در شرایط جنگ انسان باید با اندک امکانات تدبیری داشته باشد تا به پیروزی ختم شود، در شرایط تحریم باید کاری کرد تا مردم در رفاه حداقلی باشند.

وی تصریح کرد: مردم معیشت حداقلی می خواهند، اما دولت مردم را رها کرده است، ماشین در یک مدت کوتاهی افزایش چشمگیری یافته، دولت بفکر گران فروشی نیست، سلطان سکه و ارز دستگیر شد اما قیمت ها تغییری نکرده است.

مرتضوی با تاکید اینکه تهران در وضعیت قرمز کروناست و اولین  نقطه‌ای که اسیب می رساند مازندران و امل است، خاطرنشان کرد: حریرپی عنوان کرده است که می توان هر شهری جلوی مسافران را بگیرد، از مسئولین استانی می خواهیم جلوی مسافر را بگیرند تا خطر بیشتری استان را تهدید نکند و با کمی امکانات دچار مشکل نشویم.

وی با تاکید اینکه اگر جلوی مسافران را نگیریم خطر بیخ گوشمان سوت می کشد، اظهار کرد: در دوره دوم جوانان های زیادی از فوت شده اند و شهید داده ایم، در تهران  دستور تعطیلی مجدد داده شده، کرونا به تمام سیستم بدن اسیب می رساند و دچار مشکل می کند، کساننی که به این بیماری درگیر شده اند سختی ان را درک می کنند.

مرتضوی افزود:حداقل کاری که انجام می شود، جاده را یکطرفه می کنند تا راه برای تهرانی ها باز شود، ما باید اینجا پرپر شویم تا دیگران در عیش و نوش باشند.


مدیریت جهادی تنها راه برون‌رفت از وضعیت اقتصادی کنونی

امام جمعه شهر زیراب نیز با اشاره به سخن رهبری، تنها راه برون رفت از وضعیت اقتصادی کنونی را مدیریت جهادی و دفاع مقدسی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زیراب به اربعین حسینی اشاره و اظهار کرد: امسال همه ما جاماندگان اربعین بودیم و اما ملت ما چه زیبا عمل کردند؛ چه امسال که در فضای مجازی جلوه دیگری از اربعین رخ نمود و چه در زمانی که راه کربلا باز بود و نقش آفرینی کردند و کل مردم از هر دینی بزرگ‌ترین اجتماع طول تاریخ زمین از نجف تا کربلا را شکل دادند و بعد از برطرف شدن ویروس کرونا، این اجتماع باز هم شکل خواهد گرفت.
 
وی با اشاره به اجتماع بی‌نظیر اربعین، جمع شدن مردم و این اجتماع را به کمک دست دیگری دانست و گفت: خداوند جامعه بشری را حول محور امام حسین علیه السلام جمع می‌کند تا دنیا را آماده ظهور فرزند امام حسین علیه السلام کند و اربعین این آمادگی را ایجاد می‌کند.
 
امام جمعه شهر زیراب به بایکوت رسانه‌های بیگانه در پوشش مراسم اربعین در طی این 10 سال اشاره و خاطرنشان کرد: این اجتماع با وجود بایکوت خبری آنها اینچنین پرشور برگزار شده است و اگر درز پیدا می‌کرد، چه می‌شد؟
 
این مسئول با اشاره به فرازی از زیارت عاشورا مبنی بر اینکه امام حسین علیه‌السلام خونش را داد تا بنده‌های خدا از جهالت و سرگردانی نجات یابند، در رابطه با جهل در این فراز گفت: دو نوع جهل داریم یکی جهل در برابر عالم است که این جهل لزوما عاقبت به شر نمی‌شود و چه بسیار افراد بیسواد که ایمان راسخ به خدا و معاد داشتند اما در این فراز منظور از جهل، جهل تشخیصی است؛ افرادی که به ظاهر جاهل نیستند و حتی حافظ قرآن و مفسر هستند اما جهل در تشخیص دارند و به علی 25 سال بیل دادند و جایگاه علی را تشخیص ندادند و علی علیه‌السلام را با معاویه برابر دانستند و حسین علیه السلام را با یزید برابر و حتی پایین‌تر دانستند و برای اجبار بیعت با یزید او را به شهادت رساندند.
 
رضایی با بیان اینکه با تبلیغ بنی امیه مردم دست از علی و حسین علیه السلام کشیدند و به سمت معاویه و یزید رفتند، نکته مهم اربعین را عدم تشخیص نادرست عنوان و خاطرنشان کرد: تبلیغ دشمن این است تا ما در برابر افرادی که خیرخواه ما هستند موضع‌گیری کنیم و بدانیم هرجا که تشخیص درست دادیم موفق شدیم و جهل در تشخیص به ما ضربه زده است.
 
وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی ملت ما درست تشخیص دادند که امام امت خیرخواه و ولی فقیه آنان است و جانشان را برای امام فدا کردند و ما موفق شدیم، افزود: با تشخیص درست فرزند خلف معنوی امام، رهبری، با هم دشواری‌ها را سپری کردیم و این تشخیص موجب شد تا ما به پیروزی بزرگ دست یابیم و با از میان رفتن این تشخیص، شکست حتمی است.
 
امام جمعه شهر زیراب با اشاره به شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی توسط منافقان کوردل، گفت: منافقان خسارات بزرگی به پیکره ملت و کشور ما وارد کردند اما خون پاک این شهدا است که ملت و کشور ما را تا کنون در برابر دشمنان حفظ کرده است.
 
این مسئول با بیان اینکه در این ایام مردم مظلوم یمن فراموش شده‌اند، به بمباران مردم یمن توسط محور عبری، عربی و غربی و شهادت عده کثیری از مردم اشاره و اظهار کرد: سازمان‌های بین المللی مدعی حقوق بشر نیز با سکوت خود مهر تأیید بر این جنایت می‌زنند.
 
رضایی با اشاره به سخنرانی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه امریکا از برجام خارج شده و حق دخالت ندارد اما ادامه تحریم تسلیحاتی ایران و عدم بهره‌مندی ایران از فواید برجام و تلاش برای ایجاد رابطه تجاری با ایران، این سخنان را مصداق ضرب‌المثل خودش می‌کشد و خودش تعزیه می‌گیرد دانست و گفت: حرف آنها در شروع تجارت اقتصادی با ایران تنها یک بازی سیاسی بوده و تنها راه نجات ما توجه به توان داخل است و معطوف کردن برنامه‌های کشور به اقدام کشورهای اروپایی شروع شکست است و آنها فرقی با امریکا ندارند.
 
وی ترامپ و سردمداران اروپا را بزرگ‌ترین دشمن حال حاضر امام حسین علیه السلام برشمرد و افزود: علاوه بر این ما ایرانیان بغض دیگری هم نسبت به ترامپ داریم چرا که سردار ما را به شهادت رسانده و با این کار گورش را کنده و در حال حاضر نیز در نظرسنجی‌ها 10 پله از رقیب خود پایین‌تر است.
 
امام جمعه شهر زیراب با اشاره به سخن رهبری، تنها راه برون رفت از وضعیت اقتصادی کنونی را مدیریت جهادی و دفاع مقدسی عنوان کرد و گفت: اگر ما تجربیات گام نخست را در گام دوم انقلاب نیز به کار بندیم، موفق می‌شویم و اگر بخواهیم آرمان‌ها را تغییر دهیم دیگر چیزی از انقلاب نمی‌ماند.این مسئول در پایان با توجه به موفقیت مدیریت و کارکنان شرکت معدنی سامان سوادکوه و نمونه استانی شدن آنها، بر اهمیت تشویق و حمایت از افرادی که خدمت‌گزار، تأکید کرد و رمز پیروزی و موفقیت را وحدت کلمه و دوری از تفرقه و قوم‌گرایی دانست و افزود: باید از هر که توان دارد و برای مردم کار می‌کند، حمایت کنیم و کار خوب از هر که باشد، خوب است.

انتهای پیام/

, مسئولان جلوی ورود مسافر به مازندران را بگیرند, مسئولان جلوی ورود مسافر به مازندران را بگیرند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مدیریت جهادی تنها راه برون‌رفت از وضعیت اقتصادی کنونی, مدیریت جهادی تنها راه برون‌رفت از وضعیت اقتصادی کنونی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه