اخبار داغ

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران:

نرخ هر کیلو تخم‌مرغ در بازار ۱۳ هزار تومان است

نرخ هر کیلو تخم‌مرغ در بازار ۱۳ هزار تومان است
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: در شرایط کنونی نرخ هر کیلو تخم‌مرغ در بازار حدود 13 هزار تومان است و تولیدکنندگان تخم‌مرغ با ضرر فراوان اقدام به تولید می‌کنند.
[

به‌گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ناصر نبی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی شبکه خبری تهران نیوز با اشاره به این‌که در شرایط کنونی نرخ هر کیلو تخم‌مرغ حدود ۱۳ هزار تومان است، اظهار کرد: مرغ‌داران و تولیدکنندگان تخم‌مرغ دیگر قدرت تولید ندارند زیرا هزینه‌ها بسیار بالاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی با اشاره به این‌که نرخ نهاده‌های دامی افزایش بالایی داشته است، گفت: نرخ هر کیلو سویا حدود ۲ هزار و ۷۰۰ تومان بود که در شرایط کنونی به ۱۴ هزار تومان رسیده است و هر کیلو ذرت هم حدود هزار و ۵۰۰ تومان بود که در شرایط کنونی به بالای ۴ هزار تومان رسیده است.

,

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران عنوان ‌کرد: قیمت تخم‌مرغ در بازار برای هرکیلو باید به ۱۵ هزار تومان برسد تا تولید این محصول مهم کشاورزی برای مرغ‌دار صرفه اقتصادی داشته باشد اما در شرایط کنونی قیمت هر کیلو تخم مرغ در بازار ۱۳ هزار تومان است که به دستور سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان این اتفاق رخ داده است.

,

نبی‌پور بیان داشت: دولت برای حمایت از مرغ‌داران و تولیدکنندگان تخم‌مرغ اقدام اساسی را در پیش بگیرد زیرا اگر شرایط به همین منوال پیش رود شاهد تعطیلی تولیدکنندگان تخم مرغ و مرغ‌دارای‌ها در بازار خواهیم بود.

,

وی گفت: میزان عرضه و تقاضا در بازار باید روند قیمت‌گذاری را مشخص کند نه اینکه سازمان حمایت با قیمت‌گذاری دستوری برای تولیدکنندگان تخم‌مرغ و مرغداران در مسیری قدم بردارد که منجر با ورشکستگی مرغداران و تولیدکنندگان تخم‌مرغ در بازار شود.

,

نبی‌پور تصریح ‌کرد: قیمت تخم‌مرغ در شش ماه نخست امسال بیشتر از کیلویی ۷ هزار تومان نبود اما متاسفانه حذف ارز دولتی از نهاده‌های دامی موجب شد تا شاهد جهش قیمت تخم‌مرغ در بازار باشیم که دولت و سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده باید در برابر این موضوع مهم پاسخگوی مردم باشند.

,

انتهای پیام/* 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه