اخبار داغ

ائمه جمعه کرمانشاه در خطبه‌های نمازجمعه:

کشور نیازمند دولت جوان، انقلابی و جهادی است/ لزوم تقویت پول ملی

کشور نیازمند دولت جوان، انقلابی و جهادی است/ لزوم تقویت پول ملی
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ظهر امروز با حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در شهر کرمانشاه و شهرستان‌های استان کرمانشاه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز، نماز عبادی - سیاسی جمعه، همچون هفته های گذشته در استان کرمانشاه برگزار شد، اینک مشروح خطبه ها را با هم می خوانیم:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز,

 

,

تجربه گذشته نشان می دهد باید نگاهمان به داخل کشور باشد/ لزوم تقویت پول ملی

, تجربه گذشته نشان می دهد باید نگاهمان به داخل کشور باشد/ لزوم تقویت پول ملی,

آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره از ابتدای دولت ها بر مسئله اقتصاد تاکید فرمودند و تذکرهایی را ارائه دادند که هم جنبه عمومی و خصوصی داشت تا مشکلات اقتصادی کشور برطرف شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به برخی مشکلات موجود در جامعه اشاره کرد و افزود: تقویت پول ملی از مسائل روز است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که با وجودی که کشور ما پشتوانه هایی همچون ثروت نفت و گاز و این همه ذخایر منابع طبیعی داردنباید پول ملی اینقدر ضعیف باشد و در برابر رخدادهای بسیاری ارزش آن تغییر پیدا کند.

,

وی عنوان کرد: مسئله اقتصاد زیربنای تمامی موضوعات اجتماعی است و تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع اقتصاد به دلیل نقش آن در موضوعاتی همچون بیکاری جوانان، ازدواج، فرزندآوری و ... است.

,

آیت الله علما با اشاره به اینکه بیکاری جوانان مسئله اصلی بسیاری از خانواده ها است، بیان داشت: موضوع ازدواج نیز یکی از نگرانی های خانواده ها است.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان داشت: خرید خانه به یک امر محال برای خانواده ها تبدیل شده است که مقام معظم رهبری برای رفع مشکلات اقتصادی به منظور رفع مسائل اصلی و اساسی مردم بارها تذکر داده اند.

,

آیت الله علما گفت: کلید رفع مشکلات اقتصادی، افزایش و رونق تولید است چرا که تولید به عنوان ستون فقرات اقتصاد است و تجربه چند قرن گذشته نشان می دهد باید نگاهمان به داخل کشور باشد.

,

امام جمعه کرمانشاه افزود: تذکر این حرفها تضعیف حکومت نیست بلکه باید این موارد اعلام شود تا به کرسی عمل بنشیند.

,

آیت الله علما با گرامیداشت ایام اربعین حسینی بیان داشت: مقام معظم رهبری در اربعین حسینی با حضور در حسینیه و رعایت تمام موارد و پروتکل های بهداشتی زیارت اربعین را قرائت کردند که باید در رعایت دستورات بهداشتی و سایر شئونات زندگی از ایشان پیروی کنیم.

,

آیت الله علما گفت: ۲۱ مهر ماه تصویب لایحه کاپیتولاسیون را داشتیم که این لایحه در زمان رژیم طاغوت و استبداد به آمریکایی ها این اجازه را می داد که حاکم مطلق باشند ولی امام خمینی(ره) همه مشکلات را به جان خریدند و با سخنرانی خود مانع از اجرای این قانون شدند.

,

 

,

کشور نیازمند دولت جوان، انقلابی و جهادی است

, کشور نیازمند دولت جوان، انقلابی و جهادی است,

حجت الاسلام والمسلمین جواد الیاسی در خطبه های نمازجمعه شهرستان صحنه ضمن تسیلت اربعین حسینی اظهار داشت: از مردم شریف شهرستان صحنه که عزاداری های اربعین را در منازل خود برگزار کرده اند و فرامین رهبری را در خصوص انجام عزاداری ها سرلوحه خود قرار دادند تشکر می کنم.

,

وی در ادامه اشاره به هفته نیروی انتظامی داشت و تصریح کرد : نیروی انتظامی نیروی خدومی است که شبانه روز برای امنیت جامعه تلاش می کنند.

,

حجت الاسلام والمسلمین الیاسی تشریح کرد :کشور ما نسبت به دوران دفاع مقدس در یک جنگ همه جانبه قرار گرفته  به طوریکه که چنین تحریم هایی که دولت های استکبار بویژه آمریکا علیه کشور ما به راه انداخته در طول تاریخ بی سابقه بوده است.

,

وی اشاره ای به گرانی اجناس بازار داشت و گفت : گرانی ها اخیر افسار گسیخته شده ، اگر چه عوامل زیادی در بحث گرانی از جمله تحریم ، سو مدیریت و ... دخیل است و نمی توان آن را به یک مورد خاص خلاصه کرد.

,

امام جمعه شهرستان صحنه گفت : دولت ، قوه قضاییه و مسئولین اجرایی باید اقدام جدی داشته باشند که متاسفانه این اقدام قاطع به خوبی به چشم نمی‌خورد همانطور که می بینیم کالاهای اساسی به صورت روزانه و حتی ساعتی تغییر می کنند.

,

وی یادآور شد : گرانی ها علاوه بر اجناس درجه 1 به کالاهای درجه ۲ و۳ رسیده  که همین امر شرایط زندگی را برای مردم سخت کرده  است .

,

خطیب نماز جمعه شهرستان صحنه گفت : دشمن تمام توان خود را به کار گرفته تا ایران قوی را ضعیف کنند به طوری که ما را تحریم دارویی کرده اند.

,

حجت الاسلام والمسلمین الیاسی خاطر نشان کرد : پرایدی که قاتل مردم است به رویای جوانان تبدیل شده است. گره حل بسیاری از مشکلات ما در سو مدیریت داخلی است و درست نیست بی مدیریتی و بی برنامه گی ها را به گردن تحریم ها بیاندازیم.

,

خطیب نماز جمعه شهرستان صحنه گفت: کشور ما نیازمند دولت جوان ، انقلابی و جهادی است اگر به یاد آوریم مگر ما در روزهای اوایل انقلاب که جنگ هم شروع شد چه داشتیم؟ این مدیریت انقلاب و جهادی بود که در برابر همه تهدید ها و فشار های دشمن ایستادگی کرد و آن را شکست داد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه