اخبار داغ

سحرخیز:

رونق قاچاق زعفران نتیجه سوءمدیریت دولت

رونق قاچاق زعفران نتیجه سوءمدیریت دولت
عضو هیئت‌مدیره صندوق توسعه صادرات زعفران ایران گفت: الزام صادرکنندگان زعفران به تحویل ارز به نرخ نیمایی به دولت موجب رونق قاچاق و دلسردی صادرکنندگان زعفران شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد سحرخیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اقتصادی شبکه خبری تهران نیوز با اشاره به این‌که صادرکنندگان زعفران از تصمیم‌های خلق‌الساعه دولت دلسرد شده‌اند، اظهار کرد: دولت با الزام صادرکنندگان زعفران مبنی بر تحویل ارز به قیمت نیمایی به دولت موجب شده است تا صادرکنندگان زعفران هم ضرر کنند و هم از ادامه صادرات زعفران دلسرد شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی گفت: در شرایط کنونی باید به این نکته مهم اشاره کنم  که آمار دقیقی از صادرات زعفران وجود ندارد البته نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که صندوق توسعه صادرات زعفران هم مانند سابق فعالیت ندارد.

,

سحرخیز گفت: مهندس شریعتی مقدم که ریاست صندوق توسعه صادرات زعفران را برعهده دارند در حال انجام فعالیت‌های گوناگون برای فعال‌شدن صندوق هستند اما تعهدات ارزی که برای صادرکنندگان زعفران نسبت به دولت وجود دارد  از یک طرف و اختلاف نرخ ارز نیمایی و نرخ ارز آزاد از طرف دیگر موجب شده است تا صادرکنندگان واقعی زعفران از صحنه صادرات حذف شوند که این موضوع باید در کوتاه‌مدت حل شود در غیر این صورت آسیب جدی به حوزه صادرات زعفران وارد خواهد شد.

,

عضو هیئت‌مدیره صندوق توسعه صادرات زعفران ایران اضافه‌کرد: اختلاف نرخ ارز نیمایی و بازار آزاد موجب رونق قاچاق زعفران خواهد شد. چرا دولت صادرکنندگان زعفران را ملزم کرده است تا ارز حاصل از زعفران صادر شده را به نرخ نیمایی تحویل دولت بدهند؟ در حالی که صادرکنندگان زعفران به نرخ ارز در بازار آزاد کالای خود را صادر کرده‌اند.

,

وی گفت : اختلاف ۳ هزار تومانی نرخ ارز نیمایی و بازار ارز به صادرکننده واقعی آسیب می‌رساند تا جایی که صادرکننده به تدریج از بازار صادرات زعفران حذف شود.

,

عضو هیئت‌مدیره صندوق توسعه صادرات زعفران ایران تصریح‌کرد: دلسردی صادرکنندگان زعفران از یک طرف و تصمیم‌های غلط و خلق‌الساعه دولت موجب شده است تا شاهد رونق قاچاق زعفران در کشور باشیم.

,

سحرخیز تاکیدکرد: بنده و همکارانم از طریق کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران پیگیر هستیم تا شاهد بازنگری دولت در اتخاذ تصمیم خود مبنی بر تحویل نرخ ارز به قیمت نیمایی توسط صادرکنندگان زعفران باشیم.

,

انتهای پیام/* 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه