اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی تویسرکان:

پایتخت طلای سبز ایران بهره مند از ۴ روستای هدف گردشگری است/گشانی روستایی با قدمتی ۵۰۰ ساله در تویسرکان

پایتخت طلای سبز ایران بهره مند از ۴ روستای هدف گردشگری است/گشانی روستایی با قدمتی ۵۰۰ ساله در تویسرکان
اسحاق ترکاشوند با اعلام اینکه گشانی، اشتران، شهرستانه و کهنوش چهار روستای هدف گردشگری این شهرستان است، گفت: ظرفیت بوم گردی در این روستاها می تواند زمینه ساز ارتقاء صنعت گردشگری و توریسم در منطقه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسحاق ترکاشوند، رئیس اداره میراث فرهنگی تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار عصرهمدان؛ با اعلام اینکه در تویسرکان چهار روستای هدف گردشگری مطرح است، گفت: گشانی، اشتران، شهرستانه و کهنوش از این شهرستان جزء ۲۰ روستای گردشگری استان همدان محسوب می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

, ,

وی اظهار کرد: تاکنون بیش از یک میلیارد تومان برای نورپردازی، جداره سازی و سنگ فرش این روستاها هزینه شده و زمینه برای حضور تورهای گردشگری متنوعی در یکی دو سال اخیر با هدف معرفی این روستاها نیز مهیا بوده است.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی تویسرکان با اشاره به بافت پلکانی روستای گشانی، افزود: این روستا شکلی پلکانی با طبیعتی بکر دارد و قدمت آن را بیش از ۵۰۰ سال عنوان کرده اند.

,

, ,

ترکاشوند همچنین از وجود آثار و بناهای تاریخی در روستاهای هدف گردشگری تویسرکان خبر داد و گفت: قلعه اشتران و خانه تاریخی بنی اردلان متعلق به دوران صفوی در این روستا جلوه ای منحصر به فرد به آن بخشیده است.

,

وی با بیان اینکه روستای شهرستانه نیز دارای چشمه های آب و دره های سرسبزی است که در بهار و اردیبهشت ماه بینهایت جلوه گری می کنند، عنوان کرد: بافت خانه های کهنوش هم در نوع خود خاص و ویژه است.

,

, ,

رئیس اداره میراث فرهنگی تویسرکان تأکید کرد: با بهره مندی از ظرفیت بوم گردی در این روستاها می توان زمینه ارتقاء صنعت گردشگری و توریسم را در منطقه فراهم ساخت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه