اخبار داغ

بازار سرمایه راه نجات اقتصاد کشور

بورس چه زمانی تداوم صعود را تجربه خواهد کرد؟

بورس چه زمانی تداوم صعود را تجربه خواهد کرد؟
در روزهای کنونی پس از نوسانات پرتلاطم بازار سرمایه شاهد ثبات نسبی این بازار و روند صعودی آن حداقل در 2 تا 3 روز هستیم.به‌جرات می‌توان از بورس به عنوان یک بازار اقتصادی مهم نام برد که در نجات اقتصاد کشور از ورطه ورشکستگی نقش موثری دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به‌گزارش شبکه خبری تهران نیوز، طی یک ماه گذشته بازی دولت با بازار سرمایه و اختلاف شدید وزارت نفت و وزارت اقتصاد برسر عرضه پالایش یکم بازار بورس را با هیجانات متعددی روبرو کرد تا جایی که شاخص بورس بارها ارتفاع یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را از دست داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

نظر کارشناسان و فعالان بازار سرمایه بسیار شنیدنی است زیرا در شرایط کنونی شاخص بورس عبور از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را تجربه می‌کند و روند ثابتی را در پیش می‌گیرد.

,

بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه با استناد نسبت به  اتخاذ قوانین یک‌شبه توسط دولت به این موضوع مهم اشاره دارند که دولت همچنان بازار بورس را برای خود تبدیل به محل مناسب برای جبران میزان کسری بودجه خود کرده است.

,

از طرف دیگر بسیاری از فعالان و کارشناسان بازار سرمایه به روند صعودی این بازار در آینده خوشبین هستند و به این نکته مهم اشاره می‌کنند که بازار سرمایه روند اصلاحی خود را طی کرده و باید منتظر صعود شاخص بورس و سهام شرکت‌ها در آینده‌ای نه‌چندان دور باشیم.

,

گروه دیگری از کارشناسان فعال بازار سرمایه نسبت به تداوم شاخص بورس همچنان با تردید صحبت می‌کنند زیرا آنها ارتباط بین نرخ ارز و طلا با بازار بورس را اثرگذار روی بازار سرمایه می‌دانند.

,

این گروه از کارشناسان نوسانات بازار بورس را برای اقتصاد کشوز زیان آور می‌دانند و به این موضوع مهم اشاره می‌کنند که اگر در برابر نوسانات بازار بورس از سوی دولتمردان فکر و چاره‌ای اساسی اندیشیده نشود نمی‌توان به تداوم روند صعودی بازار امیدوار بود.

,

بنابراین بازار بورس می‌تواند ناجی بخش‌های مختلف اقتصادی کشور باشد به‌شرطی که اتخاذ تصمیم‌های دولت برای بازار بورس به‌موقع و مدبرانه باشد نه اینکه تصمیم بورسی در یک لحظه خاص گرفته شود و پس از عبور از آن لحظه مهم دوباره دولت تصمیمی بگیرد که ریزش بازار بورس را رقم بزند.

,

انتهای پیام/* 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه