اخبار داغ

در نشست ستاد مقابله با کرونای استان کرمانشاه مطرح شد:

رعایت پروتکل ها در اماکن عمومی کرمانشاه وضعیت خوبی ندارد / رکورد شکنی کرونا در مهرماه

رعایت پروتکل ها در اماکن عمومی کرمانشاه وضعیت خوبی ندارد / رکورد شکنی کرونا در مهرماه
رکورد شکنی کرونا و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در استان کرمانشاه مهمترین موضوع بررسی شده در نشست ستاد مقابله با کرونای استان کرمانشاه بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز , ،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه صبح امروز شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونای استان اظهار داشت: از فرمانداران توقع داریم در بحث کرونا مدیریت جدی داشته باشند و اگر شهرستانی وضعیت آن قرمز باشد از چشم فرماندار می بینیم و باید به این مسئله توجه داشت چرا که در حال حاضر هیچ مسئله ای از مقابله با بیماری کرونا و حفظ سلامتی مردم مهمتر نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز,

استاندار کرمانشاه خواستار ورود میدانی فرمانداران برای مقابله با کرونا شد و گفت: فرمانداران با جدیت به مسائلی که برخلاف ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا است ورود پیدا کنند.

,

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت بیمارستان های نیروهای مسلح برای بیماران کرونایی، بیان داشت: در استان فرماندهان سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و مسئول تامین اجتماعی این قضیه را تعیین تکلیف کنند که به چه میزان می توانند در خدمات رسانی کمک کنند.

,

وی همچنین با اشاره به ایام پایانی ماه صفر و ایام عزاداری بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی استان برپایی  و یا عدم برگزاری عزاداری ها را بررسی و اعلام کند و نیز در زمینه برپایی نماز جمعه نیز تصمیم گیری و کتبا اعلام شود.

,

بازوند خواستار تعطیلی کامل آرامستانها شد و ادامه داد: تنها خانواده هایی که عزیزشان را از دست دادند به تعداد ۱۰ نفر بتوانند در مراسم تدفین حضور یابند و شهرداری نیز موظف است بر این قضیه نظارت داشته باشد.

,

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم چاپخانه ها را موظف کند تا هیچ گونه آگهی ترحیم که همراه با برگزاری مراسم های یابود است را چاپ نکنند.

,

وی با تاکید بر لزوم اجرایی شدن توزیع ماسک توسط ستاد اجرایی فرمان امام در استان تصریح کرد: افراد می توانند با مراجعه به سایت مربوطه با هر کد ملی ۵۰ عدد ماسک را به قیمت ۵۰ هزار تومان دریافت کنند و این مهم باید در استان ما زودتر عملیاتی شود.

,

استاندار کرمانشاه با اشاره به پخش کلیپی در فضای مجازی توسط یک فرد و ادعای کشف داروی کرونا عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی سریعا این موضوع را بررسی کند اگر قابل قبول است صراحتا به مردم اطلاع رسانی شود و در غیر این صورت نیز شفاف به مردم گفته شود.

,

مدیر ارشد استان خاطر نشان کرد: افکار عمومی منتظر هستند تا ستاد مقابله با کرونای استان در این زمینه یک جمع بندی و اطلاع رسانی داشته باشد.

,

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به موضوع مطرح شده در این جلسه مبنی بر ممنوعیت واردات ماسک از استان های دیگر گفت: این اقدام نیاز به کار کارشناسی دارد که تا هفته بعد نتیجه آن اعلام خواهد شد.

,

بازوند با انتقاد از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط اصناف افزود: اداره کل صمت استان به صورت کاملا جدی بر اصناف نظارت داشته باشد.

,

 

,

 رعایت پروتکل ها در اماکن عمومی کرمانشاه وضعیت خوبی ندارد

,  رعایت پروتکل ها در اماکن عمومی کرمانشاه وضعیت خوبی ندارد,

وی با بیان اینکه وضعیت رعایت پروتکل ها در اماکن عمومی وضعیت خوبی نیست، گفت: در این زمینه از شهرداری گله مند هستیم کما اینکه وضعیت در تاکسیرانی و اتوبوسرانی کمی ارتقا پیدا کرده است.

,

وی همچنین با اشاره به اینکه ۹ هزار دانش آموز کرمانشاهی فاقد تبلت هستند، عنوان کرد: تامین این میزان نیازمند ۱۶ میلیارد تومان اعتبار است که پرداخت آن از طریق اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست و طی نامه ای روشهای انجام و تامین آن اعلام شده که آموزش و پرورش استان باید در این زمینه پیگیر باشد.

,

مدیر ارشد استان در پاسخ به درخواست مدیرکل آموزش و پروش استان مبنی بر تدریس حضوری در مدارس روستایی عنوان کرد: آموزش و پرورش لیست روستاها و تعداد دانش آموزان را به دانشگاه علوم پزشکی استان ارائه دهد تا بررسی های لازم در این زمینه صورت گیرد و نظر نهایی دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مصوبه ستاد مقابله با کرونای استان محسوب می شود.

,

 

,

رکورد شکنی کرونا در مهرماه/ شمار بستری ها در کرمانشاه روزانه 106 نفر شد

, رکورد شکنی کرونا در مهرماه/ شمار بستری ها در کرمانشاه روزانه 106 نفر شد,

محمودرضا مرادی اظهار داشت: در مهر ماه همه رکوردهای مربوط به بیماری کووید ۱۹ در زمینه موارد بستری، فوتی ها، بخش آی سی یو و ... شکسته شد و طی این مدت بیشترین بستری  ۵۲۷ نفر بوده است که گاهی آمار از این تعداد نیز عبور کرده است.

,

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: تا صبح امروز ۵۰۶ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان ها بستری هستند که ۱۰۳ نفر از این بیماران در آی سی یو و نیز ۲۶ نفر نیز به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

,

وی با اشاره به افزوده شدن دو بخش دیگر به بخش های کرونایی طی هفته گذشته گفت: یک بخش با ظرفیت ۵۵ تخت در بیمارستان فارابی و یک بخش با ظرفیت ۳۵ تخت به بیمارستان امام رضا(ع) افزوده شد.

,

این مسئول خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته اگر تعداد بیماران افزوده شود به تدریج از بخش های بیمارستان امام رضا(ع) به منظور بستری بیماران کرونایی استفاده خواهد شد و همچنین یک بخش از بیمارستان امام حسین(ع)  که بعد فروکش کردن پیک قبلی تعطیل شده بود نیز در این هفته مجدد راه اندازی خواهد شد.

,

مرادی با بیان اینکه ظرفیت تخت های آی سی یو پر است، عنوان کرد: با استفتا صورت گرفته از دفتر مقام معظم رهبری و موافقت ایشان، با تبدیل مسجد بیمارستان فارابی برای خدمات دهی به بیماران کرونایی در فاز اول ۱۲ تخت آی سی یو به این مجموعه افزوده شد.

,

وی با بیان اینکه طی هفته های گذشته ۲۱ تخت دیگر به بیمارستان گلستان افزوده شد، گفت: به ازای هر تعداد بیمار کرونایی باید ۳۰ تا ۵۰ درصد تخت های آی سی یو وجود داشته باشد چرا که بر تعداد بیماران بدحال افزوده می شود.

,

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: میانگین افراد بستری شده در مهر ماه ۱۰۶ نفر در روز است این در حالی است که این میزان در اوج پیک قبل ۹۴ نفر بستری در روز بوده است و همچنین میانگین فوت در پیک قبلی ۶ نفر در روز بوده و بالاترین رقم فوتی در هفته گذشته ۱۵ نفر در شبانه روز بود که رقم بالایی است.

,

وی خاطر نشان کرد: براساس ابلاغ وزارت بهداشت با توجه به مشکلات ناشی از کرونا همه جراحی ها و بستری های غیراورژانس تعطیل شود ولی با بررسی صورت گرفته  برخی از بیمارستان های استان ما که درگیر بیماری کووید نیستند همچون امام علی(ع)، معتضدی و ... را تعطیل نکنیم چرا که استان ما به حدی نرسیده است که کمبود تخت داشته باشیم.

,

وی گفت: اگر این همه فعالیت ها حذف شود هم خدمات رسانی به مردم دچار اخلال می شود و هم درآمد بیمارستانها کاهش می یابد که در آینده مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

,

مرادی عنوان کرد: اگر تعداد بیماران کرونایی در استان افزوده شود از ظرفیت بیمارستان امام رضا(ع) که بیش از ۵۰۰ تخت است استفاده خواهد شد و آن را وارد سیکل خدمات رسانی می کنیم.

,

مرادی گفت: فعلا اعمال جراحی های غیراورژانس در بیمارستان های استان انجام شود تا زمانی که تخت های بستری غیرکرونایی مور  نیاز باشد.

,

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: با بنیاد تعاون ناجا برای تامین نگهبانی بیمارستان ها قراردادی داشتیم که بنا بر دستور سازمان بازرسی با استناد به منع مداخله کارکنان دولت این قرارداد فسخ شد و در حال حاضر از آنجا که تامین نگهبان از روش های دیگر برای دانشگاه علوم پزشکی مشکل است تقاضا داریم تا پایان بحران کرونا این قرارداد اجرایی شود.

,

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به عدم مراجعه افراد به ورزشگاه ها خواستار بخشش تمام و یا بخشی از اجاره بهای بخش خصوصی و نیز اختصاص تسهیلات از محل اعتبارات کرونایی به مهدهای کودک شد.

,

مرادی همچنین گفت: اداره صمت استان درخواستی به معاونت غذا و دارو ارائه داده است که با توجه به ظرفیت تولید ماسک در استان اجازه ندهیم ماسک از استان های دیگر وارد شود که تقاضای بررسی این موضوع را داریم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه