اخبار داغ

برخلاف ادعای دولتمردان آمریکا؛

تحریم‌‌ِ ظالمانه داروهای خاص/ 98 درصد داروها تولید داخل است

تحریم‌‌ِ ظالمانه داروهای خاص/ 98 درصد داروها تولید داخل است
اگرچه ایالات متحده آمریکا ادعا می‌کند که دارو و غذا تحریم نیست اما واقعیت نشان می‌دهد تحریم و تهدید شرکت‌های خارجی راه واردات داروهای خاص را بسته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، در چهل سال گذشته دولتمردان آمریکایی تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه کشورمان اعمال کردند؛ تحریم‌هایی که در تاریخ سابقه نداشته و به جایی رسیده است که امروز از دید کارشناسان چیزی برای تحریم باقی نمانده و دولتمردان آمریکایی برای شوآف تحریم‌های گذشته را مجددا اعمال می‌کنند! تازه‌ترین تحریم‌های آمریکا نیز مربوط به بانک‌های داخلی است که کارشناسان اقتصاد معتقدند با توجه به اینکه بانک‌های کشورمان مبادله خارجی چندانی ندارند، اثرگذاری نخواهد داشت. در میان تمام تحریم‌ها اما آمریکایی همواره با ژست انسان دوستانه تحریم‌های دارویی و غذایی را تکذیب کرده و عنوان کردند که غذا و دارو تحریم نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در قالب همین ادعاها نیز بارها با بوق و کرونا از راه اندازی کانال مالی ایران و سوئیس خبر داده شد اما عملا اتفاقی رخ نداد و ثابت شد که ادعاهای دولتمردان آمریکایی درباره عدم تحریم دارو و غذا دروغی بیش نیست. موضوع از این قرار است که گروه «متحد علیه ایران هسته‌ای» (United Against Nuclear Iran) - که یکی از بانفوذترین گروه‌های فشار در آمریکا و نزدیک به تندروهای دولت ترامپ است - سال‌هاست فهرست‌هایی از شرکت‌های خارجی که با ایران کار می‌کند تهیه می‌کند تا به روش‌های مختلف آن‌ها را از ادامه کار با ایران منصرف کند. در این راستا، فقط به انتشار اسامی و ایجاد «هزینه حیثتی» برای آن‌ها هم اکتفا نمی‌کند. این گروه متشکل از مقامات سابق سیاسی، نظامی و امنیتی آمریکا و اروپاست و اغلب با اعزام هیات‌ و نماینده به این شرکت‌ها مدیران و تصمیم‌گیران آن‌ها را مورد ارعاب و تهدید قرار می‌دهد تا از کار با ایران صرف نظر کنند.

,

 وقتی مدیر یک شرکت اروپایی می‌بیند یک هیات از یک سازمان متشکل از چند رئیس‌ سابق CIA، رئیس‌ اسبق سرویس جاسوسی آلمان (BND)، چند مشاور امنیت ملی آمریکا، یک مقام نظامی/امنیتی سابق بریتانیا، دادستان کُل کانادا با چند وکیل و وزیر دیگر به سراغ‌اش آمده‌اند و تهدید می‌کند، ریسک‌سنجی می‌کند و احیاناً ترجیح می‌دهد در مورد همکاری با ایران تجدید نظر کند! حال، این گروه که همواره به عنوان بازوی «غیر رسمی» دولت‌های آمریکا علیه ایران وارد میدان شده، امروز شرکت‌های داروییِ دارای مجوز را هدف قرار داده است تا ایران را در این شرایط سخت دچار کمبود و بحران کند. یعنی از یک سو دولت آمریکا در انظار عمومی و پُشت بلندگوها اعلام می‌کند موانع تهیه دارو و تجهیزات پزشکی را از سر راه ایران برداشته و از سوی دیگر از طریق این گروه‌ها راه را مجدداً - بدون پذیرفتن مسئولیت - بر ایران مسدود می‌کند.

,

تولید 98 درصد داروها در داخل

, تولید 98 درصد داروها در داخل,

حجت اله یزدان شناس رئیس مجمع داروسازان استان در گفت‌وگو با آناج با بیان اینکه ۹۸ درصد داروهای مصرفی تولید داخل هستند، اظهار داشت: دو درصد باقی مانده داروها بیشتر مربوط به داروهای شیمی درمانی است که وارد می‌شود و بیشترین مشکل تامین دارو نیز در همین دو درصد باقی مانده است.

,

وی در خصوص وضعیت دارویی کشور در حال حاضر عنوان کرد: در شرایط کنونی که در محاصره تحریم ها قرار گرفته‌ایم علی‌رغم تمام مشکلات و کمبود ارز، کمبود دارویی نداریم.

,

تحریم و مشکلات ارزی، مانع تامین داروهای خاص

, تحریم و مشکلات ارزی، مانع تامین داروهای خاص,

محمدرضا سیاهی، بازرس انجمن داروسازان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با آناج با اشاره به تولید برخی داروهای کمیاب در کشور توسط شرکت‌های داروسازی ایرانی هم پای شرکت‌های خارجی، گفت: به عنوان مثال آمپول کوپامر به عنوان آمپول مورد استفاده در درمان بیماران مبتلا به ام اس، تنها توسط ایران و اسرائیل تولید می‌شود.

,

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص کمبود داروی بیماران کلیوی و انسولین قلمی در کشور و آذربایجان شرقی، بیان کرد: کمبود داروی سلسپت بیماران پیوندی، برطرف شده است، اما در خصوص انسولین‌های قلمی وابسته به واردات هستیم. تکنولوژی انسولین‌هایی که در قالب ویال هستند، در ایران وجود دارد، اما پس از قلمی شدن انسولین‌ها در تولید آن مشکل داریم.

,

بازرس انجمن داروسازان استان در پاسخ به این سوال که دلیل اصلی این کمبودها چیست، یادآور شد: تحریم‌ها، شیوع کرونا و مشکل نقل و انتقالات ارز از جمله موانع تامین مواد اولیه داروهاست. این مشکل علاوه بر مشکل واردات دو درصد داروها بیماران سرطانی و خاص است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه