اخبار داغ

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌های کشور:

نگاه ویژه به مشهد عامل مغفول ماندن شهرستان‌های استان/ مشهد باید به عنوان منطقه ویژه محسوب شود

نگاه ویژه به مشهد عامل مغفول ماندن شهرستان‌های استان/ مشهد باید به عنوان منطقه ویژه محسوب شود
بهشتیان گفت: نگاه ویژه به مشهد باعث شده که دیگر شهرستان‌های استان دیده نشوند و تقریباً تمام سرمایه و بودجه‌ای که برای خراسان رضوی وجود دارد اکثراً در مشهد هزینه می‎‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسین بهشتیان، نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان های کشور در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ با بیان اینکه مشهد به عنوان یک قطب معنوی و یک قطب اساسی در کشور محسوب می شود، اظهار داشت: یکی از معضلات و مشکلات شهرستان های استان این است که تقریباً تمام سرمایه و بودجه ای که برای خراسان رضوی وجود دارد اکثراً در مشهد صرف می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با تاکید بر اینکه مشهد باید جدا و به عنوان یک منطقه ویژه یا استان جداگانه همانند استان قم دیده شود و این پیشنهاد بارها به استانداری داده شده است، خاطرنشان کرد: شهرستان های استان خراسان رضوی به نوعی به پای مشهد سوخته اند و چون باید نگاه ویژه ای به مشهد به عنوان پایتخت جهان اسلام داشته باشیم.

,

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی کشور با اشاره به اینکه نگاه ویژه به مشهد باعث شده که دیگر شهرستان های استان دیده نشوند، تصریح کرد: بسیاری از بیمارستان ها در شهرستان ها هنوز نیمه تمام مانده یا دیر به آنها رسیدگی می شود زیرا نگاه مدیران استان به مشهد است.

,

وی با بیان اینکه پیشنهاد اول ما این است که بحث را به سمت جدا کردن مشهد به عنوان یک منطقه ویژه معنوی یا استان جداگانه ببرند، اذعان کرد: در بحث دارو هم اکنون 7 درصد سهمیه کل کشور مربوط به خراسان رضوی است و بر اساس آمار 6 درصد از 7 درصد در مشهد و تنها یک درصد آن در شهرستان ها توزیع می شود و این یک ظلم به مشهد و مجموعه شهرستان ها است و این موارد باعث مهاجرت بیشتر به مشهد و افزایش حاشیه نشینی می شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه